דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוספת דק לגינה 

מאת    [ 06/01/2011 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 3884 פעמים ]

הוספת דק לגינה מאפשר את הרחבתו של משטח המחייה של הבית. משטח זה הינו משטח עץ הבנוי מעל הקרקע אשר מחובר למבנה. המשטח תחום בדרך כלל על ידי מעקה בטיחות.  הם עשויים מקורות, מתרכובות שונות, מאלומיניום, מעץ ארז אדום, מטיק (עץ המשמש לבנייה), ממהגוני, מעצים קשים אחרים ומחומרים ממוחזרים. ניתן להוסיף דק לגינה על שטח תלול או על אשמה קשה אך המפלס עלול להיות לא אחיד בגובהו ולא יציב במיוחד.  דקים משמשים בדרך כלל כתחליף לפאטיו כאשר הוספת פרגולות מעץ משמשת כסככה  וכמגן מפני השמש.

הוספת דק לגינה שנעשית בצורה אסתטית יוצרת שטח שמשרה שלווה ורוגע ומהווה  פינה שקטה שמתאימה לאירוח אנשים, להרגעות בשעות הפנאי וכולי.  היות שהדק בגינה חשוף לפגעי מזג האויר, בחירת נכונה של סוג הדק והחומרים הינה הכרחית. שימוש בדקים מעץ קשה או עץ רך הינו נפוץ. דקים עשויים עץ הם הבחירה הטובה ביות הן בגלל העמידות שלהם והן בגלל המראה האסתטי והטבעי שלהם. דק לגינה יכול להיות בכל צורה, גודל וצבע וזאת בהתאם לטעם האישי ולתקציב. עצים רכים פופולאריים יותר שאך יש צורך לתחזק אותם באמצעות חומרים השומרים על איכותו של העץ ומונעים ממנו להירקב.  עצים קשים הינם יקרים יותר אך לא מצריכים תחזוק וטיפול כמו העצים הרכים.רוחב קורות  הדקים נע בדרך כלל בין 75מ"מ ל-150מ"מ. על אף שקל יותר להתקין את הקורות הרחבות, הקורות הצרות עדיפות מבחינה אסתטית. ניתן להשתמש גם בקורות מחורצים מאחרו ויש להם אחיזה טובה יותר. ניתן גם להוסיף קורות צבעוניים או לצבעו את הקורות לאחר שהותקנו. חושב לשים לב שקצוות הקורות הן מעוגלות כדי להגן על כפות הרגלים וכדי שהניקוז יהי טוב יותר.

הבעיה העיקרית בהוספת דק לגינה היא צמיחה של עשבים שוטים דרך החריצים של הקורות. ניתן למנוע מצב זה על ידי ניקוי ועקירה של כל העשב מהשורש טרם הוספת הדקים. יש לדוחס וליישר את הקרקע לפני הוספת הדק לגינה תוך שמירה על שיפוע קל בקצוות המשטח כדי לאפשר ניקוז טוב.  הוספת  דק לגינה אינה דבר מורכב ומסובך במיוחד, ההסופה מצריכה חיבור הקורות למסגרת העץ על ידי ברגים. הוספת דקים מצריכה תחזוקה הכוללת ניקוי הדקים וצביעתם בשמן עץ השומר על איכות העץ ומונע ממנו להירקב.

 

www.joomi.co.il


קידום אתרים בגוגל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב