דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמשת כללי הקסם להבטיח זוגיות טובה 

מאת    [ 05/01/2011 ]

מילים במאמר: 712   [ נצפה 4082 פעמים ]

זוגיות טובה הינה הכמיהה הגדולה ביותר של הפרט. לדברי חז"ל, "לא טוב היות האדם לבדו". למרות היותנו בתקופה שבה הפרט נמצא במרכז ועסוק במימוש עצמי של הפוטנציאל שלו,  הרצון  לחלוק זוגיות טובה עדיין קיים, בין עם זוגיות הטרוסקסואלית, או זוגיות הומוסקסואלית.

נמצא בן/בת הזוג אשר אנחנו רוצים לחיות איתם נשאלת השאלה איך משמרים זוגיות טובה לאורך זמן?

זאת הופכת להיות משימה לא פשוטה, לעיתים לאחר מצב משברי בזוגיות אנחנו שואלים את עצמנו האם אנחנו בנויים לזוגיות, או האם בן הזוג הזה בכלל מתאים לי, אולי לחיות בזוגיות זה בכלל לא הקטע שלי?

זוגיות טובה היא כמו צמח שצריך להשקות ולדשן אותו כל הזמן אחרת הוא ימות. מידת ההשקיה והדישון הם אלה שיקבעו איך הצמח יראה. האם הוא יראה מלבלב, האם יכמול, ינבול חלקית, האם יהיו לו פרחים, האם הפרחים יחזיקו מעמד, או ינבלו. על מנת שיחיה ברור לנו מאוד כי יש להשקות את הצמח.

האם ברור לנו כי זוגיות טובה צריכה גם היא השקעה תמידית? לא תמיד, התחושה שיש אהבה וכל השאר יסתדר מעצמו היא הנחת יסוד מוטעית. אהבה לא פותרת הכול. אהבה היא האדמה עליה יושב הזוג עכשיו צריך להשקיע בכדי לגדל זוגיות טובה. האהבה היא תנאי הכרחי עבור זוגיות טובה.

  

זוגיות טובה צריכה מתכון טוב, להלן חמשת כללי הקסם שיעזרו לבנות ולשמר זוגיות טובה ואוהבת לאורך שנים:

  1. לימדו להקשיב- להקשיב לא אומר אוטומטית להסכים. הקשבה אומרת שהבנתי את בן הזוג שלי, הבנתי מה הוא מצפה ממני, הבנתי מה מפריע לו, זה לא אומר שהסכמתי עם כל הדברים שנאמרו אבל דו-שיח יעיל מבחינת היכולת לפתור בעיות מתחיל בהקשבה.
  2. לימדו לבטא רגשות- קשה לנו לבטא רגשות . התפיסה הרווחת היא ברגע שאנחנו חושפים את רגשותינו אנחנו הופכים להיות יותר פגיעים, ועל מנת לא להיפגע אנחנו לא מבטאים את רגשותינו. מודעות לרגשות, והיכולת לבטא את הרגשות מעצימה אותנו ונותנת לנו עמדה של שליטה. לעיתים מה שקורה כאשר אנחנו בוחרים לא להביע את רגשותינו אנחנו מאבדים שליטה ואומרים דברים שלא היו בכוונותינו לומר. זוגיות טובה צריכה להיות מקום בטוח להרגיש בו גם "פגיעים" רגשית.
  3. הימנעו מעלבונות ודברי זלזול- זוגיות טובה היא כמו סוס וכרכרה. הסוס מסמל את האהבה והכרכרה היא זו שעליה נוסעים בני הזוג. אבל כאשר מצליפים בסוס ותוקפים אותו לא יהיה לסוס הכוח למשוך את הכרכרה. הנמשל הוא שהאהבה לא יכולה לשאת על גבה את הכול. לא את הכול אפשר להגיד בזוגיות בתירוץ של אהבה. להכות באהבה יביא לשחיקה  וחוסר רצון להמשיך למרות האהבה. צריך למצוא איזון בין הצורך להתלונן ולבקר את בן הזוג תוך הימנעות ככל האפשר משיפוטיות, התנשאות ועלבון.
  4. המנעו מקריאת מחשבות- אחת האתגרים המשמעותיים של זוגיות טובה היא הניסיון ההדדי לקרוא את המחשבות אחד של השני ולהאמין שאנו יודעים לעשות זאת מעולה כי האהבה נמצאת שם וכל שאר מובן. אהבה משמע שאנחנו לא יודעים את כל מה שרץ לבן הזוג בראש. הדרך הטובה ביותר היא בהימנעות מקריאת מחשבות ובשאלת שאלות במקום, ממקום שרוצה לברר אחרי שלמד להקשיב (שוב סוגיית ההקשבה בה התחלנו).
  5. מצאו דרך אחרת להביע טענות- כאשר זוג נמצא בתהליך של בנייה משותפת של חיים וזוגיות, יש לכל אחד מבני הזוג ציפיות זה מזה, כאשר אין שיתוף בציפיות הן הופכות לטענות, וביקורת. ביקורת זו מכרסמת ומערערת כל זוגיות טובה.

שתפו אחד את השני בציפיות שלכם, כך תחסכו את הטענות אחד כלפי השני בהמשך.

 

זוגיות טובה ומאושרת אפשרית לכל אחד ואחד מכם, וההמלצה היא לאמץ ולפעול עפ"י חמשת כללי הקסם האלה. גם עם זה לא עובד בשבוע הראשון, אל ייאוש, התמדה היא חלק מכללי המשחק, בסופו של עניין זוגיות טובה לכל אחד מהצדדים היא אינטרנט משותף.

 

זוגיות טובה בפני עצמה בחחי הנישואין, כמו יכולת לממש את עצמך בקריירה מקצועית, או הורות טובה. הצורך בזוגיות טובה לא נעלמת ולא משתלבת בדברים האחרים גם אם לפעמים זה מרגיש כך. כך שאם אנחנו לא מצליחים לקיים זוגיות טובה (ליישם את 5 כללי הקסם) אסור להתבייש מלבקש עצה ולפנות לאיש מקצוע לקבלת טיפול זוגי.

טיפול זוגי הוא לא עונש, ולא בושה. טיפול זוגי הוא מסגרת שבה זוג לומד לתקשר וליישם את 5 כללי הקסם בצורה נכונה עבורו. מטפל טוב יכול במספר פגישות לא רב לשנות את איכות החיים של הזג מקצה לקצה.

אתם מתקשים להתמודד בעצמכם עם האתגרים של זוגיות טובה, קשה לכם ליישם את 5 כללי הקסם אל תתביישו לפנות ולבקש טיפול זוגי לפני שהקושי יהפוך למשבר ולשבר.

    חמדה גיורא, פסיכותרפיסטית בעלת תואר שני קליני בעבודה סוציאלית מטעם אוניברסיטת בר-אילן. מטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת  מטעם האגודה הישראלית לטיפול במשפחה ובנישואין.מטפלת מינית מוסמכת  מטעם איט"ם: איגוד ישראלי לטיפול מיני. מדריכה בתחום המשפחה. מנהלת את מכון מפנה, מאז 2000 בעלת 25 ניסיון בטיפול וייעוץ במגוון תחומים הקשורים למשפחה: טיפול זוגי, הדרכת הורים, טיפול בילדים עם בעיות התנהגות קשות וילדים עם בעיות רגשיות על רקע חברתי/ משפחתי. מומחית בטיפול בבעיות מיניות של האישה והגבר, ייחודיות טיפולית בתחום טיפול זוגי–מיני. מדריכה זוגות בהעשרה מינית, התאמה מינית. ייחודיות במתן כלים למציאת בן/בת  זוג, עובדת בשיתוף עם סרוגייט (בת /בן זוג חלופי). מנחת סדנאות לשליטה בכעסים המיועדות לכול ובמיוחד לגברים, פיתחה מודל עבודה ייחודי המתחבר בצורה יעילה יותר לחשיבה גברית רציונאלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב