דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחן אמיר - איך להגיע מוכנים? 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 6136 פעמים ]

סטודנטים רבים ניגשים למבחן אמיר כדי לקבל פטור מקורסים באנגלית. קורסי האנגלית במוסדות להשכלה גבוהה הם קורסים סימסטריאליים בתשלום, בהיקף של 4 שעות שבועיות ובסופם יש לעבור מבחן. בהחלט חוויה שהיינו שמחים לוותר עליה...

אז איך להתכונן טוב למבחן אמיר ולהשיג את הפטור המיוחל? במאמר זה אציג הסברים והמלצות.

הכנה למבחן אמיר

ראשית, יש לציין שאחוז הנבחנים אשר יקבלו פטור נקבע מראש. רק 10% מהנבחנים מקבלים פטור, כלומר ציון של 234 ומעלה. בהחלט לא פשוט... ובכל זאת ניתן להתכונן למבחן ולשפר משמעותית את הציון.


    • מילים - המיומנות העיקרית שאנו נבחנים עליה היא הכרת אוצר מילים. נבחן עם אוצר מילים רחב באנגלית יעבור את הבחינה בקלות יחסית. לפני הבחינה יש לשנן יותר מ-1000 מילים נפוצות (מילים שחוזרות בבחינות רבות). אוצר המילים שמופיע בבחינה הוא אוצר מילים מקצועי. כלומר, מילים שנמצאות בשימוש בעיתונות ובמאמרים אקדמאים. לכן, גם מי שדובר אנגלית ויכול להסתדר מצוין בחו"ל, לא בהכרח מכיר את המילים הספציפיות שנדרשות במבחן.
    מכיוון שמדובר בכמות מכובדת של מילים, מומלץ להתחיל ללמוד אותן לפחות חודש וחצי לפני המבחן. את המילים כדאי ללמוד בקבוצות קטנות מידי יום ולא בבת אחת. כמו כן, כדאי ללמוד את המילים בתוך הקשר מסויים, למשל מתוך קטעי קריאה או סרטוני לימוד ולא מתוך רשימות ארוכות ללא פשר.
    • קריאה - מיומנות חשובה נוספת היא יכולת הקריאה שלנו. מבחן אמיר ממוצע מכיל 20 עמודים, אותם יש לקרוא ב-75 דקות. אם נחשב נגלה שזה משאיר לנו פחות מ-4 דקות לקריאת כל עמוד, וכמובן שבנוסף לקריאה צריך להשאיר זמן גם לחשיבה ולפתרון השאלות.
    שיפור הקריאה הוא אפשרי והוא מתרחש במהירות. מומלץ להתחיל לקרוא באנגלית כחודשיים לפני הבחינה. תוך שבועיים-שלושה תרגישו בהבדל. הקריאה שלכם תהיה הרבה יותר "זורמת" והטקסט יהיה הרבה פחות מאיים. אפילו קריאה במשך חצי שעה ביום תשפר את מיומנות הקריאה שלכם בצורה משמעותית. מומלץ לקרוא ספר באנגלית, אבל אפשר בהחלט לקרוא גם מגזין, עיתון או אתר חדשות, העיקר שקוראים.
    • הכרת סוגי השאלות - לפני המבחן כדאי להכיר את סוגי השאלות שמופיעות בו ואת ההוראות. לא נבזבז זמן במהלך המבחן על קריאת ההוראות.
    • תרגול מבחנים לדוגמא - בשבוע שלפני המבחן מומלץ לפתור לפחות 3 סימולציות. כך תתרגלו לצורת העבודה במבחן ולמגבלות הזמן. כאשר פותרים סימולציות יש להקפיד על תנאים דומים ככל האפשר למבחן האמיתי. פתרו את המבחן ברצף ללא הפסקות וללא הפרעות והקפידו על הזמנים (25 דקות לכל פרק). מבחנים לדוגמא אפשר להוריד בחינם באתר של המרכז הארצי www.nite.org.il

הכנה למבחן אמיר באתר פטור

אתר פטור מציע קורס הכנה מקיף למבחן אמיר ולמבחן אמירם. הדגש בקורס הוא על לימוד אוצר המילים הנפוץ בבחינה. לימוד המילים נעשה תמיד מתוך הקשר - מתוך סרטי וידאו או קטעי קריאה. בכל מקום באתר ניתן לשמוע את המילים ואף להוריד קבצי mp3 שלהן.
בנוסף תמצאו בקורס תרגולים, בחנים, משחקים וסימולציות מלאות. תוכלו ללמוד על סוגי השאלות ולקרוא הסברים מפורטים על פתרון השאלות במבחן. הלימוד אינטואיטיבי ומותאם אישית לכל משתמש.

אנחנו מזמינים אתכם ללמוד איתנו. היכנסו לקישור הכנה למבחן אמיר לקבלת פרטים נוספים.

בברכת "פטור באנגלית",

אפרת.

 

אפרת בראון היא מנכ"ל אתר פטור.


www.ptor.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב