דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דמיון מודרך לבריאות הגוף והנפש 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2407 פעמים ]

 

בשגרה הלוחצת כמעט כולם נאבקים בקשיים של  החיים התובעניים ונוטלים חלק במרוץ העכברים המתיש. הלחצים הממושכים בשילוב המתח הנפשי המתמשך המשולב עם תזונה לקויה של אוכל תעשייתי והעדר פעילות גופנית, מעוררים מחלות כמו:  בעיות בעיכול, אנמיה ועוד. כדי להירגע מהלחץ המטורף חייבים לקחת פסק זמן ולעסוק בעניינים הקשורים בנפש כמו: מדיטציה, יוגה וכמובן דמיון מודרך. שיטות אלו גורמות לאדם להירגע ולהיות בעל מודעות גבוהה יותר.

 

מהו דמיון מודרך?

הדמיון המודרך הוא תהליך שבו מבצעים תרגילים וטכניקות שונות כדי להגיע לתת-מודע. באמצעות השיטה האדם יכול להגיע אל חלקים במוחו ששולטים באזורים שונים בגוף, למטרת חיזוקם ופיתוח המודעות. מטרת הדמיון המודרך היא להבריא את הגוף  ואת הנפש, להעלות זיכרונות מהעבר, לקבוע מטרות, לשחרר חרדות, לפתור בעיות אישיות ועוד. המטפל מנחה את המטופל לאזורים אליהם הוא צריך להגיע. לאחר שהמטופל מחוזק הוא מתחיל לצלול לעבר כדי   למצוא מקור לבעיות או לשחזר אירועים שמשפיעים על חייו בצורה שלילית. לאחר השינויים שהמטופל מבצע בחייו, הדמיון המודרך עוזר לו לשמור על המצב עם הפנים לעבר העתיד.

 

לדמיון מודרך איכותי חובה לבחור מטפל מנוסה ואמין שיודע להדריך את המטופל בצורה נכונה ויעילה. המטופל צריך לחוש שהוא בידיים טובות כדי שהדמיון המודרך יעבוד.

 

באילו טכניקות משתמשים בדמיון מודרך?

השיטות כוללות נשימות עמוקות, רגיעה ושחרור. על ידי הכוונה של המטפל, המטופל מפעיל את הדמיון. בעת ההרפיה המטופל נמצא במצב ביניים בין ערות לשינה וזהו השלב בו אפשר לתקשר עם  הרובד הפנימי. באמצעות התהליך המטופל מחזק את כוחותיו הנפשיים וחושב באופן חיובי שמסייע לו להגשים את המטרות שלו כמו הפסקת עישון, הרזייה, לימודים, תקשורת עם בן או בת הזוג ועוד.

 

כיצד מתבצע הדמיון המודרך?

המטופל שוכב על מזרן או יושב בעיניים עצומות,  עם מוסיקה נעימה והמטפל מנחה אותו על ידי דימויים וטכניקות מדיטציה שונות. הטיפול מבוסס על נשימות ונשיפות קבועות, המובילות לרגיעה ומאפשרות להשיג  הרפיה ללא שליטה של החשיבה ההגיונית שחוסמת את השימוש בדמיון. המטופל שולט בכל מה שקורה סביבו ויכול לעצור את הטיפול בכל עת. המטפל יוצר כל מיני מצבים שיכולים לשנות את התפיסה של האדם, להרפות את כאביו ועוד. הדמיון מהווה גשר שמחבר בין התודעה למודע  והמטופל לומד לעשות שימוש בדמיון   ולהיות קשוב לעולמו הפנימי והנסתר. המטופל עשוי להרגיש באופן פיזי תחושות כמו חום וקור.

 

מהי החשיבות של דמיון מודרך?

בחיי היומיום לאדם אין זמן לשבת עם עצמו ולהגיע לאמת שלו. באמצעות הדמיון המודרך,  האדם יכול להתחבר אל הרובד הפנימי שלו שאינו מופעל על ידי החשיבה הלוגית והמודעת המונעת ממנו לעשות שינויים. מרבית האנשים מפחדים משינוי ומאיבוד שליטה, באמצעות הטיפול בדמיון מודרך לומדים להתגבר על הפחד ולצאת לדרך החדשה בה רוצים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב