דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיש שיש טוב שיש 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 569   [ נצפה 2375 פעמים ]

כשאנו מעצבים מטבח, אנו יודעים כי יש דברים שאי אפשר לוותר עליהם. אחד מאלו, פריט שאף מטבח אינו יכול בלעדיו, הוא משטח עבודה. פעם היו אלו משטחי עבודה עשויים פורמייקה מכוערת, או שיש. שיש תמיד זכה לפופולאריות ולאהדה כמשטח עבודה למטבחים, כבר עשרות בשנים. כי אמרת שיש, אמרת יוקרה. יש משהו במגע הקריר שלו שמרגיש לגמרי חו"ל, בטבעיות וביופי המהודר שלו. האך האומנם שיש הוא בהכרח הבחירה הטובה ביותר עבור משטח עבודה למטבח? בשנים האחרונות מאיים על מעמדו חומר גלם חדש, ושמו אבן קיסר. במאמר זה נלמד אתכם על יתרונותיהם של השניים – שיש ואבן קיסר – למען תוכלו לבחור את חומר הגלם הרצוי לכם לבניית משטח עבודה למטבח.

 

שיש – משטח העבודה הקלאסי

 

שיש, אותה אבן גיר שעוצבה במעמקי האדמה לכדי הטקסטורות והגוונים שאנו מכירים, הוא בחירה קלאסית למטבח. כל כך קלאסית, שגם כשאנשים בוחרים חומרים אחרים עבור משטחי עבודה למטבח (למשל, אבן קיסר או גרניט) הם עדיין מכנים אותם "שיש למטבח". זהו כוח ההרגל, היופי וכן התדמית של שיש כמוצר יוקרתי ומיוחד, הקיימת עוד מימים עברו.

 

כמובן, אין אלו הסיבות היחידות לפופולאריות של שיש. יש לו גם תכונות טובות רבות. למשל, שיש נשאר קריר גם כשמניחים עליו דברים חמים (סירים מהאש, למשל) ללא חשש. שיש הוא חזק, עמיד, במיוחד מול לחות ורטיבות. מה שכן, שיש אידיאלי יותר עבור שימוש בחדרי אמבטיה מאשר בחדרי מטבח, מכיוון שהוא כן עלול להישרט או לסבול מחומרים חומציים (פחות מחומרי גלם אחרים, אומנם). למעשה, בחדר אמבטיה הוא אידיאלי אפילו לשימוש כחיפוי קירות, באופן התואם למשטח העבודה העשוי גם הוא שיש זהה.

 

והמראה של שיש. אי אפשר לדבר על שיש בלי להתייחס למראה – תמיד משתנה בין חתיכה לחתיכה, עם טקסטורות אחרות, גידים, עורקים ונקודות. לא פלא כי שיש הפך כה פופולארי בזכות המראה שלו.

 

אבן קיסר: אורחת חדשה במטבח

 

אבן קיסר, למרות שמה, אינה ממש אבן טבעית. בניגוד לשיש, אבן קיסר לא נוצרה במעמקי האדמה, כי אם במפעל. אבן קיסר היא חומר סינתטי, אך הבסיס ממנו עשוי הוא טבעי בעיקרו – כמעט כולה (יותר מתשעים אחוזים מהחומר) עשויים מאבן קוורץ. הקוורץ מעובד עם חומרים מחזקים וחומרי צבע, וכך נוצרת אבן קיסר, שהיא בעצם אלטרנטיבה מלאכותית ועמידה יותר לאותו שיש מוכר. אבן קיסר חזקה יותר בפני חומצות וכימיקלים, ולכן מעולה למטבח. עם זאת, אבן קיסר מתאימה גם למטבחים וגם לחדרי אמבטיה, ולמעשה הינה חומר גלם מעולה לעיצוב. עם שיש לעולם אינך יודע בוודאות מה תקבל כי הטקסטורה משתנה, כמו גם עוצמת הגוון. אבן קיסר נוצרת במפעל, ולכן היא אחידה, והטקסטורה והגוון שביקשתם יהיו בדיוק אלו שתקבלו כאשר המשטח העשוי אבן קיסר יותקן בביתכם. יתרה מזאת, יש יותר גוונים לבחירה של שיש קיסר.

 

עכשיו כל מה שנותר לכם הוא רק לבחור על פי טעמכם – שיש למטבח או אבן קיסר למטבח?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב