דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין וטרינר לחנות חיות? 

מאת    [ 02/01/2011 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2434 פעמים ]

 

למצוא אוכל לכלבים זה דיי קל, מוכרים אותם כמעט בכל פיצוציה (במחיר מופקע לחלוטין, שמי ששכח לקנות אוכל עבור הכלב שלו יוכל לקנות אותו מתחת לבית אחרי שחזר הביתה מאוחר מהעבודה, סוג של עונש על הזנחה) והרי שבכל מרכול או סופר מרקט תוכלו למצוא שקי אוכל במחירי מבצע והנחות על קנייה של כמה כאלו. זכו תמיד שאוכל זול הוא לא בהכרח אוכל רע אבל יותר מזה: שאוכל יקר הוא לא בהכרח האוכל שיתאים הכי טוב לתזונה הנדרשת לכלב שלכם. אז מה עושים? מוצאים חנות חיות שעושה משלוחים (כך שגם אם איחזרתם הביתה ממהעבודה תחכה לכם ליד הדלת שקית ובה האוכל של הכלב וצעצוע נחמד, מתנה לכלב, שהם תמיד מוסיפים בחינם).

 

אבל למצוא חנות חיות לא אומר שמצאתם את האוכל הטוב עדיין, שכן לרוב הם יחזיקו מלאי מכובד של סוגי מזון שוניןם ממבחר מותגים שונים. אז איך בכל זאת יודעים מה יתאים לכם? ראשית דעו שאוכל שמתאים לציאוואוה, לא יתאים לגור של לברדור, יש סוגים שונים של מזונות שמיודעים עבור גורים והם לרוב יסווגו לפי גזע הכלב שכן השיניים של דוברמן מן הסתם דורשות אוכל קשיח יותר מזה שפודל יצטרך. זאת ועוד: מתיאור של הכלב למוכר, אפילו אם תראו לו תמונה, לא תקבלו יעוץ מספק, שכן גיל הכלב, המשקל שלו, הגובה ורמת הפעילות היומית הם נתונים שטוב שיבחנו ע"י איש מקצוע ולא ע"י זבן שתפקידו למכור לכם אוכל לחיות מחמד שונות. לא שיש לזלזל בנסיון של מוכרים אלו, פשוט כי ההכשרה שלהם לא מספיקה על מנת שיבחינו אם ישנם בעיות התנהגותיות או התפתחותיות כתוצאה מהאוכל שהכלב שלכם מקבל כרגע.

 

לכן תמיד מומלץ לקחת את הכלב לבדיקות אצל וטרינר שיוכל לתת לכם דוח מצב עדכני לגבי הכלב ולספר לכם איזו סוג אוכל אתם צריכים לקנות בעבורו. הבעיה היא ש,סוג אוכל" אומר בכללי את האופי של האוכל (כמו "מזון גורים" או "מזון דיאטטי לכלבי זאב") ולא את החברה שתמיד תמצאו בחנות החיות. לכן נמליץ דווקא על חניות החיות החדשות שמתהדרות הזה שהם נמצאות בסמוך למרפאה וטרינרית צמודה. גם אם לא קבעתם תור, הרי שתוכלו להגיע עם הכלב, באופן חד פעמי (או אחת לתקופה מסויימת, בשביל שתוכלו לקבל מעקב שוטף על ההתפתחות שלו) ובדיקה מהירה וחינמית של הכלב ע,י הוטרינר תוכל לספק לכם את התשובה לגבי המזון שיש לחנות להציע, אולי הוא דווקא לא יהיה מהיקרים שיש/ שחשבתם שיציעו לכם.

 

כמו כן מומלץ לבדוק האם הוטרינר הנל הוא מישהו שאכן תלויה במרפאה שלו תעודת הזמכה רפואית לחיות ושהוא המליץ לכם המלצה הגיונית (מותר לכם לסרב ולבקש חוות דעת נוספת, אל תתבישו, מדובר פה על חיית המחמד שלכם, האהובה) וטיפ אחרון: צריך תמיד לתת לכלב את האוכל החדש בהדרגה ולראות איך הוא מגיב אליו, האם הוא מוצא אותו טעים ואיך זה משפיע על היציאות שלו. בגדול: מומלץ שלא להתקמצן (על עצמכם אתם לא מתקמצנים, אז למה שתתקמצנו על החיה האהובה עליכם, לה קראתם בשם, התלויה בכם ובבחירת האוכל שלה על ידכם) אבל לעיתים ניתן למצוא מזונות בריאים וטעימים ,כמו אוכל לכלבים במבצע, שעולים פחות מאותם מותגים יומרניים.

 

משה תבור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב