דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניעת האזנות סתר על ידי חוקר פרטי 

מאת    [ 02/01/2011 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2156 פעמים ]

 

האזנת סתר אסורה על פי חוק במדינת ישראל, וזה משום שפעולה זו פוגעת בצורה משמעותית בזכות לפרטיות של האדם. הזכות לפרטיות מוגדרת בחוקי יסוד של מדינת ישראל, ולכן חלה חובה מיוחדת להגן עליה. כל מי שחושד בביצוע האזנות סתר לביתו או לטלפון שלו כנגד רצונו, יכול ואף צריך לפנות לשירות מניעת האזנות סתר.

 

מה זה האזנת סתר?

האזנת סתר זהו מצב שבו מצטטים באופן מכוון ובאמצעות מכשירים אלקטרוניים לשיחה בין שני אנשים, שאינם מודעים לכך שמצוטטים להם. על פי הגדרה זו, אם אדם חולף במסדרון ושומע שיחה פרטית בין שני אנשים, לא ייחשב לו הדבר כאילו ביצע האזנת סתר. אם אדם מגיע לשיחה חשובה עם מכשיר הקלטה, לא נחשב הדבר להאזנת סתר משום שאחד הצדדים מודע להקלטה.

הקלטה והאזנה לשיחות כיום זה דבר פשוט ביותר ואנו פוגשים זאת ברמת היומיום. כך למשל, כשאתם מתקשרים למוקד שירות מודיעים לכם שיכול מאוד להיות שהשיחה מוקלטת. יתרה מזאת, חלק מגופי המדינה רשאים לבצע האזנה לטלפונים של העובדים שלהם. בדרך כלל המטרה של האזנות מסוג זה היא לוודא שהעובדים שומרים על ביטחון קשר, וההאזנה מבוצעת לטלפונים שחולקו לעובדים על ידי הארגון. גם במצבים אלו יוצאת הודעת אזהרה בטרם מתחילים להאזין לטלפונים.

כמובן, ניתן להאזין גם לטלפונים של חשודים בפעולות טרור ובפלילים, אך לצורך העניין יש צורך באישורים מתאימים, ולעיתים אף לאישור ראש הממשלה עצמו, לחוקר פרטי אין אישור חוקי לבצע האזנות סתר.

 

לאילו מטרות מבוצעת האזנת סתר?

ככלל, האזנת סתר כשרה ומאושרת מתבצעת לצורך השגת מידע מודיעיני חיוני. יחד עם זאת, ישנן גם שלל סיבות בלתי כשירות בעליל ואף פליליות האסורות על פי חוק. כך למשל, האזנת סתר למתרחש במשרד מנכ"ל חברה מסחרית במטרה לאתר חומר המוגדר כ"מודיעין עסקי". בצורה זו ניתן לזהות מהו הסכום שחברות מתחרות מציעות למכרזים ולחטוף את המכרזים, או מיהם הלקוחות הפוטנציאליים של המתחרים, ומהו עלות הפרויקט שמציעים לאותו לקוח. כל המידע הזה עלול לגרום לאובדן עסקאות ואף לפשיטת רגל. במצבים מסוג זה חייבים לפעול למניעת האזנות סתר.

 

כיצד ניתן לבצע מניעת האזנות סתר?

ציוד האזנה כיום מתוחכם ביותר וניתן להסתירו בצורה אומנותית במיוחד. יחד עם זאת, למזלנו הרב קיים ציוד למניעת האזנות סתר. עלויותיו של הציוד הזה אינן זולות וכמובן יש לדעת להפעיל אותו בצורה הנכונה, מסיבה זו יש לפנות למומחים שיטפלו בשבילכם במניעת האזנות סתר. משרד חקירות טוב ומקצועי ישמח להציע לכם עזרה בתחום הזה.

 

כיצד תדעו שיש לכם צורך בשירותי מניעת האזנות סתר

הדרך הטובה ביותר לדעת שנפלתם קורבן להאזנות סתר היא מקרים בולטים מדי של דליפת מידע. אנשים הרבה פעמים מקבלים תחושה שיש להם "בוגד מבפנים" שמעביר מידע למתחרים. כך למשל מכרזים שמתפספסים בגלל הפרשים צמודים מדי בהצעות או יכולת מופלאה (מדי) של המתחרה להגדיל משכורת של עובד חשוב באחוזים בודדים בלבד וכך לחטוף אותו. כל הדברים הללו ונוספים יכולים להצביע על צורך קיצוני במניעת האזנות סתר.  

 

Mysterion




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב