דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות - משכנתא, רכב, לימודים ועוד 

מאת    [ 01/01/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2029 פעמים ]

הלוואה היא סכום כסף, אשר ניתן כאשראי לטווח זמן מסויים, בעבור החזר חודשי, ריבית וכן גם תנאים ידועים מראש. החזרי ההלוואה מורכבים בדרך כלל מהסכום המקורי אשר נלקח, בתוספת ריבית ואולי אף הצמדה.



הלוואה ניתנת, לרוב, כנגד ערבונות או/ו בטחונות מסויימים, אשר מוסכמים על הלווה והמלווה, והם אלה אשר יבטיחו את החזר ההלוואה, במידה ולא ניתן יהיה להחזיר באופן סדיר, בשל קשיים כלכליים או כל סיבה אחרת. האדם או הגוף, אשר מקבל את ההלוואה הינו הלווה, ואילו האדם או הגוף אשר נותן ההלוואה הינו מלווה.



ישנם סוגים רבים של הלוואות בשוק הפיננסי, בין אם למגזר הלקוחות הפרטי ובין אם לעסקי, ולהלן חלק קטן מהם:


1.    הלוואת משכנתא: לרוב נחשבת להלוואה בעלת הסכום הגבוה ביותר, הנלקחת בעבור רכישה של נכס (עסק, בית מגורים), כנגד שיעבודו של הנכס עד תום תקופת החזרי ההלוואה. סכום ההלוואה משתנה, והוא מתחיל מאחוז מסויים משווי הנכס (בדרך כלל עד 70%, אם כי יש יוצאים מן הכלל) וכולל גם מגוון הוצאות נוספות אחרות, הקשורות בקניית אותו הנכס. תקופת החזרי המשכנתא היא עד 30 שנה, כאשר חישוב החזר ההלוואה נעשה על פי לוח סילוקין מיוחד ואם אין יכולת להחזירה, נותן ההלוואה , קרי, הבנק או הבנק למשכנתאות, פועל להוצאת המלווה מן הנכס ונטילת הנכס לידיו.



2.    הלוואה לקניית רכב, ליסינג: ניתנת כיום בידי בנקים, חברות מימון מסויימות, יבואני רכב וחברות הנותנות הלוואות חוץ בנקאיות. ההלוואה ניתנת כנגד שיעבוד אותו הרכב עד תום תקופת ההחזרים,
רצוי לבדוק מה עלות הרכב וההחזר החודשי מול התועלת, מה תנאי ההלוואה ומה קורה במקרה של חוסר החזר.



3.    הלוואות חוץ בנקאיות: ניתנות בידי כמה סוגי חברות ואופנים שונים וייחודן הוא בכך שהן אינן קשורות כהוא זה עם הבנק ומצב הלווה בחשבון הבנק שלו.


א.    הלוואה על חשבון חסכון קיים:  במידה ולווה מחזיק חסכון פנסיוני, קרן השתלמות, קופת גמל או כל סוג שהוא של חסכון עתידי בחברה פנסיונית כלשהי, הינו יכול להלוות ממנה סכום מסויים, עד גובה אחוז מסויים מן החיסכון על מנת להבטיח החזר מכספי הצבירה, במקרה בו המלווה אינו עומד בהחזר החודשי.


ב.    הלוואה דרך חברת כרטיסי אשראי: הלוואה הניתנת טלפונית, באופן די מהיר יחסית, מותנית בבדיקה של חברת האשראי לגבי הלקוח ואופן התנהלות האשראי שלו, במידה ויש. גובה ההלוואה בדרך ככל מגיע עד ל-30,000 ש"ח ואף פחות, תלוי בלקוח ובמידת הסיכון הפיננסי שהוא מהווה לחברת האשראי, בלקיחת ההלוואה הזו. משך ההחזר הוא עד 36 תשלומים והריבית גבוהה יחסית לריבית הניתנת לבנק, עד כדי הבדל של 7% .



ג.    הלוואות שוק אפור: הפחות מומלצות והדי מושמצות. ניתנות במקרה שהלווה נתקל בשוקת שבורה ואין לו כל מקור הלוואה אחר. הסכום יכול להיות גבוה אך הריבית מרקיעה שחקים. אמנם בנק ישראל מגביל את גובה הריבית במשק, אך בתחום השוק האפור, הריבית עדיין משתוללת. כמו כן, אם אין יכולת להחזיר את ההלוואה, לצד השיטות הקונבנציונליות המעוגנות בחוק, לצורך כך, לעתים מלווים בשוק האפור לא בוחלים גם באמצעים קצת יותר יצירתיים.


4.    הלוואת בנק: לכל מטרה, אך רצוי להודיע לצורך מה, תלויה באשראי הבנקאי ובתזרים המזומנים, כמו גם בבטחונות וביכולת החזרים.


למידע נוסף: הלוואות לסטודנטים

עורכת בלוג בנושאים צרכניים, עם מידע על רכישה חכמה ומוצרים פיננסיים שונים: המדריך לצרכן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב