דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי - הקדם תרופה למשבר 

מאת    [ 30/12/2010 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2540 פעמים ]

למי אמורים לפנות כאשר נתקלים בקשיים בניהול העסק? לחבר? לבעל עסק מתחרה? לעורך דין? אולי לרואה חשבון? כל התשובות - לא נכונות. הדרך הטובה ביותר להוציא את העגלה מן הבוץ היא על ידי ייעוץ עסקי. יועצים עסקיים הם לא רק אנשי עסקים מוצלחים בעצמם, אלא גם מומחים בטיפוח וקידום עסקים מכל התחומים.

בשביל לפנות ליועץ עסקי לא חייבים להיות מנהלים של חברה עסקית גדולה. השירות מתאים לכל סוגי העסקים וכולל גם שירותים של פיתוח ארגוני, ייעוץ ארגוני, פיתוח מנהלים ועוד. בסופו של דבר היועץ מתאים את סוג השירות, את האופן בו הוא ניתן ואת המסקנות שלו לאופי ולגודל העסק.

יועץ עסקי טוב מעניק ללקוחותיו כלים וידע שמסייעים להם, קודם כל, להבין את הבעיות שעומדות מולם. עסקים רבים נופלים משום שלא זיהו את הבורות, המכשולים והמהמורות שבדרך, או משום שלא ידעו להציב מטרות ריאליות.

ייעוץ עסקי על ידי מומחה חיצוני

על ידי כך שמביאים יועץ עסקי שלא מכיר את נבכי העסק, בעלי עסקים מציידים עצמם באיש מקצוע שמגיע ללא דעות קדומות או קונספציות, אחד שאינו תלוי בפוליטיקה פנים ארגונית או קשור רגשית לאסטרטגיה מסוימת. המטרה של ייעוץ עסקי היא להרים את העסק, ויהי מה, והמטרה הזו מקדשת את האמצעים. במקרים האלה לוח חלק הוא ההתחלה הטובה ביותר.

החשיבה הרעננה שמביא עמו יועץ עסקי חיצוני, הניסיון בעסקים משלו ובפתרון בעיות של אינספור עסקים אחרים, הם שעושים את ההבדל. כך מגיעים לפתרונות יצירתיים וכוללים יותר, ונמנעים מלחזור שוב ושוב על אותן הפעולות שהכניסו את העסק מלכתחילה לבעיות.

ייעוץ עסקי נועד לאפשר לבעלי עסק ולמנהלים לקחת כמה שיותר אחריות על עצמם. לקרוא ליועץ בכל פעם שיש קצת צרות זה לא פתרון, ולכן דואג היועץ העסקי להעביר את צורת הראייה ואת דרכי הפעולה הנכונות אל בעל העסק, על מנת שיצליח לנתב את דרכו בעצמו.

מתי לגשת לייעוץ עסקי?

מעטים הם המנהלים שפונים לקבל ייעוץ עסקי שלא בעיתות משבר, וזאת למרות שישנה תועלת רבה בשירות זה גם במהלך הקמת עסק או בתקופות בהן הוא מתקיים אך איננו ממריא. זיהוי הבעיות לפני שהן מגיעות עשוי להציל את העסק מקריסה.

מצד שני, אין הרבה טעם להזמין ייעוץ לאחר שהתבצעו שינויים ומהלכים ארגוניים קיצוניים, בין אם מדובר בהעסקה המונית של עובדים חדשים, בפיטורים מסיביים, או בשינוי כיוון משמעותי. ייעוץ עסקי נועד להוביל את העסק לפעולה, קטנה כגדולה. הוא לא יניב תוצאות מרביות אם הוא נועד לכיבוי שריפות.

אם היועץ מוזמן מיד אחרי שינויים משמעותיים, סביר להניח שלא יהיו בידיו די נתונים על מנת לבחון את מידת הצלחתם או כישלונם של המהלכים המדוברים. עדיף להשתמש בייעוץ לפני שינויים כאלו או אחרי שעבר זמן מה, אם לא חלה התאוששות.

איך עובד ייעוץ עסקי?

התהליך מתחיל בהגדרת יעדים. מנהלי העסק מספרים ליועץ מה הן הציפיות שלהם מעצמם, מהעסק ומתהליך הייעוץ. לאחר הגדרת המטרות ותיאום הציפיות עוברים למיפוי העסק, ואז לניתוח היתרונות והחסרונות של העסק יחסית לעצמו, לשוק ולמתחרים.

כל המחלקות נבחנות - ממחלקות המכירות, דרך זו שעוסקת בשימור לקוחות, ועד מחלקות האדמיניסטרציה. כאשר נאספו כל הנתונים, יכול תהליך ייעוץ עסקי להפוך אותם לתוצאות של ממש בשטח, ולהעביר את הלפיד לבעל העסק, להמשך דרך מוצלחת.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב