דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריהוט עתיק מאסיה - עיצובי ורוחני 

מאת    [ 30/12/2010 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 3146 פעמים ]

 

נראה שכל אופנה עכשווית בעיצוב מצוותת אליה סגנון בריהוט עתיק מדורות קודמים שלו אפיונים ייחודיים המאפשרים לו להשתלב היטב דווקא בסגנון עיצוב מודרני מסוים.

כך לדוגמה פיארו עתיקות מיוון ורומי ורהיטים עתיקים את בתיהם של האצילים בתקופת הרנסאנס  ורהיטים עתיקים צרפתיים ואנגליים מהמאה ה-17 וה-18

מצאו מקומם בארצות הברית של המאה ה-19 וכן הלאה. כאמור, השימוש בעיצוב עם רהיטים עתיקים אלו התקיים במקביל להתפתחות סגנונות חדשים אשר ביניהם הייתה זיקה מסוימת כמו למשל אר דקו ואר נובו שהושפעו בחלקן מסגנונות עיצוב אסייתיים של אותו הזמן -ביחד עם השפעות של ממצאים ארכיאולוגיים ממצריים, ומההיחשפות לפריטים העתיקים נוצרו סגנונות חדשים.

גם כיום ניתן לראות שבעוד שעד לא מזמן קישטו את בתינו במקביל לסגנונות עכשוויים פריטים ורהיטים עתיקים מאירופה בעיקר-הרי שכעת נוטה הטעם לכיוון רהיטים עתיקים , רהיטים מעץ מלא, המגיעים אלינו מאסיה. יש מספר סיבות לכך- רהיטים עתיקים אלו משתלבים היטב בריהוט עכשווי ,רהיטים עתיקים-וינטאג' אסייתי- מעוצבים בקווים קלילים מחבריהם האירופיים-ריהוט עתיק אירופאי, והם מופיעים בצבעוניות חזקה של טורקיז,ירוק,אדום וכן בגוונים טבעיים-בהירים של עץ במיטבו-נקי מצבע. כמו כן רהיטים עתיקים רבים מאסיה מעוטרים בגילופים ובציורים סמליים שמתחברים היטב לרצון להכניס ברכה לבית-לדוגמה שידה מעץ שצבועה באדום וירוק ועליה ציור של אגרטל עם פרחים, מסמלת שגשוג וסיכוי לשפע חומרי , רהיט עתיק צבוע בגווני כחול מסמל הרמוניה וכן הלאה, ולבסוף-גם בהודו וגם במקומות אחרים באסיה ניתן עדיין למצוא שפע של רהיטים עתיקים אוטנטיים, רהיטים מעץ מלא, מ200 השנה האחרונות במחירים שהופכים אותם נגישים כמעט לכל בית-שלא כמו רהיטים עתיקים אירופאיים באותו גיל.

בד בבד עם הפניה והעיסוק בסוגים שונים של ידע אסייתי כיוגה, מדיטציה ותורות לחימה שונות מתגבר הרצון להקיף את עצמנו גם בחפצים דוממים-ריהוט עתיק מאסיה- שיחברו אותנו לסביבה ויוסיפו מימד רוחני לביתנו. כמו כן כאשר בוחרים פריט וינטאג'-ריהוט עתיק- מתווסף הגורם של ייחודיות-יש רק אחד כזה, רהיט עתיק, שאולי יהיה חלק מסגנון עיצוב קיים אך הוא חד פעמי בשל היותו רהיט עתיק ועשוי בעבודת יד. הכנסת רהיטים עתיקים אלו לביתנו משמעותה שאנו יוצרים לנו סביבת מחיה המבטאת את היותנו מיוחדים –שונים מאחרים אך מחוברים בכל זאת לעולם סביבנו בקשר עיצובי-נוסטלגי שלו גם משמעות אקולוגית של שימור –להשתמש בקיים במקום לייצר חדש.

וכך מעצם הרצון הפרטי לתת ביטוי אישי ורוחני לביתנו מתוך ההבנה שיש ערך לשימור ולמבט אחורה, נוצרים סגנונות וטרנדים חדשים-אקלקטי, אקולוגי ועוד –סגנונות המדגישים את הבחירה האישית שלנו המתבטאת גם בעיצוב ביתנו.

marcopolo    טל' 09-9514821   www.marcopolo.co.il

 

 

marcopolo מרקופולו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב