דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליטוש שיש - כל מה שרצית לדעת 

מאת    [ 29/12/2010 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 3272 פעמים ]

ליטוש שיש הינה פעולה שנועדה לחדש את מראה הרצפות בבית ולהקנות להם מראה אחיד, חלק ומבריק. יחד עם זאת, יש להקפיד על כמה כללים ועקרונות בסיסיים בכדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר. הנה הם לפניכם.

שיש הוא אחד ממחצבי הטבע המרהיבים ביותר ולמזלנו הוא גם זמין ביותר וכיום הוא מכסה את רוב מרצפות הבתים בישראל, על כל גווניו וסוגיו. אחד המאפיינים הבולטים שלו הוא העובדה שאריחיו אינם שווים לחלוטין במראה ובמרקם.

המאפיין השני הוא שעם הזמן, המראה והמרקם הייחודיים לו, מתחילים לאבד מיופיים המקורי. היתרון הוא שניתן באמצעות ליטוש שיש להפוך את אריחיו לאחידים במראה ובמרקם ואף לחדש אותו עד לקבלת מראה נוצץ ונקי, אפילו יותר ממראהו המקורי.

ליטוש שיש מתאים לכל סוגי מרצפות האבן והשיש לרבות משטחי בטון ומוזאיקות, חיפוי קירות ובעצם כל סוגי האבן והשיש שניזוקו מחומרים כימיים או כתוצאה מהזנחה. ליטוש שיש מתאים מאוד לחללים פנימיים, מסדרונות, חדרי מדרגות ועוד.

ליטוש שיש - לטובת הברק

קיימים שני סוגי ליטוש מרצפות שיש הניתנים בהתאם למצב הרצפה ולאיכותה:

ליטוש מרצפות שיש באמצעות רשתות יהלום. ליטוש עדין המוריד שכבה דקה מהרצפה, לרבות כתמים קשים ולכלוך, עד לחידוש מראה הרצפה.

ליטוש מרצפות שיש באמצעות אבני יהלום. תהליך הכולל בשלב ראשון סתימת סדקים וביצוע עבודות הגנה מפני ספיגת נוזלים. התהליך כולל פתיחת פוגות ומילויים בדבק שיש או אפוקסי בהתאם לגוון האריחים. לאחר מכן יישור המשטח ביהלומי ליטוש עד לקבלת משטח אחיד וישר.

יש לציין כי מרצפות מגיעות לרוב בגודל לא אחיד, כך שהמרווחים בין האריחים גם הם אינם אחידים. לכן ניתן ואף מומלץ לבצע ליטוש מרצפות שיש גם אחרי התקנת מרצפות חדשות וגם עבור מרצפות ישנות. במקרה של ליטוש מרצפות שיש ברצפות חדשות יש להקפיד לעשות זאת רק כשבוע עד שבועיים אחרי הריצוף, בכדי לאפשר לתשתית הרצפה להתייצב ולהתייבש.

ליטוש אבן שיש - שלבי הביצוע

תהליך ליטוש אבן שיש כולל כמה שלבים עיקריים:

בשלב ראשון חורצים ומעמיקים את הפוגות שבין האריחים על ידי דיסק יהלום, שואבים ביסודיות את המשטח מלכלוך וממלאים את הפוגות בדבק שיש, בגוון דומה לצבע האריחים. להבדיל מרובה, חומר האיטום בליטוש אבן הוא דבק המתאים לפיגמנט של האריח ולא משנה את צבעו עם הזמן.

לאחר מכן מגיע שלב הליטושים. שלב ראשון בליטוש אבן שיש, הוא ליטוש באבן גסה הנועד ליישור השטח ולקבלת משטח אחיד. שלב זה אמנם גורם לשריטות אלא שאז באים השלבים הבאים, כשכל שלב מוריד עוד שכבה אחת דקה מהאבן ומקטין את עומק השריטות, עד לקבלת משטח אחיד, חלק ומבריק באופן טבעי.

בגמר הליטוש ואחרי ניקוי הרצפה באופן יסודי, מורחים סילר - חומר מונע ספיגה, על כל המשטח. רק בגמר השלבים הללו מגיעה ההברקה הקריסטלית המעניקה לרצפה את המראה המבריק כל כך שנשאר לאורך זמן.

ליטוש שיש - דגשים

ההמלצה הראשונה היא להשאיר את שלב ליטוש השיש עד לגמר כל עבודות השיפוץ או הבניה בבית. זאת בכדי שלא לפגוע ברצפה, לשרוט אותה או לא להכתימה בצבע או בלכלוך שקשה להורידו. יחד עם זאת נאמר כי כדאי לבצע ליטוש שיש לפני צביעה של החדר, מאחר ותהליך זה מעלה המון אבק.

בנוסף לכך נאמר כי בין כל השיטות, השלבים, המכונות והדגשים הרבים חשוב להבין כי ליטוש אבן שיש הינה עבודה המצריכה ניסיון, דיוק ומיומנות רבה ואינה עבודה לחובבנים, שכן טעויות בעבודת ליטוש שיש עלולה לפגוע במרצפות ואף להוביל לנזק בלתי הפיך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב