דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מישהו מוכן לעשות סדר במטבח ?? 

מאת    [ 28/12/2010 ]

מילים במאמר: 714   [ נצפה 2526 פעמים ]

מישהו מוכן לעשות סדר במטבח ??!! ....

ברי המזל מבנינו יגיעו במוקדם או במאוחר לשלב הזה בחיים שבו יעצבו לעצמם מטבח, אם כחלק אינטגראלי מבניית בית חדש, או אם במסגרת שיפוץ דירה. בתהליך העיצוב נדרש לתת את הדעת להיבטים רבים ולהכריע בפרטים מגוונים: אסתטיים, פונקציונאליים ותקציביים.       חלקנו יעזרו לשם כך במעצב פנים, מעצב מטבחים או באדריכל, אך גם אם תבחרו להיעזר באיש מקצוע זה או אחר הדבר עדיין יחייב אתכם במעורבות משמעותית. הנדסת האנוש מחושבת עד הפרט האחרון וגוררת שורת החלטות בעלות השלכות כספיות לא מבוטלות: סוג הדלתות, סוג הידיות, הצבעים, מבנה הארונות, גודל הכיור, מיקום מכשירי החשמל, סוג המשטחים, פינת אוכל ועוד...

חשוב להבין שהתחלתם במסע, יש להגיע מצוידים בשפע סבלנות ועם ההבנה שתהליך התכנון ידרוש מכם לחשוב ולהחליט על הרבה פרטים קטנים ולכאורה שוליים. תצטרכו לקבל החלטות שתקפותם צריכה להוכיח את עצמה בהווה וגם בראיה לעתיד. חשוב להגיע למצב שבו אנו מסוגלים לברור את התבן מן המוץ, לעשות הבחנה נכונה בין העיקר לטפל. למה באמת אנו זקוקים, מה ישרת אותנו, במה יש לנו צורך - איזה מטבח מתאים לנו ? כמו בנישואים גם כאן נעבור תהליך של התאמה, פשרה ואולי אפילו התפכחות מהפנטזיה למציאות... אני קוראת לזה הבשלה ובגרות...

לעיתים נעצב את המטבח כך שיתאים למראה הכללי של הדירה ולעיתים נבקש לייחדו " לשים עליו את הספוט ". בכל מקרה, המלצתי לכם להקפיד ככל הניתן שהמטבח יהווה ציר מרכזי. סביבו לבנות את חללי האירוח הפנים והחוץ ביתיים,  על מנת שלא יהיה צורך לנדוד דרך חדרים נוספים בכל פעם שרוצים לשתות קפה במרפסת... דווקא בדירה שעוברת שיפוץ תהליך העיצוב עלול להיות מורכב יותר שכן אנו מעצבים במסגרת נתונים ואילוצים קיימים.

אז מאיפה מתחילים ?

ישנן מספר נקודות אשר משמשות כנר לרגליי במהלכו של תהליך עיצוב מטבח ללקוח:

1. בירור מקומו של המטבח בהוויה המשפחתית - משפחות בהן האוכל מהווה ציר מרכזי  לעומת אחרות בהן הוא תופס מקום שולי. בבתים בהם מבשלים או מארחים לרב נתכנן מטבח שונה מבתים בהם נהוג לחמם, להזמין אוכל מוכן או לאכול בחוץ.

 2. מספר בני הבית וגילם: תינוקות ילדים מבוגרים,  מידע זה יכוון אותנו בבחירת סוג החזיתות,  גובה הארונות, צבע ... חשוב להתייחס גם לפרספקטיבה: האם צפויים שינויים במשפחה, פעוטות, התבגרות, חזרה של נכדים הביתה?

3. בהחלטה על כמות האחסון הדרוש, שאלו את עצמכם כמה ציוד יש לכם במטבח - משפחה קטנה או גדולה, שומרים כשרות? איפה נאחסן את כלי השבת? הפסח? האירוח? המפות? בכל מקרה, בפשרה בין נוחות לתקציב כדאי לוותר על מגירות בארונות שגובהם עולה על  – 90 ס"מ ( גובה השייש ).

4. מתקנים חכמים כגון מגי'ק קורנר, קרוסלה, דולפין או מגירה פינתית: אומנם נשמעים טוב אך בפועל אין הם מנצלים את שטח הארון במלואו וחסרונם הגדול מלבד המחיר היא העובדה שבסופו של יום הם לא מספיק נוחים או פרקטים. אם יש לכם אפשרות - המלצתי לכם, וותרו עליהם, תחת זאת צרו ארונית תחתונה "שתגנוב" 15 – 20 ס"מ מהפינה, ומקמו בה מדף. לעומת זאת, למרות המחיר בשאר הארוניות השתמשו רק בפרזול מעולה: בלום או גראס. בררו כמה שנים חלה אחריות על המוצר.

5. רצוי להתאים את המטבח בהתאם לצרכיו של המשתמש המרכזי,ימני שמאלי  גבוה נמוך   מסודר מבולגן.

6. נסו לעצב מטבח שיכלול קיר אחד של ארונות גבוהים אשר יבליע בתוכו את המקרר וחללי האחסון הדרושים, ועל ידי כך יאפשר לפתוח חלון, או לשלב ארונית או קלאפה מעוצבת.

7. השתדלו לשמור על קווים סימטריים ונקיים וקו המשכי ורציף ללא קפיצות בגובה הארונות העליונים. קווים אלו יהיו נעימים לעין לאורך זמן.

8. " תפסת מרובה לא תפסת" הצמידו את האי לקיר בצד אחד או ותרו עליו לחלוטין אם חלל המטבח אינו מאפשר זאת.גם על שולחן אוכל בתוך המטבח ניתן לוותר לטובת מרחב מחייה נעים.

9. תמצאו מעצב מטבחים שאתם סומכים עליו ותנו לקולו להשמע. מעצב טוב הוא מי שהעביר תחת ידו מטבחים רבים ויוכל להקל עליכם את ההתלבטות ולסייע בניסיונו במלאכת עיצוב המטבח שלכם.

10. וכמובן... שאלת השאלות, מהו התקציב שעומד לרשותנו...

אבל זה כבר נושא למאמר בפני עצמו... אז נפגש במאמר הבא.

 

אבל זה כבר נושא למאמר בפני עצמו, אז נפגש במאמר הבא...

אלה דמבו 

גומא מטבחים - בפייסבוק

וגם ב : בילו סנטר , צומת בילו - 08-9493696

 

 

 

 

 

לפרטים נוספים, אנא צרו קשר אלה דמבו - גומא מטבחים


חנות: בילו סנטר, צומת בילו ( מול הולנדיה )


gome.mitbahim@gmail.com


www.gome-mitbahim.co.il


וגם בפייסבוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב