דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברת עכברים בעידן המואר 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 626   [ נצפה 2155 פעמים ]

אנחנו לא צריכים להתבייש, אין לנו שום סיבה שלא להתגאות בזה: אנו חיים בעידן נאור ומתקדם. נכון, בכל עידן לפנינו חשבו ככה בדיוק לגבי העידן בו הם חיו, אבל הפעם זו חייבת להיות עובדה: אנו דואגים למחזר, למרוח קרם הגנה מהשמש, ללכת לסדנאות חיבור-לעצמי וגילוי-האני-הפנימי וחשוב מכל: אנו אוכלים ירקות ופירות אורגניים שלא רוססו בחורי הדברה נגד חרקים. האם זה אומר שהילדים שלנו יצאו מוצלחים יותר? האם זה אומר שהפכנו כולנו לאנשים שיכולים להגשים את מיטב הפוטנציאל שנתן לנו הטבע?

 

בולשיט. נשארנו יהירים בדיוק כבכל תקופה אחרת, חטא ההיבריס הישן ממשיך לרדוף אותנו ואנו, ביוהרה אין קץ, מאמינים שהצלחנו למצוא דרכים לחיות בשלום עם הטבע. לפחות לגבי הירקות והפירות האורגניים חייבים להודות שהלך לנו לא רע, במקום למצוא רעלים חדשים שיחסלו את החרקים שמשמידים לנו את היבול, גילינו שיטות חדשות שיאפשרו גידול של אותה התוצרת, מינוס הרעלים והחרקים. גידולים הידרופוניים בחממות ענק (בהם מבקרים בקפידה כל צמח פן יתקרב אליו איזשהו חרק מן הבחוץ)  זו דרך אחת, אבל אין ספק שגולת הכותרת היא אותה הדברה ביולוגית שפותרת את הבעיה שלנו עם החרקים בשיטה השינה והטובה.

 

ועכשיו נסביר: מסתבר שלכל יצור בטבע (חוץ מלבני אדם, מסתבר) יש "אויבים טבעיים" שהטבע מינה על מנת להסדיר מעט סדר דמוגרפי בעולם. וכך האויב הטבעי של האיילים הוא האריה, והכריש הוא האויב של הסלמון והלוויתן הוא האויב הטבעי של הפלנקטון. אז ישבו וחשבו בני האדם: אם חייבים להרחיק את התולעת הזו (או העש או כל חרק אחר שפוגע בתוצרת חקלאית לצורך העניין) ולא כדאי לעשות את זה באמצעות רעלים שבחומרי ההדברה (שעוברים, כך גילינו, ישר אלינו דרך מערכת העיכול כיוון שנספגים בצמחים) אז כל מה שצריך זה למצוא את הטורף הטבעי שלהם בטבע ולהביא אותו לקרבת השדה/ הפרדס/ החממה בה אנו רוצים לטפל. מסתבר שאלו הדברות יעילות במיוחד, עופות דורסים, לדוגמה, יכולים לחסל את העש טוטה-מבסוטה (שנוטה להחריב יבולי עגבניות) באופן יעיל יותר מאשר הרעל שבחומרי ההדברה (אליו החרקים מגלים חסינות לאחר זמן מה).

 

אז פתרנו את הבעיה של "למנוע מרעל כימי מסוכן להגיע אל המזון שלנו", הבעיה שנשארה היא איך למנוע מרעל ההדברות הרגיל בו משתמשים להדברת עכברים נמלים, תיקנים וג'וקים אחרים, מלהיות מרוסס בבית שלכם. יתרה מזאת: כידוע, המקקים שבאים עלינו לכלותינו מגלים עמידות רבה במיוחד לכל חומר הדברה שבו השתמשו בשנה הקודמת, לכן אם בוצעה אצלכם בדירה הדברת מזיקים אשתקד, אף בידי מדביר מוסמך ומקצועי, סביר להניח שנחילים שלמים מהם צפויים לטייל עליכם בלילה בקיץ הקרוב, אפילו אם אתם גרים בקומה שמינית. אז מה עושים? מנסים למצוא פתרונות שאינם קונבנציונאליים (קרי: שלא משתמשים בהם ברעל שמלבד היותו לא יעיל לטווח רחוק, הרי שהוא מסוכן לבני האדם, אפילו אם לא באופן מיידי).

 

אחת השיטות היא הדברה אלקטרונית המתאפשרת הודות לפיתוחו של מכשיר שמחברים לחשמל והוא מפיק צליל אולטרא סוני שאינו נשמע לאוזן בני האדם אך מרתיע כניסה של מזיקים הביתה. דרך אחרת היא "תרופות סבתא" של הדברה ירוקה, כלומר שימוש בחומרים מן הטבע שאינם רעילים, אך מרחיקים באמצעות הניחוח שלהם. וכך ניתן למצוא נרות צינטרולה שהניחוח שלהם מרחיק יתושים כמו גם חומר לניקוי רצפות שריחו דוחה כניסת תיקנים הבית (ויגדילו לעשות אלו שימצאו מיני מרקחות שניתן ליצר בבית ולשטוף איתם את הרצפה באותו האופן, כמו הרתחה של קליפות תפוז עם ציפורן לדוגמה). וכמובן, למה ששיטה שעובדת בשדה לא תעבוד בבית: יש לכם בעיית עכברים? חושבים ששמעתם עכברות בתעלת האוורור או שהילד סיפר שראה חולדה במטבח בלילה? אל תיקחו סיכון, קראו למדביר שיציב מלכודות-לא מסוכנות או שפשוט תאמצו חתול, לא רק שהוא פרוותיי ומגרגר, הוא מקצוען ב-הדברת עכברים הרבה יותר מכל חברת הדברה שהיא והנה יש לכם דוגמה חיה בבית להדברות ביולוגיות. אז מי אמר שלא ניתן לוותר על ההדברה הישנה והרגילה?

 

משה תבור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב