דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמריקן לייף - או - איך ליסינג פרטי יגרום לכם להרגיש כמו מדונה 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 2042 פעמים ]

נו, איך קוראים לזה, אוף, ברח לי מהראש, קטנה כזו! אומרים גם שהיא זריזה כזו, שצריך הרבה כסף בשבילה, תכל'ס, איך לכל הרוחות קוראים לה? מה זאת אומרת קשור לסיגרים? איך? רגע, שנייה אחת... או אם ג'י! נזכרתי!!! מיני קובה! אברם מהכספים, מכיר? מה לא? זוכר את רובן הפרסי? נכון אחותו התחתנה עם איזה ווזווז אחד? זה אברם! והוא קנה מיני קובה!!! מה אני אגיד לך, פאקינג שיט של רכב, אחד המכוניות, בלי ספק. בטוח יש יותר טובות, אני, ככה בעכשיו, לא מצליח לחשוב על איזה יצרנית טובה יותר, כי המיני הזאתי, מה אני אגיד לך, וואחד רכב. כמה קטן, ככה עף לך על הכביש. ברור שנתן לי סיבוב! מה חשבת אותי, שאני מתבייש לבקש? ביקשתי כמו גבר ונתן כמו אחלה גבר, אפילו שאלתי מאיפה לו ככה מימון לרכב כזה? אולי ההורים של רובן? אבל הוא חייך לי כמו איזה תכמן ואמר לי: זה בשיטה של אמריקה, כאילו הרכב שלי, אבל עוד לא שילמתי עליו.

 

אמרתי לעצמי "וואלה יופי, הרכב שלו ועוד לא שילם, זה לא שיטה של אמריקה, זה שיטה של עזה!, כאילו גנב". אז אחרי שנגמרה ההמולה בשכונה, באתי אצלו אחרי הבית כנסת, ככה לטורקי קטן, ושאלתי אותו מה זה השיטה אמריקה הזה שאמר. אז הוא פתח קופסה של עוגיות מרוקאיות עם זרעים של קימל, שם לידי כוס עארק שיסתדר לי עם הטעם של האניס והתחיל לספר לי. נכון אתה קונה מיציבושי חדשה היום בשמונים אלף? אז חברות ליסינג קונות את אותו המיציבושי וזה עולה לה שבעים אלף. זה לא שלחברות של ליסינג יש איזה פרוטקציה או שמישהו קימבנן להם מחיר טוב, אלא זה כמו בסיטונאות אצלנו: תקנה אחד, זה המחיר. אבל אם אתה קונה אלף יחידות אז המחיר של כל יחידה יורד, נכון?

 

עכשיו איך זה קשור? אתה יודע בכלל מה זה החברות האלה? לא? אז אני אספר לך! פעם שהייתה חברה עם הרבה עובדים אז הייתה צריכה לקנות מלא רכבים בשביל שיהיה לכל העובדים שלה, שיוכלו לנסוע ללקוחות ולישיבות ומה לא. הבעיה היא שרכישת רכב זה עסק קל, אבל התחזוקה שלו לא ממש. ככה מצאו את עצמם חברות של תרופות, לדוגמה, מתעסקות עם פנצ'ר ברכב של מישהו אחד ומנוע מקולקל למישהו אחר, לא לעניין בכלל. אז מישהו חכם ראה את זה ואמר: למה שלא יהיו הרכבים שייכים למישהו אחר שיטפל בהם בשביל חברת התרופות, וחברת התרופות רק תשלם על השימוש ברכבים במקום לקנות אותם, יענו השכרת רכב, אבל עסקית, בכמות גדולה כאילו.

 

לשיטה הזה קראו ליסינג תפעולי, כי כאילו החברות ליסינג היו מפעילות צי שלם של רכבים בשביל החברות מנהלים והתרופות וההיי טק וכאלה, ככה שלא היו צריכים לדאוג מה קורה עם חס ושלום יעשו תאונה או משהו, העובד מתקשר ישר לחברת ליסינג ועושה לה "יש לי בעיה ברכב, אתם תפעולי, תטפלו לי בזה" וזהו! למה זה השתלם לחברות ליסינג? זוכר שאמרנו שהרכב עולה פחות שאתה קונה מלא ממנו? אז החברות ליסינג האלה קונות המון המון רכבים, שאותם היא משכירה לחברות בשירות כזה וכולם שמחים.

 

אה מה, הראש היהודי ממציא לנו פטנטים וראו אנשים שזה מה זה סבבה השיטה של האמריקאים, אבל מה חבל שזה רק לחברות גדולות. כאילו: מה יעשה אדם פרטי? מישהו שהוא מורה נגיד, או ספר? לא מגיע לו גם ככה רכב שהוא שוכר אותו? אז חשבו חשבו ובסוף עשו! יש ליסינג פרטי בדיוק בשביל זה אבל עם שינוי: אחרי שלוש שנים שאתה משלם שכירות על הרכב שלה, חודש בחודשו, הרכב הופך להיות שלך! לגמרי! אתה יכול מוכר אותו אחרי זה או מחזיר לחברה של הליסינג ומתחיל עוד שלוש שנים של לשכור רכב, ואז הוא עובר, ברישום בעלות כאילו, על השם שלך. בכל השלוש שנים האלה אתה נהנה מרכב חדש מהניילונים וכל תקלה שיש לך אתה אומר בחברה והם מטפלים כי זה בינתיים הרכב שלהם למה עוד לא שילמת הכל עליו!

משה תבור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב