דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים ומידע חשוב למחפשי דירה ולמוכרי נדלן - חלק ראשון 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 1917 פעמים ]

מתווכי דירות / נדל"ן

שוק הדירות להשכרה בישראל הוא שוק תוסס ומלא שינויים. מחירי הבתים המשתנים כל העת, האזורים החמים להשכרה, וסעיפי ההשכרה השונים באים לידי ביטוי בחוזה ההשכרה ובעת החיפוש אחר הדירה המיוחלת. כמובן שלאחר שכבר מצאנו את הבית אותו חיפשנו, יש לשים לב למספר גורמים חשובים שעשויים להכריע את הכף בסוגיית ההשכרה. על מנת לא להתבלבל משלל הסעיפים בחוזה ההשכרה, ועל מנת לעשות סדר בפרטים הקטנים ולהזכיר לשוכר את הפרטים החשובים שיש לבדוק בעת בדיקת הדירה, ריכזנו עבורכם את כל הפרטים הקטנים, ואת הסעיפים שאמורים להופיע בחוזה השכירות ויש לתת עליהם את הדעת. דירות להשכרה – חתימת חוזה השכירות כמו בכל מעמד של חתימה על חוזה, כך גם חתימת החוזה בעת השכרת הבית יכולה להיות מעמד מלחיץ. בעת מעמד זה יש לשים לב לפרטים רבים, ולתת את הדעת על סעיפים שונים ומשונים שיכולים להיכלל או להישמט בכוונה או בלי כוונה על ידי בעל הנכס. מכיוון שחוזה שכירות החתום על ידי שני הצדדים הינו חוזה משפטי ומחייב לכל דבר, יש להכיר את הסעיפים השונים בו, ואת הצרכים הבסיסיים שאמורים להופיע בו, לצד החובות והזכויות של כל אחד מהצדדים המעוגנות בחוק. רישום מדויק כמו בכל מסמך משפטי, כך גם בחוזה השכירות, הרישום של כל הפרטים אמור להיות מדויק מאין כמוהו. פרטי השוכר והמשכיר אמורים להופיע לצד תאריך החתימה. תקופת השכירות צריכה להופיע גם היא לצד המחיר, ולצד פרטי התשלום המדויקים. לאחר תהליך החתימה, שני הצדדים צריכים לקבל חוזה חתום מקורי, כך שלא ייתכנו תיקונים ושינויים על ידי אחד הצדדים בטענה שלצד זה או אחר יש את העותק המקורי.
מומלץ להדפיס את כל החוזה על פרטיו השונים, על מנת למנוע סכנה של תוספות ושינויים לא חוקיים בכתב יד בצורה שנראית משתלבת עם הכתוב. יש לשים לב כי לצד כל שינוי שנכתב בכתב יד על גבי החוזה חייבת להופיע חתימתם של שני הצדדים.
שער ומטבע, צמידות למדד, אופן התשלום אחד הסעיפים החשובים בחוזה, ובחיים עצמם הוא סעיף התשלום. בחוזה אמור להופיע תיאור מדויק ככל הניתן של סעיף זה על מנת למנוע וויכוחים והבנות לקויות של סיכום הדברים. ראשית, הסכום צריך להיות נקוב הן בספרות והן במילים, על מנת למנוע אי התאמה ופרשנות מחודשת. שנית, ליד הסכום חייב להיות מצוין המטבע בו משולם שכר הדירה. שלישית, החוזה צריך לכלול סעיפי הצמדה ושינוי שערים. במידה ושכר הדירה צמוד למדד, או כפוף לשינויי הדולר, יש לציין זאת במפורש בחוזה, אחרת התשלום נשאר קבוע בדיוק כפי שנחתם בעותק המקורי. דבר נוסף ואחרון שחייב להיכלל בחוזה הוא סעיף אופן התשלום. יש לרשום את התאריך המדויק של כל התשלומים שאמורים להתקבל, ובנוסף, את קנס הפיגורים בגין עיכוב של תשלום זה או אחר. בחלק מהחוזים מופיע המטבע בו מתבצע התשלום (שקלים, דולרים), ואמצעי התשלום (צ'קים, אשראי, מזומן, העברה בנקאית, הוראת קבע).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב