דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזעור סיכוני אשראי וצ'קים חוזרים 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2165 פעמים ]

עוד מסימני ההאטה הכלכלית: מכת הצ'קים ללא כיסוי מחריפה ומספר הלקוחות המוגבלים בבנקים (עקב מתן צ'קים בלי כיסוי) זינק ב-14% בחודשיים וב-60% בחצי שנה לשיא של 172 אלף לקוחות בתחילת דצמבר. זאת לעומת 151 אלף לקוחות בסוף ספטמבר ו-108.8 אלף בסוף מרץ 2010. כך עולה מנתוני המפקח על הבנקים בבנק ישראל.

מספר החשבונות המוגבלים בבנקים זינק אף הוא בשיעור חד של 64% בחצי שנה והגיע לשיא של 323.5 אלף חשבונות בתחילת דצמבר, לעומת 278 אלף חשבונות בסוף ספטמבר ו-197 אלף בלבד בסוף מרס.
הגידול החד במספר הלקוחות והחשבונות המוגבלים בבנקים נובע מההאטה הכלכלית במשק ומקשיים כלכליים של עצמאיים ויחידים. ככל שההאטה  מחריפה יורד מוסר התשלומים וגוברת תופעת הצ'קים ללא כיסוי.

 לקוח אשר לחשבונו חזרו 10 צ'קים ויותר בפרק זמן של בין 15 ימים לשנה מוגדר כחשבון מוגבל. המשמעות היא שהלקוח אינו רשאי למשוך כסף מחשבון זה, לפתוח חשבון צ'קים או להצטרף כמיופה כוח או מורשה חתימה בחשבון של לקוח אחר. יתר על כן, כרטיסי האשראי בחשבון זה מבוטלים. שיעור גבוה של צ'קים חוזרים מהווה אינדיקאטור שלילי המעיד על קשיי נזילות קשים של עסק ועלול (בסבירות גבוהה) להוביל לסגירתו.

 עד לפני כמה שנים זה היה אפילו מקובל בקרב בעלי העסקים לא לעמוד מדי פעם בהתחייבויותיהם. כולנו בני אדם, לא? נדבר עם הפקידה בבנק, נסגור עניין עם בעל העסק שהתחייבנו לפניו, ובסוף יהיה בסדר - זה היה קו המחשבה של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים. מדיניות ה"יהיה בסדר" הכל כך ישראלית הייתה פופולארית ומקובלת. העניין הוא שהמדיניות הזו נעלמה ואיננה. היום יש סדר עולמי כלכלי חדש וסדר ישראלי כחלק מהעולם הגלובלי.

כל המוסדות הפיננסיים בישראל מסונפים זה לזה. פישלת אצל האחד (חברת האשראי, למשל), גם השני - הבנק, בית ההשקעות, חברת הביטוח - יידע להיזהר ממך. הם ידרשו יותר ערבויות, ירשו לעצמם לגבות ממך ריבית גבוהה יותר. בקיצור, ימררו לך את החיים. חוק נתוני האשראי שנכנס לתוקף בשנים האחרונות רק חיזק את המגמה.

תוכנת המאשרת מרכזת ומצליבה בין מאגרי מידע פתוחים וכן מאגרי מידע פנימיים של החברה בדבר לקוחות לגביהם קיים סיכון כי צ'ק שמסרו יחזור ו/או כי לא יעמדו בהתחייבויותיהם הכספיות כלפי בית עסק. שימוש בתוכנה ו/או בשירותי האתר מקנים לבית העסק אפיק תשלום נוסף אשר עד כה נמנע ממנו קרי - קבלת צ'קים מלקוחות ו/או מתן אשראי תוך צמצום הסיכונים הכרוכים בכך. קבלת צ'קים כאמצעי תשלום מגדילה באופן ניכר את תזרים המזומנים של בית העסק וכן מגדילה את מאגר לקוחותיו ואת היקף הכנסותיו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב