דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי תקשורת וקולנוע 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2955 פעמים ]


עיצוב מחשבה ותרבות  

מהות המסלול

לימודי תקשורת וקולנוע הינם תואר אקדמי משולב, שהולדתו נעוצה בחוג האקדמי למדעי הרוח. לשני התחומים קשר הדוק ומסועף, עד כי נדמה כי הם עשויים לפעול בצורה סינרגטית מרבית. המסלול ייעודי למועמדים המעוניינים לרכוש ידע בתחום התקשורת והקולנוע ולשלבם לתועלת חברתית ואישית בצורה מהוקצעת. מחד, מעניק המסלול מעניק היכרות מעמיקה עם התקשורת בישראל ומאידך, מהווה את ההכנה המקצועית הנדרשת למבקשים לעסוק בכך בשוק העבודה. עיתונאים ואנשי תקשורת נחשבים למחליטנים בעיצוב דעת הקהל ככלל בעולם וכן בישראל. היכולת לשלב את ידע זה עם עיסוק בקולנוע, מוסיף נדבך חשוב בהרחבת השפעה זו. בין הקורסים הנלמדים במסלול לימודי זה: מבע קולנועי, דיני תקשורת, תסריטאות, תקשורת ופוליטיקה, משחק מול מצלמה, צילום, תולדות התקשורת, בימוי ועוד.  


מטרות המסלול ויתרונות המסלול

מטרות המסלול של לימודי תקשורת וקולנוע מכשירות את בוגרי התואר לעיסוק המקצועי בשני המישורים. הבוגרים זוכים ללמוד את התחום הטכני בעיסוק בעולם הקולנוע. בנוסף, מאחר ולהכשרה בתחום הקולנוע יש גם צד תיאורטי. בלימודים נחשפים הסטודנטים לסוגי קולנוע ולהשפעות מעולמות אחרים כדוגמת סוציולוגיה, פסיכולוגיה ועוד. בהיבט התקשורתי, נלמדים קורסים המבססים את ארגז הכלים שצריך איש תקשורת טוב לשאת עמו בעבודתו היום יומית. יתרונות המסלול בכך, שאיש תקשורת בעל יכולות טכניות והיכרות עם תת התחומים מעולם הקולנוע יכול לעסוק בתחומים הנלווים ובכך למעשה להוות אדם אחד במערכת תקשורתית שלו ערך מוסף.


אפשרויות קריירה

מטרות המסלול של לימודי תקשורת וקולנוע מכשירות את בוגרי התואר בהיבט המקצועי הן בתקשורת וממקצעות את הבוגר בתחום הטכני לעיסוק בעולם הקולנוע. בשוק העבודה יכולים לעסוק אנשי תקשורת בקולנוע דקומנטרי בהיבטים של בימוי, כתיבת תסריטים והכנת ספיישלים בטלוויזיה, כמו גם עיסוק במחקר, בהכנת קדימונים ועוד. התפתחותה התדירה של התקשורת בישראל, כחלק ממגמה עולמית של פיתוח, מאפשרת מרחב גדול יותר לעיסוק עבור בוגרי מסלול זה.


איפה לומדים

ניתן ללמוד תואר משולב בלימודי תקשורת וקולנוע באוניברסיטאות הגדולות (העברית בירושלים, חיפה, תל-אביב ובר-אילן). וכן במכללות כדוגמת: המכללה האקדמית כנרת, מכללת עמק יזרעאל, מכללת תל-חי ועוד.תקופת הלימודים הינה כשלוש שנים ומכילה גם סדנאות שהן חובה בתואר. תנאי הקבלה למסלול זה נחשבים לבינוניים ומטה. לרוב דורשים ציון של 550 בפסיכומטרי וכן ציוני בגרות בממוצע העומד על 80. מוסדות אחדים מתנים את הקבלה למסלול בראיון אישי.


לימודי הינו אתר לימודים מקיף המכיל מידע רב על מסלולי לימוד בישראל. באתר ניתן קבל מידע על תואר ראשון, תואר שני, מכללות, אוניברסיטאות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב