דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח טכני דינמי 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 1994 פעמים ]

ניתוח טכני פשוט


ניתוח טכני פשוט של מדדי מניות היה עובד בעבר. כלומר שיטות ניתוח טכני מאוד פשוטות אשר היום מהוות שיטות ניתוח טריוויאליות. שיטות ניתוח אלו היו מניבות בעבר רווחים גבוהים, אולם כיום נדרש ניתוח טכני חכם יותר. היום חלק ניכר מהמשקיעים עושים שימוש בתוכנות ניתוח טכני תומכות החלטה. מדובר בתוכנות אשר מבצעות ניתוח טכני מתוחכם של מדד מניות מסויים, לצורך העניין מדד ת"א 25 ועוזרות למשקיע לקבל החלטות השקעה.


ניתוח טכני – פופולריות


ניתוח טכני היא שיטת ניתוח מאוד פופולרית בשוק הישראלי. ניתן לראות שאתרי הכלכלה הגדולים ביזפורטל וגלובס מחזיקים מנתחים טכניים אשר נותנים פרשנות על המתרחש בשוק. ניתוח טכני משמש גם מנהלי תיקים , מנהלי קרנות נאמנות ומנהלי קרנות פנסיה. ניתוח טכני זוכה לפופולריות רבה בשנים האחרונות בכל העולם.


ניתוח טכני – הנחת יסוד


הנחת יסוד מרכזית של שיטת הניתוח הטכני היא שמה שהיה הוא שיהיה. או ניסוח יותר מעודן של הנחה זו הוא – מה שהיה הוא שיהיה בהסתברות גבוה. ההנחה הזאת אינה יחודית לשיטת הניתוח הטכני. גם מנתח ערך מאמין שחברה אשר תיפקדה טוב כמו חברת קוקה קולה תמשיך לתפקד טוב גם בשנים הבאות. למעשה הנחה זו אינה יחודית לתחום הכלכלה, אלא נכונה גם לתחומים אחרים בחיים. כך למשל אנחנו מניחים שמנתח לב בכיר אשר אחוז ההצלחה שלו גבוה ימשיך לנתח בהצלחה גם בעתיד. האם הנחה זאת הגיונית? יש בה מידה רבה של סבירות. מצד אחד הסיכוי שניתוח טכני ימשיך לעבוד באותה צורה אינו דומה להסתברות שהשמש תיזרח מחר. אך יש מידה רבה של סבירות שניתוח טכני ימשיך לעבוד.


ניתוח טכני דינמי


ניתוח טכני דינמי מרמז על כך שיש ניתוח טכני שאינו דינמי. ניתוח טכני שאינו דינמי יכול להיות מקובע מאוד ולכן עשוי להיכשל ברגע שיהיה שינוי הכי קטן בשוק המניות. ניתוח טכני חייב להיות דינמי כדי להכיל כמה שיותר מקרים. ניתוח טכני דינמי יאפשר המשך ניתוח טכני רווחי גם כאשר השוק ישנה את ההתנהגות שלו. לפעמים מגמות נעשות קצרות יותר, לפעמים מגמות מתארכות, לפעמים רמת התנודתיות בשוק עולה ולכן חשוב לבצע ניתוח טכני דינמי אשר ידע להתמודד אם אותם שינויים בשוק. כדי שהניתוח הטכני יהיה גמיש צריך לבנות תוכנת ניתוח טכני גמישה אשר יודעת לקחת בחשבון את השינויים בשוק ולפעול בהתאם.


ניתוח טכני – מבט לעתיד


ניתוח טכני של היום לא בטוח יהיה הניתוח הטכני של המחר. בעבר הניתוח הטכני היה פשוט מאוד. כיום היתוח הטכני נעשה מורכב יותר ועל מנת להשיג תשואה עודפת צריך לעשות שימוש בכלים חכמים. בעתיד יתכן ותוכנות המחסר ישתלטו על עולם המסחר והתחרות בעולם של שוק ההון לא יהיה בין מנהלי תיקים, אלא בין תוכנות מסחר מבוססות ניתוח טכני או מבוססות שיטות ניתוח אחרות. כך או אחרת, בני האדם לא יהיו מיותרים בעולם המסחר. אמנם תוכנות המסחר עוזרות לנטרל את הרגשות של המשקיעים שהם גורם אשר פוגע ביכולת המסחר בשוק. מצד שני את התוכנות ימשיכו לפתח בני אדם, מתמטיקאים ומנתחים טכניים מוכשרים. התחרות תמשיך להתקיים בין מפתחי שיטות השקעה ממוחשבות בשוק ההון.

מינוף - מאמרים בנושא מינוף, יתרונות של מינוף, חסרונות של מינוף פיננסי וכיצד ליצור מינוף פיננסי.


מושגים בשוק ההון - מושגים בשוק ההון כמו ניתוח טכני, תעודות סל, עמלות מסחר, נפח מסחר, שירות איתותים, ניתוח פנדומנטלי, מינוף ועוד.


עמלות מסחר - עמלות מסחר מוזלות. הטבת עמלות מסחר ללקוחות חברת הרמוניה שירות איתותים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב