דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקור התושבים המתגוררים בתאילנד 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 1658 פעמים ]

אבות תושבי תאילנד באים מדרום לצ'יאג ג'יאנג (נהר היאנגטצה) - שהיום מכנים הפרובינציה הסינית בשם יונאן. בתחילת המאה ה-7, בספרים הראשונים אשר מתועד את התאילנדים ולפני שתאילנד הוקמה אבות אבותיהם חיו במושבות המאוגדים במחוזות רחוקים לכל מחוז שליט אחר (צ'או)- השליט באזור שלט כאחראי בזכות יכולות אישיות או קשריו עם מכובדים. לפעמים כמה מחוזות חברו יחדיו על מנת להגן על שטחיהם מהשכנים - בעיקר סינים וויאטנאמים.

 

לתושבי הארץ נאנצאוו היה תפקיד מפתח בהתפתחות תאילנד. באמצע המאה ה שביעית, שושלת טאנג הסינית, מאוימת על ידי ממלכות מערביות כמו טיבט, שאלה זו איך לאבטח את הגבולות מדרום בעזרת התושבים של חבל יונאן. הארץ זו נודעה בשם נאנצאוו והייתה בעלת ברית לסין. בהמשך גם בעלת ברית חזקה במיוחד, כאשר האחרונה חודרת לאיזורים שונים אשר נמצאים היום בבורמה וצפון ויאטנאם וכובשת אותם. ב-אלף מאתיים חמישים ושלוש לספירה צבאות קובלאי חאן מספחים את נאצאוו והופכים לאמפריית המונגולים הסינית.

 

במידה וחבל נאנצאוו לא היה מוגדר כחבל ארץ אשר התושבים שבו נבדלים בעיקרם מתושבי רוב סין אז בתאילנד לא הייתה נראית בימינו שונות גדולה לפי שפה ותרבות מסין הגדולה. נאנצאוו סימלה על כן את ההגירה הגדולה וההתרחבות כלפי חבל הארץ הקרוי כיום תאילנד. לאורך כמה דורות שבטים של אנשים אשר יקראו בהמשך תאילנדים המשיכו להתיישב בארצות דרום מזרח אסיה- בבורמה הם כונו ש'אן ומצפון למקונג בשם לאו. בטונקין ואנאם, המחוזות הצפוניים כיום בויאטנאם התאילנדים הקימו שבטים המוכרים גם בשמות תאי דאם- תאי שחור, תאי דנג (תאי אדום), תאי קחאוו ( תאי לבן) ונאנג. עם זאת מרבית התאילנדים התיישבו צפונה ומערבית לגבולות האימפריה קחמר.

 

התאילנדים באופן רשמי מתייחסים להולדת ממלכת סוקותאי כחג ההולדת לממלכה. המסורת מייחסת לשנת אלף מאתיים חמישים ושלוש לספירה כשנת ההקמה. בהמשך לזו הגיע נחיל מהגרים, כתוצאה מכיבושי נאנצאוו על ידי קובלי חאן אשר הגדיר את הקמת המדינות העצמאיות בתאילנד. לוחמים תאילנדים הרחיקו את הפולשים ממונגוליה, חיזקו את סוקותאי נגד קחמר - בצפון קבוצות תאים אחרות כבשו את ארץ האריפונג'איה ובאלף מאתיים חמישים ושלוש לספירה הקימו את ממלכת לאנ-נא ועיר הבירה הראשונה לתאילנד - צ'אנג מאי - כיום בירת צפון תאילנד.

מידע נוסף על ההיסטוריה של תאילנד, ובפרט, מידע על התושבים, תמצאו באתר למטייל תאילנד- סוכנות מטיילים ישראלית אשר נמצאת בבנגקוק ברחוב הקוואסאן. החברה בסוכנות ישמחו גם להכירכם בהגיעכם לתאילנד, ולהסביר לכם על תאילנד וסביבתה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב