דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה חשוב לדעת על צבע חלונות בלגיים 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 3730 פעמים ]

תקן צבע האלומיניום חשוב במיוחד בחלונות בלגיים. חלונות אלה נצבעים במקרים רבים בצבעים כהים, בגוון טקסטורה מגורען. בצבעים אלה, במידה ואינם נעשים ברמה גבוהה ועל פי התקן המחמיר יותר, תתגלה דהייה עוד כשהבית כולו יראה כחדש.

בכל אזור מרכז הארץ ובמיוחד במישור החוף, בחירה לא נכונה של תקן צביעה היא טעות עיצובית שיכולה להמנע בעלות נמוכה יחסית.

קצת על חלונות בלגיים

חלונות בלגיים הם חלונות המכונים כך בשל מראה הפרופיל והחלון שלהם. הקשר בינם לבין בלגיה אינו אמיתי אלא כינוי שהודבק לחלונות אלה בארץ, ממש בדומה לקשר של סלט יווני ליוון, או של קפה תורקי לתורקיה. חלונות בלגיים מאופיינים בפרופיל בעל מגרעת עיצובית לאורכו. מגרעת זו מחקה את פרופיל הברזל ששימש בחלונות אלה במקור. עם השנים, הברזל הוחלף באלומיניום אבל הסגנון העיצובי נשמר. אפיון עיצובי נוסף שנשמר הוא מימדיו הצרים של הפרופיל וכן החלוקה של החלון למספר שדות. כלומר חלוקה על ידי פרופיל אלומיניום של שטח הזיגוג למספר ריבועים. גם כאן המקור הוא אילוץ של מחיר הזכוכית. בעבר, רק עשירים יכלו להרשות לעצמם זיגוג גדול ומרבית האנשים נאלצו לחלק את החלון למקטעים כדי להוזיל אותו.

כיום מרכיבים חלונות בלגיים מאלומיניום ולא מברזל. לאלומיניום מספר יתרונות על הברזל - הוא אינו מחליד, הוא קל במשקל ושיטת היצור של הפרופיל מדוייקת יותר ומאפשרת להרכיב בו אטמים בקלות רבה יותר. כל אלה משפיעים על הדרך בה אנו צריכים לתחזק את החלונות הבלגיים בביתנו.

תקן צבע לחלונות אלומיניום

תחזוקת חלונות בלגיים מתחילה למעשה בעת רכישתם. כקונים, עליכם לבדוק שקניתם את החלונות מחברה מוכרת שביצעה גם את הצביעה. לא רבים יודעים זאת אבל קיימים מספר תקנים לצביעת פרופילי אלומיניום. התקן המחמיר ביותר הוא התקן האמריקאי המשתמש במבחן שנקרא "פלורידה". בפשטות – זהו מבחן לצבע הבודק בתוך כמה שנים יתחילו להבחין בדהייתו, בשינוי גוון או ברק, בתנאים של מדינת פלורידה. המדינה הזו נבחרה מאחר ובה השמש חזקה והיא קרובה לים. קרינת השמש ואוויר לח עם מלחים הם האויבים הקשים ביותר של צביעת מתכות. אנו בישראל חווים למעשה בכל הארץ ובמיוחד באזור מישור החוף תנאים דומים מאד לתנאי פלורידה.

הצביעה בארץ נעשית על ידי יצרני חלונות אלומיניום במספר מצבעות העומדות בתקן של שנה וחצי בפלורידה, חמש שנים ועשר שנים. במרבית הארץ מומלץ לבחור בצבע בעמידות חמש שנים ובמקומות הנמצאים ממש על קו החוף בעמידות של עשר שנים. השיקולים בבחירת התקן הם כמובן מיקום הבית, הגוון הנדרש ומחיר הצביעה. בגוונים בהירים הדהייה כמעט ואינה נראית ולכן אינה משמעותית. יש לזכור גם שהתקן מחמיר, כלומר פרופיל נפסל מיד עם הופעת שינוי גוון ראשון בעוד שאנו בדרך כלל לא מבחינים בדהיית הפרופיל אלא לאחר שינוי גוון או ברק משמעותי יותר. עם זאת, ההבדל במחיר בין צביעה בעמידות של חמש שנים לזו של שנה וחצי הוא זניח ולכן בבחירת גוונים כהים לחלונות בלגיים מומלץ לוודא ולהתעקש על תקן זה.

נושא זה של עמידה בתקן לצביעה אינו מוכר דיו בארץ. קבלני האלומיניום בנסיון להתחרות על המחיר אינם אומרים ללקוחותיהם שהחלונות המסופקים להם עומדים בתקן הנמוך בלבד (אם בכלל). גם קהל האדריכלים אינו מודע דיו למשמעויות של התקנים ולאפשרות לבחור תקן צביעה ולהכתיב אותו לקבלן ולמצבעה. יצרן הפרופילים הצובע אותם מבצע את מה שקבלן האלומיניום מבקש מאחר ואינו מכיר כלל את הלקוח ואינו יכול להמליץ לו כך או אחרת. תוכלו לקרוא כאן עוד על איכות הצביעה של חלונות אלומיניום.

אם אתם בוחרים חלונות בלגיים לביתכם, כדאי שתכירו את התקנים אותם עליכם לדרוש בכתבי הכמויות והצעות המחיר שלכם.

אקסטל - יצרנית חלונות אלומיניום בעיצובים שונים, חלונות בלגיים, דלתות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב