דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות אזעקה לבית 

מאת    [ 25/12/2010 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 2783 פעמים ]

מערכות אזעקה מהוות היום חלק בלתי נפרד מתכנון הבית שלנו. מערכות אלו מהוות קו הגנה היקפי מול פורצים המעוניינים בחדירה לטריטוריה שלנו, לבית שלנו ומתריעות לנו על כל אירוע פריצה, מצוקה או חבלה המתרחשים בבית.

כאשר אנו רוצים לתכנן מערכת אזעקה לבית עלינו לעשות זאת בחוכמה תוך הקפדה על פרטים ותכנון עתידי. ראשית, עלינו לחשוב האם אנו רוצים מערכת אזעקה קווית, או אנו מעוניינים במערכת אזעקה אלחוטית. המשמעות של זה היא, שמערכת אזעקה קווית מצריכה הכנת תשתיות (צנרת בתוך הקירות) לכל האביזרים שהמערכת מכילה (גלאים, לוחות מקשים, קו טלפון ועוד). מערכת אזעקה אלחוטית אינה מצריכה הכנת תשתית מוקדמת ומאפשרת התקנת אביזרים בכל מקום בבית ללא חיווט.

לפני ביצוע הכנת התשתית המתאימה, יש לשבת עם תוכניות הבית, ולחשוב היכן נרצה למקם את לוח הבקרה של המערכת, את הגלאים ולוחות המקשים בצורה הכי יעילה, חסכונית ובצורה כזו שתינתן לנו מקסימום מיגון רצוי. לאחר שמיקמנו על התוכנית את מיקום כל האביזרים של מערכת האזעקה, נעביר את התוכנית לחשמלאי/איש האזעקות שלנו (עוד בשלב הבניה) לביצוע הכנת התשתיות.

במקרים בהם לא ניתן לבצע הכנת תשתיות מתאימות כגון בתים שכבר נבנו, זה המקום לשלב מערכות אזעקה אלחוטיות. מערכות אלו אינן מתריכות שום תשתית מאחר ואין צורך בחיווט וכל האביזרים שלה הם אלחוטיים לחלוטין. ישנם רק שני דברים בהם יש צורך בחיווט והם קו הטלפון הביתי המתחבר למערכת (לחייגן שלה) וספק המתח של המערכת המתחבר לרשת החשמל הביתית.

מרכיבי מערכת האזעקה ואביזרים שונים:

לוח בקרה- לוח הבקרה הינו המוח של המערכת כולה. בדרל כלל יכלול בתוכות חייגן טלפון קווי המתחבר לקו הטלפון הביתי ובעת אירוע מסוים המתרחש, הוא מוציא דיווח ישירות לרי הטלפון שהוזנו במערכת.

סירנה פנימית- במערכות קוויות, הסירנה הפנימית היא אביזר המתלווה ללוח הבקרה ונרכש בנפרד. במערכות אזעקה אלחוטיות, הסירנה הינה סירנה מובנית בתוך לוח הבקרה.

סירנה חיצונית-סירנה חיצונית הינה אביזר חשוב והיא מהווה את הקשר בין הבית לבין העולם שמחוך לבית בעת פריצה. הסירנה מתריעה בעוצמה על פריצה ודואגת שעוברי אורח ושכנים לא יישארו אדישים למתרחש הן ביום והן בלילה.

לוח מקשים/קיבורד- במערכת הקווית, לוח המקשים מהווה את הקשר בין המשתמש לבין לוח הבקרה של המערכת, דרכו ניתן לבצע את כל התכנות הדרוש על מנת להתאים את המערכת לצורכי הבית. דרכו גם ניתן להפעיל ולנטרל את המערכת. במערכות אזעקה אלחוטיות, ישנו לוח מקשים מובנה על לוח הבקרה, כך שתכנות המערכת נעשה ישירות מלוח הבקרה, ישנן לוחות מקשים אלחוטיים המאפשרים גם תכנות והפעלה של המערכת מרחוק.

גלאי נפח- גלאי נפח יכול לבוא בצורה קווית או אלחוטית. הגלאי "זורק" נפח בחלל החדר בדרך כלל למרחק של 12 מטרים בזווית של 90 מעולת כך שכל מי שמתקרב לטווח הזה מפעיל את הגלאי.

גלאי וילון- כשמו כן הוא. מתקינים אותו במקביל לחלון והוא "זורק" קרן המהווה מין וילון וירטואלי. גלאי זה מאפשר להסתובב בבית באופן חופשי בלי להיתפס על הגלאי אלא אם נתקרב לחלון.

גלאי מגנט- גלאי מגנט בדרך כלל מותקן בדלתות (כניסה קדמית או יציאה אחורית) של הבית. בעת פתיחה של הדלת ישנו ניתוק של המגנט המשדר למערכת אזעקה. אישית, ומניסיון, אני לא ממליץ להתקין גלאי מגנט על חלונות משתי סיבות: האחת, אם הפורץ יחליט שהוא רוצה לשבור את זכוכית החלון, הגלאי בעצם לא מהווה שום התרעה מפניו, ובעת שבירת החלון, לא יתריע. השנייה, באם החלון שלנו הוא חלון הזזה דו כנפי, אז כבר יש צורך בשני גלאי מגנט.

שלושת הגלאים הללו הם הגלאים הנפוצים ביותר. ישנם עוד סוגים רבים של גלאים (פנימיים וחיצוניים) היכולים להתאים לסוגים שונים של בתים ושל צרכים אישיים של כל אחד ואחד מאיתנו. על אבזרים נוספים ניתון להנכיס לאתר הבית www.secure-ct.co.il

שאלות וייעוץ חינם ניתן ליצור קשר בטלפון  0773216234 / 0528996234 או במייל secure.ct@gmail.com

 

בברכה, עמרי


סקיור-סיטי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב