דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמחור עבודת אדריכלות 

מאת    [ 25/12/2010 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 4530 פעמים ]

מאמר זה נועד לעזור לאלו אשר מחפשים אדריכל במחיר הוגן ולאדריכלים מתחילים.

מקצוע האדריכלות מוכר כמקצוע חופשי, ולכן כל אדריכל יכול לקבוע את גובה שכר הטרחה שלו, ללא כל פיקוח. כמובן שלתחרות בשוק יש מרכיב חשוב בקביעת שכר הטרחה אך וותק האדריכל ומקצועיותו משפיעים אף יותר. אין הדבר אומר שכל משרד אדריכלות שדורש מחיר גבוהה הוא טוב ואמין ולכן יש לבדוק כל משרד לגופו בעזרת הקריטריונים  שהוסברו במאמר זה.

לעניין התמחור - 

כמשרד אדריכלות בצפון, אנו יכולים לתת אומדן מחיר על שעת עבודה בהתבסס על הממוצע בצפון בלבד שעומד על כ-250 ש"ח, כמובן שבאזור המרכז יש לצפות למחירים גבוהים יותר. תמחור הוגן יחושב לפי שכר הטרחה המבוקש כפול שעות העבודה הצפויות, תכנון בית פרטי יכול לקחת בין 100 שעות עבודה ועד ללמעלה מ-300, שלושת המרכיבים העיקריים לזמן התכנון הם- גודל הבית, תנאי השטח וסוג העיצוב. 

גודל הבית: 

יש הבדל משמעותי בזמן התכנון אשר עולה במקביל עם שטח הבית, מספר קומות ומספר החדרים. תכנון וילה בשטח 300 מ"ר ,לדוגמה, מורכב בהרבה ודורש חשיבה עמוקה פי כמה מבית פרטי בשטח כ-150 מ"ר. למספר הקומות והחדרים יש משמעות ניכרת על זמן התכנון, וזאת מכיוון שבבית רב קומות יש לשלב תכנון מדרגות כחלק אינטגרלי ועיצובי בתכנון הבית. יש לצפות לעליה משמעותי בשעות העבודה במקביל לעליה בגודל הבית.  

תנאי שטח:

תנאי השטח משתנים מאזור לאזור, ניתן למצוא שטחים קלים לתכנון ולבניה אך ישנם שטחים קשים בהרבה אשר מחייבים תכנון מורכב יותר. השטחים הקלים הם מישוריים עם רוחב חזית כ-20 מטר (לפחות) ומלבניים, התכנון על שטח מסוג זה הוא קל יחסית עבור האדריכל ולא דורש מאמץ מיוחד. השטחים הקשים, שדורשים מאמץ מיוחד בתכנון ובמקביל עליה משמעותית בשעות העבודה, אלו שטחים בעייתיים מבחינה גאומטרית (צורות כמו דלתון, טרפז וכו), שטחים עם חזית צרה (מתחת ל-18 מטרים) ושיפועי שטח חדים.

סוג העיצוב:

עיצוב החזיתות זה מרכיב מרכזי בעבודת האדריכל, סגנונות העצוב כמעט אין סופיים אך ככל שהעיצוב מורכב ומושקע יותר כך נדרש מאמץ ושעות עבודה רבות יותר. האלמנטים שמקשים על העיצוב כוללים- תכנון גגות רעפים עם גמלונים מעוצבים, קרניזים ובליטות למיניהם, שילוב חיפויי אבן וחומרים אחרים יחד עם שליכט צבעוני, תכנון חלונות מיוחדים ועוד. 

 

אין ספק כי ככול שעולים ברמת תכנון ועיצוב הבית כך עולה המחיר, אין לצפות שעלות תכנון וילה מפוארת דו-קומתית בגודל 300 מ"ר תתקרב למחיר עבור תכנון וילה קטנה ופשוטה בהרבה. 

 

אהבתם את המאמר? יש לכם שאלות נוספות?  הצטרפו לחברים שלנו בפייסבוק

בברכה צוות אלפא מתכננים

אלפא מתכננים- אישי יותר! מקצועי יותר! שירותי אדריכלות, עיצוב פנים וקונסטרוקציה באזורי פעילות רחבים בצפון טל'- 04-672588   מוזמנים לבקר באתרנו http://www.alfabait.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב