דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכשיטים מקובלים 

מאת    [ 25/12/2010 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 2389 פעמים ]

מגמה שהפכה אופנתית בשנים האחרונות היא הקבלה. הדבר, למעשה, החל עם כניסתה של הזמרת המפורסמת מדונה (או "אסתר" בשמה העברי) לעולם היהדות והקבלה, כאשר היא קעקעה עצמה באותיות הקבלה הידועות "לאו". בעקבותיה, גם גיבורי תרבות וסלבריטאים אחרים נמשכו לתחום, ביניהם ג'יימס ואן דר ביק (כוכב הסדרה "דוסון קריק"), זוכת כוכב נולד וה"מאמי הלאומית"- נינט, הבדרן והשחקן- ציון ברוך, הדוגמנית- גלית גוטמן ואפילו כוכבת "האח הגדול" של העונה הראשונה בישראל- עינב בובליל.

אין עוררין על כך שהקונטרסט בין עולם הזוהר והכוכבנות לעולם הדת והאמונה הוא גדול. עם זאת, לא ניתן להתווכח עם העובדות בשטח - הקבלה נמצאת בכל מקום: בקולנוע, בטלוויזיה, בעיתונות, באינטרנט, במודעות הפרסום ואף בעולם העיצוב והאופנה. בדומה לסלבריטאים, גם מעצבים רבים נמשכים אל הקבלה ובוחרים לבטא זאת ביצירותיהם. עיצוב תכשיטים מהווה, כבר מזמן, במה חופשית ליצירות אלה. העונדים תכשיטים וקמעות בהשראת הקבלה, מאמינים שאביזרי אופנה אלה הם בעלי סגולה, כוחות רבים ואף יכולים להגן עליהם בשעת צרה.

 

בטרם יבואו לדיון סוגי תכשיטים אשר מעוצבים בהשראת עולם הדת והאמונה, תחילה ראוי להביא לכדי פירוט מהי, למעשה, אותה "קבלה" שרבים מדברים עליה.

הקבלה היא, לאמיתו של דבר, תורה יהודית של סוד ומיסטיות. בחשיבה היהודית, בראשיתה של הקבלה היא במיסטיקה הקדומה העברית. אולם, מרבית התפתחותה ופומביותה נעשו בסוף המאה ה-12 ובתחילת המאה ה-13, בדרום צרפת. הקבלה השפיעה על היהדות בתחומיה הרבים: ההלכה, המנהגים, פרשנות התנ"ך, ספרות האתיקה וכו'. עיקר עניינה של הקבלה טומן בתוכו את הרצון לצמצם פערים בין המקובל כמיסטיקן, שנמצא בעולם הגשמי, לבין האל. מדובר בשאיפה להתאחד עם האלוהות הנמצאת בכל מקום, באופן חווייתי, רוחני ותודעתי, תוך חשיפתה על ידי התבוננות במציאות הפיזית. אמונה דתית ורוחנית זו, הצליחה למשוך גם אנשים חילוניים ולא דתיים בלבד ולקרב אותם אל היהדות. כאמור, אחד הסממנים של קירבה זו היא תפוצתה של הקבלה בתחום העיצוב והאופנה בכלל, ובתחום עיצוב תכשיטים בפרט. עצם זה שאנשים רבים רוצים לענוד על גופם תכשיטים בסמלי הקבלה, מוכיח את נוכחותה ושכיחותה הרבה.

 

מעצבי תכשיטים רבים שעוסקים בתחום הקבלה והדת, מאפשרים את רכישת התוצרת שלהם בחנויותיהם, בחנויות לממכר דברי יהדות ויודאיקה, בשווקי עיצוב ובאמצעות אתרי אינטרנט רבים. בין המוטיבים העיקריים שבהם עוסקים מעצב תכשיטים או מעצבת תכשיטים אשר מושרים מחכמת הקבלה ורוח המיסטיקה, ניתן למצוא את חוט הקבלה האדום הידוע, פסוקי תנ"ך מוכרים, ספרות אישיות, אבני חן, שבעים ושניים שמות הבורא על פי הקבלה, סמלי מגן דוד וחמסה, ועוד.

 

עיצוב תכשיטים ברוח הקבלה ובהשפעתה, למעשה, מעלה מחשבות חדשות על תחום האופנה. בעוד שתכשיטים אחרים, בדרך כלל, מעוצבים בהתאם למידות יופי וחן בלבד, עיצוב תכשיטים בהשראת הקבלה והמיסטיקה, מעניק רובד נוסף לתכשיט. התכשיט, מכיל בתוכו גם סגולות לחיזוק חיצוני. כלומר, במקום לענוד תכשיט למטרות עיטור בלבד, תכשיט קבלה, באם אכן מאמינים בכך, מסוגל להעלות את מזלו של העונד ואף ולהקנות לו בריאות טובה יותר.

רבים מלקוחות מעצבי תכשיטי הקבלה, מודים כי בשעת ענידת התכשיט, הם בהחלט מרגישים מוגנים יותר וקרובים יותר לאמונה ואלוהות. לכן, ברוב המקרים, אנשים אלה מעדיפים לענוד תכשיטים אלו ביום ובליל, עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.

 

הכותב הינו הוד מקבילי, מעצב טבעות אירוסין, טבעות נישואין ותכשיטים בפרט.

הוד מקבילי, מעצב טבעות אירוסין ותכשיטים מעל 20 שנה, כותב הבלוג טבעות אירוסין ונישואין למתחנתים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב