דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין אימון עסקי ליעוץ עסקי 

מאת    [ 24/12/2010 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 2074 פעמים ]

אימון עסקי לעומת יעוץ עסקי

לעיתים בעלי עסקים שואלים אותי מה עדיף יעוץ עסקי או אימון עסקי? וכמו כל תשובה אינטליגנטית כך גם התשובה שלי מתחילה ב -זה תלוי...

באימון עסקי התפיסה היא שבעל העסק יודע הכי טוב על העסק ועל עצמו כמנהל בעסק זה ולכן התשובות נמצאות אצלו וצריכות להגיע ממנו. תפקיד המאמן העסקי הוא להוביל את בעל העסק על ידי שאילת השאלות הנכונות לתובנות הטמונות בו. המאמן העסקי עוזר לבעל העסק להגיע לבהירות ומאפשר לו להתמקד במימוש החזון העסקי שלו.

לעומת זאת בייעוץ עסקי התשובות נמצאות אצל היועץ, הוא המומחה בתחום. היועץ משתף את בעל העסק בניסיון שלו וברעיונות שלו איך הדברים צריכים להתנהל. היועץ העסקי מאבחן את מצב העסק ומנפיק פתרונות בהתאם. הבעיה עם עצות, טובות ככל שיהיו, הן עדיין עצות. כלומר, הן הכי נכונות למי שנותן אותם אך לא בהכרח למי שמקבל אותם. מי מאיתנו לא היה במצב בו קיבל עצה טובה ובכל זאת לא יישם אותה? אז מה באמת עדיף?התשובה אם כן מורכבת ותלויה בבעל העסק ומה שהכי נכון לו.

בהרבה מקרים שילוב של שתי השיטות,  ייעוץ ואימון יכול להיות אפקטיבי ביותר.בהקשר זה אשתף אתכם בסיפור של גיא.

לפני זמן לא רב, סיימתי תהליך מרתק של אימון עסקי עם גיא. גיא פרץ מחסומים אישיים וגיבש לעצמו דרך תעסוקתית מרתקת, שכוללת מגוון עיסוקים בתחום הידע שלו, דבר התואם את ערך הגיוון שכל כך מוטבע באישיותו. במהלך החקירה האימונית שנועדה לברר מה הכישרון המיוחד של גיא, התבהרה לנו היכולת המדהימה שלו להעביר סדנאות ברחבי העולם בתחום עיסוקו. לפיכך, שמנו דגש על תחום הסדנאות ובנינו תכנית עסקית המתאימה לאישיותו המיוחדת ולערכיו האישיים. גיא יצא לדרך חדשה ומרתקת בתחום עיסוקו.

זמן מה לאחר שנפרדנו התקשר אלי גיא במטרה לתאם פגישה נוספת. מה מטרת הפגישה התעניינתי? הפעם אני רוצה להיפגש עם היועצת השיווקית שבך. אני צריך לגבש אסטרטגיה שיווקית כוללת לעסק וחשוב לי לשמוע את דעתך. קלי קלות ,חשבתי, אני בדיוק יודעת מה הוא צריך לעשות כדי לשווק את העסק שלו בצורה הטובה ביותר. הגעתי לפגישה, הפעם חמושה בכובע של היועצת, הפגישה התחילה באווירה נהדרת גיא סיפר לי על הניצחונות האחרונים שלו ואני התרגשתי יחד איתו.

כשעברנו לשלב הייעוץ השיווקי, שלב העצות, גיא החל לאבד סבלנות. אני רואה שאתה לא איתי מה קורה? בחוסר חשק הוא ענה שהוא לא מתחבר לדברים שאני אומרת..... הבנתי שכאן בדיוק היה המקום לבצע שילוב, מצד אחד אין לגיא ידע בנושאי שיווק כלל, ולכן נראה טריוויאלי כי עליו לשמוע מה היא האסטרטגיה השיווקית הנכונה מיועץ חיצוני. אבל מצד שני הוא נאטם, לא הצליח להכיל את הנאמר והייעוץ לא עבד בשבילו ולא קידם אותו. היה לי ברור ,שלמרות שהוא ביקש פגישת ייעוץ איתי מה שבאמת נכון עבורו זה תהליך משולב שגם יחשוף את התשובות שבתוכו וגם ירחיב את עולם הידע שלו בתחום. בעזרת הכלים האמוניים גילינו איך נראית האסטרטגיה השיווקית שנכונה לו ובעזרת הידע החדש שרכש תרגמנו את מה שנכון לו ליישום בעולם העסקים.

התהליך הציף תובנות ורעיונות מקוריים ואפשר לגיא לגבש תכנית. עכשיו כשזה מתאים בדיוק, ידעתי שגם תהיה לו כל המוטיבציה לבצע את התכנית בפועל.

לקבלת מידע עסקי ומדריך בחינם עכשיו באתר www.theway.co.il

גלית שול מאמנת עסקית ותעסוקתית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב