דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות עובדים ולא דרושים - כמה שיותר מהר 

מאת    [ 23/12/2010 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2563 פעמים ]

הכלכלה הישראלית אמנם לא נפגעה בצורה משמעותית מהמשבר הכלכלי האחרון, בטח שלא כמו מדינות אחרות בעולם, אולם גם אצלנו לא מעט עובדים קיבלו מכתבי פיטורין, או לחילופין התקשו למצוא עבודה בלוחות דרושים. המגזרים שנפגעו מהמשבר הם לא רק מפעלי הייצור הקטנים, אלא גם ענפי עבודה מבוססים ויציבים כמו הייטק, שוק ההון וכדומה.

להיות עובדים ולא דרושים – כמה שיותר מהר

כל מי שאי פעם היה מובטל יודע שמדובר בחוויה לא פשוטה. המקצוע בו אנחנו עוסקים הוא אחד הדברים העיקריים המרכיבים את הדימוי העצמי שלנו. כשאין לנו עבודה, מדובר בפגיעה קשה באגו שעלולה להשפיע ממש על התפקוד היומיומי. בשביל לעבור את תקופת האבטלה הקשה, נידרש למצוא לא מעט כוחות נפשיים.

וכמובן, עוד לא דיברנו על הפגיעה הכלכלית, על הקושי להתקיים ללא הכנסה קבועה ידועה ומוכרת. הבעיה מחריפה עוד יותר כשיש מי שתלוי בנו. הורים שמקיימים משפחה לא יכולים להרשות לעצמם להישען על הביטוח הלאומי, ואלה שנאלצים להגיע למצב כזה, דנים את משפחתם לחיים מתחת לקו העוני.

לכן, אם איבדתם את פרנסתכם, חשוב לקחת את עצמכם מהר מאוד בידיים, לשבת עם לוח דרושים, ולחפש מודעות דרושים של חברות שנמצאות בתהליך חיפוש עובדים . מצאתם? עכשיו תתחילו לשלוח קורות חיים בכל דרך אפשרית - פקסים, וגם שיחות טלפון כדי לוודא שפרטיכם התקבלו. דרושים כוחות נפש גדולים ומספר לא מבוטל של שעות ביום לשם כך, אבל התוצאה תהיה שווה כל רגע.

דרושים עובדים – המציאות הישראלית

מכיוון שישראל היא מדינה קטנה, קיימת בשוק העבודה גמישות רבה. עובד שפוטר בעיר מסוימת, לא מוגבל לחיפושים בלוחות דרושים בעיר הזאת בלבד. בסך הכל, אנחנו מדינה קטנה ובמקרה של חיפוש עבודה זהו סוף סוף יתרון.

מי שמתגורר בחולון יכול לעבוד בתל אביב, הרצליינים מגיעים במהירות לכפר סבא, ואפילו נסיעות ארוכות קצת יותר הן מקובלות בהחלט, במיוחד עם התדירות הגבוהה של הרכבות. במדינות אירופה מיליוני עובדים יוצאים מחוץ לעירם מדי יום בדרכם לעבודה. אם ראיתם משרה מתאימה מחוץ לעיר, לא צריך לארוז את הפקלאות ולעבור דירה.

בארצות הברית, למשל, הוכח שאחוזי האבטלה הגבוהים נובעים לא ממחסור במקומות עבודה, אלא מבעיה בניידות עובדים. אצלנו המרחקים כל כך זניחים, שגם אם אתה גר בצפון ולא מוצא עבודה, סיכוי גדול שכישוריך דרושים במרחק של נסיעה.

דרושים: שיווק עצמי, ביטחון ומוטיבציה

לחיפוש עבודה מוצלח דרושים מספר דברים ובראשם היכולת לשווק את עצמכם בצורה מיטבית. לעובדים שמגיעים לראיונות עבודה מלאי ביטחון, עם ידע מקדים על החברה אליה הם רוצים להתקבל, יש סיכוי גדול בהרבה מאלו שמגיעים חסרי ביטחון וללא הכנה.

כאשר לחברה דרושים עובדים עבור משרות פנויות, המראיינים מחפשים מועמדים שאותם הם יכולים לדמיין בתפקיד. בשביל זה עליכם להפגין ביטחון ביכולותיכם. ההכנה המוקדמת תעזור לכם לרכוש את הביטחון הדרוש, וגם להבין אילו כישורים דרושים לעבודה, ולדעת איך להבליט אותם במהלך הראיון.

אין מדובר בהמלצה להמציא את עצמכם מחדש בכל ראיון, אבל בהחלט יש צורך בגמישות ופתיחות, ולא יזיק להחמיא ולפרגן לעצמכם ולמנות את ההצלחות שלכם ללא מבוכה. זו איננה מסיכה, זו איננה צביעות, בסך הכל מדובר בהדגשת היתרונות שלכם כאנשים וכעובדים. זו שליחת מסר חד וברור – בחברה שלכם דרושים לכם עוד עובדים כמוני.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב