דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תפריט ... מנה עסקית ... 

מאת    [ 23/12/2010 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 3072 פעמים ]

תפריט ... מנה עסקית ...

סביר להניח כי אנחנו נפגשים לפחות פעם בשבוע בפרסומת של מנות עסקיות במסעדות בארץ . אך האם חשבתם פעם למה קראו לזה מנה עסקית - והאם באמת אתם מנהלים עסקים בזמן הארוחה - האם אתם עושים עסקאות חדשות ... ?

אני לא מציע לכם ארוחה עסקית , ואפילו לא מוסר לכם כתובות של מסעדות שמגישות ארוחות כאלה . אני נותן לכם חומר למחשבה בכמה תחומים מעולם הכלכלה והניהול אשר ישלימו לכם את המחשבות בארוחה העסקית שלכם :

אסטרטגיה ומטרה : ספרים רבים ואנשי מקצוע מפורסמים כתבו עשרות של מאמרים על אסטרטגיה ומטרה . תחשבו לרגע על חייכם הפרטיים ואו העסקיים בכלל , האם באמת יש לכם אסטרטגיה כלשהי ?! והאם אתם יודעים מה אתם עושים בעוד שלוש שנים ... או בעצם איפה רוצים להיות ?! ... האם ידעתם שאנשים שלא מגדירים להם מטרות ויעדים , גורמים לאנשים אחרים להגדיר להם יעדים בעקיפין , אשר לא בהכרח מה שמתאים להם ולחלומות האישיים .

כלכלת המשפחה : ניהול כלכלת המשפחה צורך לא פחות אחריות ניהולית מאשר ניהול עסק או חברה , אך מדובר במימדים קטנים יותר . למרבה הצער , משפחות רבות מתגלגלות באופן בלתי סדיר ומסודר , מצב אשר גורם לאי איזון ואו אי בטחון כלכלי במשפחה , דברים שגורמים לנזק רציני לחיי המשפחה , ולאורך הזמן סקרים הדגישו כי 70% מאירועי הגירושין בארץ הם בשל דיאלוג כלכלי ואי ניהול תקין של כלכלת הבית . האם פעם חישבתם כמה הוצאתם על דיור ומשכנתא - על רכב .... - האם חישבתם כמה הוצאתם על נופש ופנאי - או על ביגוד והנעלה .... - חישבתם ...? הערכתם ? 

מיהו מנהל טוב : מנהל טוב , הוא לא בהכרח בעל המקצוע הטוב ביותר . מחקרים רבים מדגישים את העובדה כי למנהל אידיאלי נדרש סוגים נוספים של כישורים ויכולות מעבר להיות בעל מקצוע טוב כמו אינטליגנציה רגשית ורוחנית . להבדיל מאינטליגנציה שכלית אשר מתעצבת בגיל מאוד צעיר וכמעט אי אפשר לשפר אותה , אינטליגנציה רוחנית אפשר לפתח ולשפר כל עוד אנחנו חיים , ורמת הקורלציה בינן יכולה להשתנות מאדם לאחר . לכן , הדעה  " כי מנהל טוב זה להיות איש המקצוע הטוב ביותר " הינה דעה לא מבוססת , משום העובדה כי ניהול זה משהו מאוד מורכב , רחב ומגוון . לאלו המנהלים ... האם חשבתם פעם לפתח אינטליגנציה רוחנית ?!

למנה האחרונה , לאנשים שאכפת להם מאיכות חיים אם עוד לא חשבתם על תשובות לשאלות לעיל , אז זהו הזמן לעשות זאת . בסוף , ניתן לציין שניהול טוב בתחומים השונים : משפחה , עסק , חברה ... הינו תהליך אשר מבוסס על תכנון , ביצוע , בקרה והפקת לקחים .

 האם כדאי לבזבז כמה דקות ביום למען איכות חיים יותר טובה ?????

 

 דר. גו ויטאלי 

אתם יכולים להשיג , לעשות או להיות כל מה שתרצו .

 

עומר יוסף

כלכלה ופיננסים

1. סמנכ"ל כספים בחברת התאומים 2. מנהל מחלקת ייעוץ כלכלי ופיננסי בחברת נדל"נית           3. מומחה ומאמן לכלכלת המשפחה  4. כלכלן ובנקאי לשעבר בבנקים גדולים בארץ  5. מנהל מחלקות שיווק ומכירות לשעבר בחברות פרטיות במשק  6. תיווך והשקעות נדל"ן .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב