דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב תכשיטים - כבר לא מה שהכרנו פעם 

מאת    [ 23/12/2010 ]

מילים במאמר: 601   [ נצפה 2318 פעמים ]

עולם העיצוב והאופנה השתנה מקצה לקצה בשנים האחרונות. הכל מותר והכל לגיטימי. ככל שאדם לבוש בפרטי אופנה משונים ומתאבזר באקססוריז יותר ביזאריים ושוברי מוסכמות, כך הוא נחשב ליותר מוביל אופנה ואייקון בתחום. סממן בולט למגמה בוערת זו, היא הזמרת ליידי גאגא אשר מפתיעה בכל אירוע מחדש בתלבושת ייחודית, שונה ומשונה. כך למשל, לאחרונה, בטקס פרסי ה-MTV של שנת 2010, היא לבשה שמלה, חבשה כובע ונעלה נעליים מבשר חי. מעצב השמלה המזעזעת הוא פרנק פרנדדז, אשר עיצב בעבר גם לזמרת כריסטינה אגילרה ולזמרת ביונסה.

ניתן לומר, כי גם בתחום של עיצוב תכשיטים, הטרנדים השואפים לחדש, להפתיע ולסנוור עיניים, שולטים ביד רמה. לא עוד שימוש במתכות יוקרתיות, יהלומים ופנינים יוקרתיות גרידא, אלא בשנים האחרונות נראה כי מעצבים רבים שואפים לשלב בתוך תכשיטים חומרי גלם חדשים, דהיינו תכשיטי אופנה, מרעננים ושונים. במאמר זה נאמוד על מספר רעיונות חדשים וטריים בתחום עיצוב תכשיטים.

 

תכשיטים טכנולוגיים וממוחשבים של העידן המודרני

תכשיטים אלה, השואבים את ההשראה מהעולם האינטרנטי והגאדג'טים, מהווים המשכיות טבעית לחדירתו של עידן המחשוב הזה לכמעט כל בית בישראל בפרט, ובעולם בכלל. הרשתות החברתיות כבר כמה שנים טובות מהוות אמצעי קשר מוביל בין אנשים, אשר כלל אינם צריכים לצאת מהבית לצורך בילוי חברתי. האינטרנט, בשנים האחרונות, מהווה אצלנו צורך בלתי אמצעי לקיום, ובמקרה ותהיה תקלה בתקשורת, סביר שרבים ירגישו שהעולם נחרב עליהם ויחושו אובדי עצות. לכן, אין פלא שעולם טכנולוגי שכזה בא לידי ביטוי גם בפרטי האופנה שאנו לובשים, ואף באביזרים יוקרתיים, כמו תכשיטים, שאנו בוחרים לענוד. מעצבת תכשיטים ומעצב תכשיטים אשר בוחרים לדון במגמה "גיקית" זו, יכולים לשלב ביצירותיהם מוטיבים רבים מהתחום. בין תכשיטים אלו, נוכל לראות שרשרת כונן נייד, עגילים בצורת לחצן מקלדת, סיכות מעוטרות באייקונים חייכנים ממוחשבים, תליוני כרטיסים אלקטרוניים ירוקים ועוד. אין ספק ש"חנוניות" היא באופנה.

 

תכשיטים בהשראת הקבלה והדת

בעקבות חדירתה של הקבלה והיהדות לעולם החילוני, היא, באופן דומה, גם החלה להצמיח שורשים בתרבות הפופולארית כגון הטלוויזיה, העיתונות, הקולנוע, הפרסום, האינטרנט, האופנה ועוד. הקבלה, למעשה, הפכה לטרנד חדש שמצליח למשוך אליו גם סלבריטאים ידועים כמו מדונה, נינט, ג'יימס ואן דר ביק ועוד. הקבלה היא תורה מיסטית של החשיבה היהודית ועיקר התפתחותה היה במאה ה-13 בצרפת. באופן כללי, עניינה המרכזי של הקבלה הוא לקרב בין המאמין, השוכן בעולם הגשמי, לבין האלוהות, אשר נמצאת בכל מקום. בשל תפוצתה הרחבה של הקבלה, היא נטמעה גם בתחומים שיש שיאמרו שהם זרים לה, והתקרבה יותר למקומות חילוניים. בתחום העיצוב היא כבר מזמן הפכה לשם דבר, ובפרט בתחום של עיצוב תכשיטים. בין תכשיטים אלו המושרים מהקבלה ניתן למצוא מוטיבים של החוט האדום הידוע, מגן דוד, חמסות למיניהן, פסוקי תנ"ך ועוד.

 

תכשיטים ללעיסה (לאם ולתינוק)

עיצוב תכשיטים פנה, בין השאר, אל עבר מטרות פונקציונאליות יותר. תכשיטי הנשכנים הם דוגמא מצוינת של שילוב בין קישוט לפונקציה. תכשיטים אלו, למעשה, בעלי תליונים אשר מהווים פתרון עבור הפעוט שבזה הרגע סובל מכאבי שיניים ושואף לנשוך הכל. תליוני תכשיטים אלו, עשויים סיליקון שאינו רעיל ובעל תו תקן לשימוש בקרב פעוטות.

לסיכום, ניתן להבין כי כל מעצב או מעצבת תכשיטים כיום, שואף להפתיע ולמתג עצמו כמעצב איכותי, בעל תכשיטים ייחודיים ושונים מהשאר, ובכך הוא מרחיב את הכנסתו.

הוד מקבילי, מעצב טבעות אירוסין, טבעות נישואין ותכשיטי כלה, הנכם מוזמנים להגיע לגלריה בבית חרות ולהתרשם ממבחר הטבעות והתכשיטים.

הוד מקבילי, מעצב תכשיטים, טבעות אירוסין וטבעות נישואין, גלריית התכשיטים והטבעות נמצאת בבית חרות, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם עוד בטלפון 09-8666449 ולהתעדכן בבלוג טבעות אירוסין של הוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב