דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה סינית - להוריד במשקל בגישה הסינית 

מאת    [ 23/12/2010 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 2235 פעמים ]

 

תרגום ידע מסורתי לשפה מערבית

מפעם לפעם אנו פוגשים אנשים אשר מסתובבים באופן קבוע עם קיבוע של מחטים בחלק הפנימי של האוזן, מכוסים בפיסת פלסטר. המראה המדובר הינו יישום הגישה של הרפואה הסינית בנוגע להפחתת תחושת הרעב, כמוטיב מרכזי וחשוב בתהליך ירידה במשקל.

הרפואה הסינית המסורתית לא התמודדה עם שאלת עודף משקל והשמנת יתר מסוכנת

באותה העוצמה שאנו, בעולם המערבי מכירים ומתמודדים. הרגלי התזונה הלקויים, אורח חיים המקדש נוחות וצרכנות כחזות הכל ופחות פעילות גופנית והקשבה לצרכים האישיים, הינו חלק מן הסיבות בגינן השמנת יתר הפכה למגפה הגדולה של המאה עשרים ובעיה אשר מהווה גורם מרכזי וסיכון מוחשי לתמותה.

כפי שנהוג במקרים רבים נאלצה הרפואה הסינית לערוך התאמה בין הידע המסורתי והגישה הייחודית, אשר רואה את גוף האדם כמכלול שלם ובין התסמינים והגישה המערבית, אשר לא קיימים במקור בשיטת הטיפול והאבחון הסינית. המטפלים באמצעות רפואה סינית מבצעים בשנים האחרונות מעין "תרגום" של הסימפטומים והמונחים המערביים לשפתה של הרפואה הסינית. מטפל סיני אשר מעמיק את ידיעותיו ומשלב בין גישות ואסכולות שונות של ידע מסורתי בהסבה לגישה טיפולית מודרנית, עשוי לקטוף פירות בהקדם ולהשיג תוצאות טיפוליות מעולות ומטופלים אשר יודעים לאמוד ולבחון את עבודתו על פי אמות המידה המוכרות להם ואף לרופאי המשפחה שלהם.

תשאול ואבחון המטופל

בבואו להתאים תכנית הרזיה אישית למטופל, יתחשב המטפל הסיני במספר נתונים אשר עשויים לסייע לו באפיון המטופל, בניית פרופיל אישי והתאמה ממוקדת לצרכיו הייחודיים.

המטפל הסיני על פי רוב ישייך את המטופל לאחד מחמשת האלמנטים המסורתיים, אשר בעזרתם נהוג לאפיין אנשים, על פי הפילוסופיה הסינית הן מבחינה אישיותית והן מבחינת המסד הרפואי פיזי, המטפל יאבחן על פי מערך תשאול מובנה ומפורט אשר יעזור לו לסקור את אורח חייו של המטופל, מצבו הבריאותי, מצבו הנפשי, הסטוריה רפואית ורקע משפחתי.

בשלב הבא יבחר המטפל את מערך הטיפול כשעל פי רוב יבחר המטפל לחזק את אלמנט האדמה, אשר אחראי על פי הרפואה הסינית על נושא העיכול ופירוק המזון. עלפי הגישה הסינית מרבית הדיאטות נכשלות משום שלא קיים איזון בין האלמנטים השונים ובין ין ויאנג ( yin & yang ), שדרך איזונם ופעולתם בהרמוניה מהווה מפתח על פי הגישה הסינית לאיזון האדם מבחינה בריאותית ונפשית.

תכנית הטיפול 

המטפל הסיני ינסה לשלב בדרך כלל כמה גישות וליישם אותן בהתאם למטופל ולצרכיו, הכלים אשר עומדים לרשות המטפל הסיני יהיו דיקור (אקופונקטורה), צמחי מרפא, טיפולי מגע (שיאצו וטווינה) וכמובן התאמת תפריט תזונתי אשר אמור להוביל את המטופל להורדה במשקל ולשינוי אורחות חיים, לצד הטבה כללית במצבו הבריאותי.

בחירת המזונות חייבת להיות מותאמת אישית ולוקחת בחשבון את נתוני המטופל, והרגליו התזונתיים, לכל קבוצת מזונות על פי הרפואה הסינית קיימים מאפיינים , לדוגמא:

מוצרי חלב – נחשבים למזון מלחלח ומקרר, לצד מעלותיו המרגיעות החלב גורם לייצור מוגבר של ליחה בריאות, תחושת כבדות ואיטיות אשר מעמיסה על מערכת העיכול.

טעמם המתקתק של מרבית מוצרי החלב (בהנחה שלא עברו עיבוד תעשייתי או הוספת חומרי טעם), מעוררים תגובתיות מסוג מסוים, כשלכל אחד מן הטעמים, על פי הגישה הסינית, קיימת השפעה אחרת והפעלת מנגנונים שונים בגופנו.

המטפל הסיני ידע לשכלל את נתוניו האישיים של המטופל כפי שעלו מתוך תשאול ואבחון מעמיק ולשלב בתוכם את הידע המסורתי והייחודי של הרפואה הסינית ולהתאים תכנית אישית ויעילה. 

על פי רוב ייבחר המטפל לשלב תזונה נכונה דלת קלוריות אשר נועדה לחזק מערכות חלשות אצל המטופל ומן הצד השני למתן ולהרגיע השפעתם של מערכות ואברים, אשר זקוקים לריסון ולאיזון על מנת להשיג את הפעולה ההרמונית, המהווה מפתח להשבת שליטה.

אלמנט נוסף, אשר מהווה חלק משמעותי של טיפול במשקל עודף יהיה הדיקור הסיני, המטפל יתאים תכנית דיקור אשר תכלול נקודות דיקור מסורתיות, חלקן יסייעו להפחתת תחושת הרעב, חלקן יסייעו לתהליכי העיכול וחילוף החומרים ונקודות דיקור נוספות ייבחרו על פי הבנתו של המטפל המסתמכת על מצבו של המטופל כפי שעלה בתשאול.

כמו בכל תכנית דיאטה ותכנית תזונתית, חייב המטופל ליצור תשתית של משמעת והתמדה לבצע את הנחיות המטפל ולהגיע מפעם לפעם לטיפולי דיקור נוספים על מנת להגביר את האפקט וההשפעה על נקודות הדיקור ויצירת השפעה על המטופל דרכן.

ככל שההתמדה והיישום מדויקים יותר וככל שהקשר בין המטפל למטופל הרמוני והדדי, גדלים סיכוייו של המטופל להפחית במשקל ולהשיג תוצאות טיפוליות מצוינות שיישמרו לאורך זמן שנים.  

 

 

קידום אתרים במנועי חיפוש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב