דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי הוא סיפור 

מאת    [ 22/12/2010 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 1924 פעמים ]

קל מאד להבין שמנת סושי היא סיפור אבל הרבה יותר קשה להגדיר באיזה סיפור מדובר. למעשה, כשחושבים על זה, סושי הוא בהחלט סיפור, אלא שהוא סיפור שונה עבור אנשים שונים. מי שאוכל סושי, מי שקורא אותו, קורא סיפור שונה מזה של היושב לצידו במסעדה. איזה סיפורים מספרת מנת סושי לאנשים שונים?

אם תביטו באיש היושב לימינכם ודאי תבינו שלו סושי מספר סיפור הרפתקאות היסטורי. כשהוא אוכל סושי הוא חושב על סמוראים שנאספים בשדה הקרב ממקומות שונים אחרי שהם חצו גבעות והרים, נחלים ואגמים. כשהוא אוכל סושי הוא רואה טירה עתיקה מעץ שעליה מתנוססים דגלים צבעוניים של אצילים שונים ושעליה צר צבא גדול. הוא אוכל סושי והוא שומע את הסיפור על השוגון שנאבק לשמר את כוחו, על הקיסר הסגור בעיר הגדולה והמפוארת, על האיכרים שיבולם אבד במלחמה, על הרונין, הסמוראים שאיבדו את האדון שלהם וכעת הם נודדים ממקום למקום ומנסים לשרוד.

האישה שיושבת ואוכלת סושי בפינה קוראת בו סיפור אחר. היא קוראת בו על מסע בארץ רחוקה ומסתורית שבה האנשים מדברים שפה שונה והמנהגים שלהם שונים לחלוטין מהמנהגים שלנו. היא אוכלת סושי וקוראת בו על דת השינטו, על נזירי זן ועל פיאודליזם ששרידיו עדיין ניכרים בחברה המודרנית. היא אוכלת סושי והקריאה לוקחת אותה אל הערים הגדולות והצפופות, אל האורות והעושר, ההמולה וההתרוצצות, הבגדים השמרניים לצד תסרוקות צעקניות ותלבושות ססגוניות. היא אוכלת סושי ונוסעת רחוק מכאן מבלי לזוז מהכיסא.

אישה שיושבת בשולחן עמוס אוכלת גם היא סושי אבל היא קוראת בו סיפור הרפתקאות על בת דייגים שיוצאת לחפש את אהובה שנחטף. היא אוכלת סושי וקוראת על הנערה שהגיעה למנזר נידח שם נותר רק נזיר זקן אחד ויחיד. הנזיר מחליט לאמץ את הנערה לאחר שהיא מוכיחה את גדלות רוחה ואת טוב ליבה ומלמד אותה את סודות תורות הלחימה העתיקות. הנערה לומדת ממנו את כל דרכי המלחמה הסודיות והופכת להיות נינג'ה מאומנת שכמותה לא ראתה יפן אי פעם. הנערה, כך מספרת מנת סושי זו, יוצאת לבסוף לחפש את אהובה שנעלם ובזכות יכולות הלחימה שלה היא מצליחה לשחרר אותו מהאציל האכזר שמחזיק בו בתור עבד. היא משחררת את אהובה ואת שאר העבדים לאחר שהיא הורגת את האדון האכזר ושר הצבא צמא הדם שלו. לאחר סעודת סושי מאושרת ורוויה בסאקה היא מותירה את האהוב שלה מאחור – חופשי אך שבור לב – ויוצאת לחפש לה הרפתקאות נוספות.

הבחור הצעיר שאוכל סושי ומדי פעם מגניב מבט חפוז וחבוי אל אשת סיפור הנינג'ה קורא סושי אחר לגמרי. הוא קורא על גיישה יפה שאין יפה ממנה, חכמה שאין חכמה ממנה וטובת לב שאין טובה ממנה. הוא אוכל סושי וקורא סיפור אהבה עצוב על בחור עני שאהב את הגיישה אבל לא ידע כיצד לזכות בתשומת ליבה. אם הבחור הצעיר ירגיש אמיץ אולי הוא יגלה שיש לסיפור שלו סוף טוב. מצד שני, הוא עלול לגלות שלא תמיד סושי מספר את האמת ויש בחורות שלא חושבות שלהיות גיישה זה משהו שהן היו רוצות להיות.

טוב, כל אחד והסיפור סושי שלו.

הכול על סושי: http://www.pkfight.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב