דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי החוג להיסטוריה - הבנת העבר כמעצבת את העתיד 

מאת    [ 22/12/2010 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 2327 פעמים ]

החוג להיסטוריה מאפשר הקניית ידע והכלים הדרושים להבנת מערך ההיסטוריה האנושית, ולהבין את התפקיד שמשחקים בה התהליכים המדיניים, החברתיים, התרבותיים והכלכליים שקורים בכל עת. החוג להיסטוריה מאפשר לתלמידיו לרכוש את הידע הרלוונטי לתקופות השונות בהיסטוריה כללית ובהיסטוריה של ארץ ישראל, ורואה חובה להקנות להם את הכלים החקרניים, שיאפשרו הוראה, המשך הלימוד, הבנת התהליכים ומחקר עתידי עצמאי. תוכנית הלימודים של החוג להיסטוריה מקיפה תקופות חיים שונות ומפגישה את התלמיד עם ארצות ותרבויות שונות, החל מהעת העתיקה ועד העת החדשה.

למי מיועדים לימודי החוג להיסטוריה?

לימודי החוג להיסטוריה מיועד לסטודנטים, המעוניינים לשמש כמורים ומחנכים בתחום זה, וכן לשלב את ההשכלה שיקנו להם לימודים אלה עם עיסוקים אחרים בעתיד. החוג להיסטוריה מאפשר לסטודנטים להתמחות בהמשך בהיסטוריה כללית ובהיסטוריה של עם ישראל, ומאפשר להם להמשיך לתארים מתקדמים בתחום ההתמחות שבחרו. בנוסף, יזכו בוגרי החוג להיסטוריה לקבל תעודת הוראה, ויוכלו לעשות בה שימוש כעובדי מערכת החינוך.

בסיום לימודי החוג להיסטוריה מקבלים הסטודנטים תואר B.Ed וכן תעודת הוראה בהיסטוריה, המאפשרת להם ללמד את תלמידי בתי הספר העל יסודיים.

מה כוללים הלימודים במסגרת החוג להיסטוריה?

תחום ההיסטוריה עוסק בעבר ומנסה לנתח את המאורעות הכלולים בו, במטרה לספק את הסקרנות האינטלקטואלית הטבועה בנו, ועל מנת להשליך ממאורעות העבר על המאורעות הנוכחיים. לימודי החוג להיסטוריה משלבים בין הקניית ידע ובין חקירה של מאורעות העבר, במטרה לפתוח צוהר ולאפשר עתיד טוב יותר.

בשנים האחרונות עברה ההיסטוריה מהפכים רבים ושינתה את פניה בצורה משמעותית, זאת בשל שינויים פוליטיים, חברתיים, תרבותיים וטכנולוגיים שעיצבו מחדש את העולם. כתלות בגורמים אלה, שינה גם המחקר ההיסטורי את פניו ואת הדרכים בהן הוא מתבצע. לימודי החוג להיסטוריה מפגישים את הסטודנטים עם שינויים אלה, ומאפשרים להם להכיר את החברה האנושית על כל פניה ורבדיה.

זאת ועוד, החוג להיסטוריה שם לעצמו למטרה לשלב את התכנים ההיסטוריים עם תחומים אחרים, דוגמת תחום הספרות, מדעי החברה והפילוסופיה, על מנת ליצור תמהיל המפגיש את הסטודנט עם תחומי החיים השונים השזורים אלה באלה. תוך כדי הלימודים, מתנסים הסטודנטים של החוג להיסטוריה עם דרכי למידה שונות, עם חוויות מעשירות ומשלימות, וכן סמינריונים מעשיים המאפשרים להם להמחיש את הנושאים שנלמדו.

כיצד נראית תוכנית הלימודים של החוג להיסטוריה?

תוכנית הלימודים של החוג להיסטוריה מורכבת מתכני חובה ומתכני רשות. בשנה הראשונה נלמדים קורסי מבוא, שהם קורסי חובה, ומטרתם להקנות לסטודנטים את כל הידע הבסיסי הנדרש להם בהמשך הדרך, ואת כלי המחקר והביקורת שישמשו אותם בהמשך לימודיהם ודרכם המקצועית. בנוסף, נלמדים קורסי בחירה הנתונים לשיקול דעתו של התלמיד, ומאפשרים לו לבחור את הכיוון בו הוא מבקש להתמחות. היות ואותו חוג להיסטוריה משולב גם בתכנים של החוג למקרא, לתרבות ישראל והחוג לספרות, הרי שיכולים הסטודנטים להעשיר את עולמם גם בקורסים מתחומים אלה, ולהשתמש בקורסי הבחירה על מנת להרחיב אופקים.

עוד על הלימודים הכלליים במסגרת החוג להיסטוריה

לימודי החובה הכלליים של החוג להיסטוריה מדגישים את הצדדים האוניברסאליים והחוזרים על עצמם של מקצוע זה, תחומים הנתונים תחת ביקורת מתמידה בשל ערעורים כבדי משקל, התוהים אודות האותנטיות של המקורות שנאספו לאורך השנים והאובייקטיביות של הפרשנויות שניתנו להם. דרך לימודים אלה יוכלו תלמידי החוג להיסטוריה ללמוד את השיקולים שהנחו את החוקרים לאורך השנים, ללמוד את המגמות והמטרות שהנחו אותם, ולהבין כיצד אלה משפיעים על אופן הפעולה כיום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב