דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעקות - סורגים 

מאת    [ 22/12/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2241 פעמים ]

סורגים ומעקות

כידוע, אחוז ניכר מהפציעות והפגיעות של ילדים נגרמות בעקבות תאונות ביתיות. לעיתים, דווקא המקום שאמור לספק לנו את הסביבה הבטוחה והמוגנת ביותר, יכול לטמון בחובו לא מעט סכנות, במיוחד עבור ילדים קטנים. לכן, כל משפחה צריכה לדאוג שביתה יהיה מאובזר ומותאם לילדים, ושיותקנו בו אמצעים להבטחת ביטחונם ושלומם של הילדים. שתי דוגמאות בולטות לאמצעים שכאלו הם הסורגים והמעקות.

סורגים – אביזר בטיחות חיוני בבית עם ילדים

מקובל לחשוב שסורגים נועדו בעיקר למי שמתגורר בבתים צמודי קרקע או לדיירים בקומות הנמוכות, במטרה להקשות על גנבים ופורצים לפרוץ לביתם. אכן, סורגים ממלאים תפקיד חשוב במניעת פריצות לבתים ולדירות בקומות נמוכות, אך זהו לא תפקידם היחידי. סורגים הם אמצעי בטיחות ראשון במעלה גם למי שמתגורר בקומות גבוהות, ובמיוחד למי שיש לו ילדים.

רק לאחרונה שמענו באמצעי התקשורת על ילדה קטנה, בת 7, שניסתה להוריד חולצה מחבל הכביסה, התכופפה יותר מדי אל מעבר לאדן החלון, איבדה שיווי משקל ונפלה אל מותה מהקומה הרביעית בבניין. מיותר לציין שלו היו מותקנים סורגים בחלון הדירה, המוות המיותר הזה היה נמנע. לכן, כל מי שמתגורר בבניין רב קומות חייב להתקין סורגים על כל חלון בדירתו, למניעת מקרים כדוגמת זה שאוזכר לעיל. לא תמיד ילדים קטנים יכולים להעריך נכון את הסכנה הטמונה בהתכופפות מבעד לחלון. לא תמיד הם נוהגים בזהירות כדי לא לאבד משקל. באמצעות התקנת סורגים נוכל להבטיח שגם אם חלילה הם יתקרבו לחלון ללא השגחה, לא יאונה להם כל רע.

מעקות – למניעת פגיעות ופציעות במרפסות ובמדרגות

גם מעקות הם אביזר בטיחותי ראשון במעלה. במרחב הביתי אנו נמצא את המעקות הן לצד גרמי מדרגות והן סביב מרפסות. בשני מקומות אלו המעקות נועדו למנוע תאונות ופגיעות קשות.

כמו הסורגים בחלונות, כך גם המעקות במרפסות נועדו למנוע נפילה של ילדים מטה עקב איבוד שיווי משקל או חוסר תשומת לב. התקנת מעקות היא סטנדרט מחייב בכל מרפסת בבניין מגורים, אולם דיירים רבים המתגוררים בקומות גבוהות במיוחד נוהגים להכפיל את גובה המעקות הסטנדרטיים, במיוחד אם יש להם ילדים.

לצד גרמי מדרגות המעקות נועדו למנוע נפילות ופציעות כתוצאה משימוש לא זהיר במדרגות. כידוע, ילדים נוהגים לרוץ ולהשתולל ברחבי הבית, לעלות ולרדת במדרגות עד אינסוף. ברגע אחד של חוסר תשומת לב הם יכולים למעוד, ליפול ארצה ולהיפצע בדרגות חומרה משתנות. המעקות נועדו לסייע להם לעלות ולרדת בבטחה, גם כשהם באמצע משחק, ובכך הם מבטיחים את שלומם.

 

לסיכום, המרחב הביתי יכול להיות סביבה מאוד מסוכנת עבור ילדים קטנים. עלינו, המבוגרים, מוטלת האחריות להפוך את הסביבה הזו לבטוחה ככל האפשר. התקנת סורגים בחלונות ומעקות במרפסות ובגרמי המדרגות הםשני צעדים הכרחיים להבטחת שלומם וביטחונם של ילדינו בבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב