דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום שלילי- האם ניתן היה למנוע את הנזק? 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 2386 פעמים ]

 

לאנשים כמוני, שמתעניינים בעיקר בחדשות תרבות, ואולי אפילו לצרכני חדשות כבדים, השם אורי בר-לב לא אמר הרבה לפני שיצאו הפרסומים בנושא התלונות נגדו. יהיו מעשיו הטובים נהדרים ומקסימים, החל מהיום בו התפרסמו התלונות נגדו- ואפילו אם חושבים רבים שיש פה קנוניה וגם אם הם צודקים- שמו ייקשר תמיד לרדיפת שמלות ונשים. למעשה זהו המסר הפומבי הראשון בעניינו.
הסיבה היא שלעולם לא נקבל הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני טוב, ובמקרה הטוב נצטרך לעבוד קשה מאוד כדי לשנות רושם ראשוני שאינו טוב.  דוגמא אחרת לכך היא מרגלית הר-שפי, שגם 15 שנה אחרי שישבה בכלא, על כך "שלא מנעה פשע"", עדיין מתעניינים בה בדיוק בגלל אותו סיפור מימי נעוריה, והיא כבר אישה בוגרת ששקמה את חייה, מי שיודע לקרוא בין השורות יכול לראות שמדובר באישה מוכשרת מאוד ובעלת אישיות חזקה.  איתרע מזלה והפרסום השלילי הזה הוא הראשון שנעשה בעניינה. כאילו בעונש המאסר לא היה די.
מקרה הפוך יהיה מקרה רפי גינת, שהיה כבר מפורסם מאוד, כשהיה פרסום שלילי גדול נגדו. ניסיתי עכשיו למצוא באינטרנט מה זה היה, ולא ממש הצלחתי. אני רק זוכרת שהוא יצא חף מפשע ונדמה שדבר לא דבק בו. תחושתי היא שהוא הצליח לבנות לעצמו תדמית מספיק נקייה בטרם "לוכלכה", ושכל הטענות נגדו לא ממש נדבקו אליו. זו כמובן הרגשתי האישית.  
עולם התקשורת הוא עולם שרגיש מאוד למניפולציות. אני אישה ויודעת ש"הטרדה מינית" אכן קורית, ובאותה מידה מודעת לשימוש המאוד מניפולטיבי שנעשה בה כנגד אנשים חזקים שהגיעו לעמדת כוח, או שעומדים להיכנס לעמדת כוח. ולמה אני כותבת לכם כל זאת? כיצד זה מתיישם על אמנים?
הרעיון הוא רעיון השליטה על החשיפה הראשונה בתקשורת, כמו על כל החשיפות בתקשורת.
מי שלא שולט בתקשורת, התקשורת יכולה לשלוט בו. וכל מי שנעשה חזק, וכל מי שפעיל, יעורר עניין בתקשורת ולא יוכל להתחמק ממנה. יצירה של תדמית חיובית היא פעולה ארוכה, שבה במשך שנים מפורסם פועלו החיובי של האדם, ומי שדואג לקדם את עצמו בתחום פעילות, אך אינו דואג לפרסם במקביל את עשייתו החיובית, שלא יתפלא כשההתקפה תגיע. לא כולנו נציע מועמדות למפכ"לות המשטרה או לנשיאות המדינה, אבל גם פעילות בסדר גודל קטן כמו מופע חדש ומוצלח שעושה כנפיים מ"פה לאוזן" יכולה לעורר עניין עיתונאי. וכשמגיע עיתונאי ומתעניין בך, רצוי שתדע כיצד להתנהג איתו ורצוי שיהיה לך חומר כתוב היטב ומותאם לעיתונות, כדי לספק לו. אחרת, הוא יצטרך לעבוד יותר קשה, ומי יודע מה הוא יכתוב (הנ"ל מתייחס גם לעיתונאיות כמובן). בעידן שלנו הכול מתועד באינטרנט, ורצוי שתהיה לך שליטה על החומרים הנוגעים אלייך. בסופו של יום, אנשים יעדיפו לקרוא מה חושבת עליך העיתונות ולא מה אתה מספר/ת על עצמך  באתר שלך, כי חומר זה נתפש כאמין יותר. מקווה שנתתי לך נקודה למחשבה

עלי/ה והצלח/י, הילה קומם מנהלת אוצר תרבות

הילה קומם, MA בתקשורת, אשת יחסי ציבור המתמחה בקידום מופעי תרבות איכותיים מייסדת משרד אוצר תרבות http://www.otzartarbut.com/ להרשמה לניוזלטר הנחות למופעי תרבות http://www.otzartarbut.com/newsletter.php הנחות למופע בניוזלטר אוצר תרבות http://www.otzartarbut.com/newsletter.php>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב