דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 1937 פעמים ]

בדק בית

 

עם השנים הולך וצומח נושא בדק בית, זאת בגלל ריבוי ליקויים שמתגלים בדירות חדשות. הליקויים יכולים להיות בגלל תכנון לקוי, למשל כזה שאינו עומד בתקנים השונים, וכללי הבטיחות. ליקויים אחרים יכולים להיות בגין חומרים שאינם עומדים בתקני הבנייה הישראליים. דבר זה נפוץ בעיקר בקרב קבלנים שמחפשים לחסוך בעלויות ולכן משתמשים בחומרים זולים יותר כשהם יוצאים מנקודת הנחה שהרוכשים לא יגלו זאת. יכול להיות גם שהעבודה עצמה תהיה לקויה, למשל בגלל כוח עבודה שאינו מיומן דיו או אינו בקיא בתקנים.

 

בדק בית לאיתור ליקויי בניה

מצב בו נגדיר ליקוי בניה יהיה כאשר אין התאמה בין התכנון לבין מה שצריך להיות, למשל תקנות התכנון והבניה, דרישות התקנים הישראליים, חוק מכר, וכדומה. יכול להיות גם ששלב התכנון היה דווקא כפי שצריך, אך הביצוע עצמו לא עמד בתקנים, או במה שהובטח בחוזה. זה יכול להיות קשור גם לחוק החשמל, ולמגוון מצבים אחרים. אחד הליקויים השכיחים הוא ביצוע לא מקצועי או שימוש בחומרים לא איכותיים, מה שפוגע במבנה מבחינת תפקוד או מבחינה אסטטית. דברים אלו לא תמיד מתגלים על ידי עין בלתי מקצועית, ולכן יש צורך להזמין שירות של בדק בית. מהנדס מקצוע שמגיע לעשות בדק בית  יכול להבטיח לכם כי תכנסו לדירה נקייה מליקויים. במידה והוא יגלה ליקויים, תקבלו דו"ח מפורט שתוכלו להגיש לקבלן ולדרוש שיתקן אותם בטרם תיכנסו לדירה. לעיתים בעקבות הדו"ח של המהנדס בניין תקבלו פיצוי כספי, עבור ליקויים שאין ביכולתו של הקבלן לתקן בשלב זה. ליקוי יכול להיות כאשר אין התאמה בין המפרט הטכני לבין הביצוע, וזה דבר שיכול להתבטא בין היתר בדלתות, קירות, חלונות, וכדומה. הליקוי יכול להיות גם תכנון אדריכלי לא מקצועי שבו אין התאמה בין התכנון לבין התקנות או התקנים. ליקויים מעין אלו יכולים להתגלות עוד בטרם התחיל הביצוע. לכן אולי כדאי שכשלב מקדים לתהליך ביקורת  מבנים תבקשו גם בדיקה של התוכניות. סוג נוסף של ליקוי הוא בגודל השטח, למשל מצב בו יש הפרש משמעותי בין השטח שהובטח לבין השטח שהתקבל בפועל. ישנם ליקויים שהינם יותר ברמת האסטטיקה בעוד אחרים קשורים לתפקוד, ואף לבטיחות. ישנם חישובים שאם הם מבוצעים בצורה לא נכונה, יכול להיגרם נזק למבנה, ואפילו לקריסתו.

 

לאחר תהליך הבדיקה תקבלו דו"ח מפורט אותו תוכלו להגיש לקבלן בכדי לדרוש שיתקן את הליקויים שהתגלו. לפי החוק, מגיעה לו ההזדמנות לתקנם בטרם תפנו לבית משפט. סביר להניח שזו לא הפעם הראשונה שמבנה אותו בנה הקבלן עבר תהליך של בדיקה וביקורת, וכי הוא מנוסה בהתמודדות במצבים כאלו. לעיתים הליקויים יהיו מינוריים והם יתוקנו במהרה, ובמקרים אחרים הדבר עשוי להיות מורכב יותר. במידה ולא ניתן לתקן דבר מה שעלה, יכול להיות שתקבלו פיצוי כספי על כך. שירות כמו בדק בית עשוי אמנם לעלות לכם מעל מה שחשבתם, אך חשבו על השקט הנפשי שתקבלו בכך שתוכלו להיכנס לבית שכבר עבר בדיקה קפדנית ומקצועית, כך שתוכלו להיות שקטים ובטוחים שהכול תקין ובטיחותי. בנושא של בדיקות, אל תתפשרו על איכות ובחרו באיש מקצוע שיעשה עבורכם את הבדיקה המקצועית והיעילה ביותר.

 

 

ביצוע בדק בית עם מהנדס בניה מומחה, http://www.prizma-peles.com/index.php   לאיתור ליקויי בניה בבתים פרטיים או דירות חדשות ויד שניה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב