דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גזים תינוקות 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 3626 פעמים ]

מרבית התינוקות אשר נולדים כיום סובלים מתופעה שנקראת גזים. למעשה מדובר בבועיות אוויר שנתקעות במעיים של התינוק. בחלק מהמקרים מדובר בגלל תופעה שקשורה במזון של התינוק או של אמא שלו. בחלק אחר של המקרים מדובר בתסכול המצטבר אצל התינוק בגלל חוסר תנועה או בגלל קשיים אחרים שהוא חווה.
שיטת הטיפול האפשרית היא שילוב של התנהלות שונה לצד עיסוי ולעיתים במקרה של הנקה הימנעות ממזונות אשר ידועים כבעיתים. על מנת לדעת מאלו מצרכים כדאי להימנע יש לדבר או אחות טיפת חלב או יועצות הנקה או עם תזונתיות אשר מבינות בתחום.
בהתנהלות נכונה הכוונה היא בראש ובראשונה לא להאכיל יתר על המידה - במצב של כאבי גזים עוד אוכל אמנם בתחילה ירגיע אבל בסופו של דבר יגביר את העומס על המערכת ולכן גם את הכאבים. דבר נוסף הוא להוסיף לחייו של התינוק את תנוחת הערסול. בתנוחה זו למעשה התינוק כאילו ושוכב בתוך ערסל שנוצר בן שתי הידיים של הוריו. חשוב לדעת שכאשר התינוק נמצא במהלך התקפת גזים אז לא כדאי לערסל אותו כלל. אולם הוספת זמן ערסול לשגרת היום תפחית את כמות הגזים בכלל. כאשר התינוק נמצא בתוך התקף גזים התנוחה שתעזור לו היא תנוחת הנמר על העץ. התינוק שוכב לאורך האמה שלנו כאשר ראשו מונח סמוך למרפק. ניתן אף לסייע עוד על ידי כיווץ כף היד שלנו וחפינה של שרירי הבטן שלו כבר יעזרו. על מנת להשיג אפקט מקסימאלי חשוב לשחרר את הכיווץ באיטיות על וכך השרירים יישארו משחררים. עוד תנוחה שמסייעת במהלך התקף היא עם הפנים החוצה כאשר הגב של התינוק שעון על בית החזה שלכם ורגליו מקופלות אל בטנו. ניתן גם להוסיף ולטפוח על ישבנו של התינוק.
חשוב לדעת כי גם המוצץ יכול לסייע ולא רק בדרך המקובלת לשימוש בו. מערכת העיכול והפה קשורים בכך ששניהם חלק ממערכת השרירים הטבעתיים. אם מכניסים ומוציאים את המוצץ לפה ומשחקים איתו אנו מפעילים את השרירים הטבעתיים הלא רצוניים של מערכת העיכול דרך השרירים הטבעתיים הרצוניים של הפה
להלן כמה תנוחות עיסוי אשר מסייעות לטיפול בגזים. חשוב להבין שתנוחות אלו הן לא כמו תרופה. יש לעסות את התינוק כמה פעמים ביום כדי להפחית את הופעת הגזים ולא בזמן התקף.
תנועות עיסוי המסייעות
 גלגל מים 6 פעמים ? אוחזים את כפות הידיים שלנו אנכית ומתחילים ללחוץ על הבטן מתחת לצלעות מחליקים עם היד לכיוון הרגלים עד קצה הבטן. תנועת הגלגל מתקבלת כאשר יד שלנו עוקבת אחר יד.
 בעדינות להחזיק את הרגלים של התינוק ולדחוף אותם ביחד אל הבטן. יש להחזיק את הרגלים במנח זה לאורך זמן מה ולשחרר לאט.
 שמש וירח 6 פעמים ? אוחזים עם כף היד יד ימין שלנו כאשר האגודל סוגרת עם האצבע על מפרק הירך, את רגל ימין של התינוק. בתנועת ניגוב מעגלית נעים לכיוון הצד השני של הגוף. עם היד השניה עוברים שוב על עקבותיה של יד ימין באותה כיוון ולא בחזרה.
 שוב לדחוף בעדינות  את הרגליים לכיוון הבטן
 תנועת ספירלה ממרכז הבטן החוצה עם כיוון השעון כ-6 פעמים ? בעזרת האצבע והאמה שלנו ללחוץ בקלות לתוך הבטן ובתנועות מעגליות עם כיוון השעון כאשר בכל פעם מגדילים מעט את המעגל עד שבסוף מגיעים לתחתי הצלעות למותניים בצדדים ולעצם הערווה.

הכותבת הינה מדריכת עיסוי תינוקות בעת גזים תינוקות ומדריכת ליווי התפתחותי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב