דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סודות ההעברה: הקלטת ערוצים בסיסיים 

מאת    [ 30/06/2007 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2358 פעמים ]

סודות ההעברה: הקלטת ערוצים בסיסיים
כנראה הדרך הגרועה ביותר שבה העברה יכולה להתרחש היא כאשר מקליטים את הקטע המוזיקלי הבסיסי של הופעת הלהקה בזמן שהזמר שר כקול מלווה. ללא הקול המלווה הלהקה תצטרך להיות מאומנת היטב ובעלת המון משמעת כדי לתת ביצוע טוב, ואפילו אז הביצוע יהיה כנראה מקצועי ולא בעל השראה ?
קטע בסיסי של ביצוע הלהקה כאשר הזמר של כקול מלווה. ללא הקול המלווה הלהקה צריכה להיות מאומנת היטב ובעלת המון משמעת כדי לתת ביצוע טוב, ואפילו אז הביצוע יהיה כנראה מקצועי יותר מאשר תחת השראה.
במהלך השנים, הקול המלווה הפך להיות חלק תיקני מטכניקת ההקלטה של להקה, ולעיתים נמצא כי הזמר יותר נינוח מאשר בזמן ההקלטה עצמה ונותן הופעה טובה יותר.
אבל נניח שהכוונה היא שהקול המלווה יוחלף, מה יקרה אם הקול של הזמר עובר למיקרופונים האחרים, והיכן יהיה מרכז הבעיה? כדי לענות קודם כל על השאלה השנייה, המועמדים הראשיים לקליטת ההעברה בהקלטת להקה רגילה יהיו המיקרופונים שמעל לתופים, מכיוון שמיקרופונים אלו הם הרחוקים ביותר ממקור הקול ויקבלו יותר מאשר כל מיקרופון תופים אחר, או מיקרופוני כלים מוגברים.
גיטרה אקוסטית או פסנתר המחוברים למיקרופון יהוו גם הם בעיה (במיוחד אם הזמר מנגן באחד מהם). נהיה נהוג במהלך השנים שהשיר לא צריך להיות שלם לחלוטין כאשר הלהקה מגיע לאולפן, ולעיתים אפילו לא התחילו אותו. מכאן, שאין צורך שלזמר יהיה מובן שלם של איך הוא או היא רוצים לשיר את השיר, ומאוד צפוי שהוא ייצא קצת שונה בכל פעם. כמו כן, זה לא בלתי אפשרי שהמילים ישתנו בין הקול המלווה והקלטת הקול עצמה.
בכל מצב, לא משנה מהם ההבדלים הקיימים בין הקול המלווה והקול הסופי שיופיעו בהעברה, והם עשויים להיות מאוד נשמעים. הדוגמה הקלאסית לכך היא השיר של לד זפלין (Led Zeppelin) "הרבה מאוד אהבה" (Whole Lotta Love) שבו הבדלים בין הקול המלווה והקול הסופי נשמעים בצורה ברורה מאוד לקראת סוף השיר.
דרך אחרת שבה ההעברה יכולה להציג בעיה בהקלטות היא אם כלי כלשהו הוקלט לצדו של כלי אחר, אולם אז מחליטים שאין בו צורך עוד. אז הטכנאי מוריד את המעמעם, ונחשו מה, הכלי עדיין נשמע בהעברה בערוצים האחרים. זה נשמע רע בגלל שזו טעות בברור, וניתן להקשיב לזה באופן מינימאלי בלבד.
הדרך השלישית שבה העברה יכולה להיות הפרעה לא רצויה היא כאשר קטע מעובד על ידי איקוולייזר או השפעה אחרת, והעברה ממכשיר אחר על אותו ערוץ מעובדת גם כן. בהחלט אפשרי למצוא, לדוגמה, שרמת האיקוולייזר שתרצה להפעיל על קטע היא מוגבלת על ידי ההשפעה הלא רצויה שיש לה על העברה ממכשיר אחר שנקלט על אותו ערוץ. עם זאת, טכנאי הקלטות לומדים את האומנות העדינה של פשרה, כך שאין זה בהכרח סוף העולם, אולם זו בעיה שממנה נשמח להיפטר.
bpm הינה המכללה הגדולה והמובילה בישראל בתחום לימודי סאונד וטכנאות אולפן,מוסיקה והפקה.

למכללת bpm סניפים בתל אביב ובחיפה והינה נחשבת למוסד מוכר ומוערך בתעשייה.

http://www.bpm-music.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב