דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטר - כדאי שתהיה לו פואנטה 

מאת    [ 30/06/2007 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2949 פעמים ]

קופירייטר - כדאי שתהיה לו פואנטה

קופירייטר - להטוטן של פואנטות
קופירייטר חייב לאהוב את המשחק האינסופי באותיות, במילים, בשפה.
איש מקצוע בעל כשרון טבעי יכול בהינף המקלדת ללהטט במילים: לעקם, לקמט, ללוש, לחבר ובעיקר- לדייק. המילים כשלעצמן, יוצרות מציאות בה הלקוח הפוטנציאלי מבצע את הפעולה השיווקית הרצויה: קנייה, מכירה או הצטרפות למועדון לקוחות.
הקופירייטר הוא הטרנספורמטור בין המוצר או החברה לבין קהל היעד: הוא זה שיוצר, בעזרת המילים, את הקשר בין המוכר לקונה. הוא זה שרוקם, בעזרת השפה השיווקית, את החיבור הרגשי בין המותג לקהל היעד.

מגוון תחומים - לכל תחום הפואנטה שלו
לקופירייטר רצוי שיהיה חוש חד לדעת להבחין בעיקר, בתמצית או אם תרצו- בפואנטה של כל תחום עליו הוא אמור לכתוב באופן שיווקי ומניע לפעולה.
לכל אחד מאינסוף התחומים בעולם יש את העקרונות היסודיים שמהם הוא מורכב בין אם מדובר במכון יופי או חברת ענק למכירת נדל"ן. הקופירייטר צריך לזהות את העקרונות האלו ומהם לבנות שפה שיווקית רלוונטית, משכנעת ומניעה לפעולה.

פואנטה מחפשת את התועלת
מעבר להבנת המוצר, המותג או החברה תפקיד הקופירייטר לשקף ללקוחות העתידיים באופן ברור את התועלת שלהם מהמותג. בין אם התועלת הנה כלכלית, רגשית, חברתית או מנטאלית, היא ללא ספק תמיד- השורה התחתונה.
לקוחות נוטים לבחון את התועלת שלהם ממוצר זה או אחר, או במילים אחרות "מה יצא להם מזה".
הביטו לדוגמא במותגים המובילים מסעי פרסום חסרי תקדים ויוצרים מציאות בה הקונים נקשרים רגשית למותג בשל התועלת שהמותג מייצג: מעמד,יופי, חיטוב, בריאות, הצלחה ועוד. כל אחד ממסעי הפרסום תומך באסטרטגיה שיווקית המציגה את התועלת, את הרווח מקניית המותג.

פואנטה יוצאת לקפה
לבית קפה ישנן מספר אפשרויות לפרסם את המסר השיווקי שלו; הוא יכול להתפאר בקפה האיכותי שהוא מוכר, במוצרים הנלווים או באווירה המיוחדת של המקום.
במקרה שבו קהל היעד הוא חובבי קפה מושבעים, המסר יהיה הייחודיות של הקפה. זו התועלת שקהל היעד המסוים הזה מחפש. זו הפואנטה שתגיע לבלוטות הטעם שלהם ותדבר אליהן.
אך במידה והקפה משני אך הנוף או האווירה הם העיקר, חשוב לציין זאת במסר ברור שלאווירה הזו אין מתחרים. זו הפואנטה שצריך לשדר בכל פרסום, בכל מדיה, כל הזמן.

פואנטה רוצה אחידות
אנשים נוטים להקשר ביתר קלות למוצרים וחברות שמשדרות מסר אחיד.
כאשר אתם בוחרים כיוון שיווקי או במילים אחרות "אסטרטגיה שיווקית" חשוב שתשמרו על מסר קבוע.
לאחר קבלת ההחלטה על הפואנטה שמשדרים, רצוי לשדר אותה כל הזמן באופן אחיד. כך המסר השיווקי מחלחל לתודעה של קהל היעד ויוצר בטחון ואפקט משכנע ביתר יעילות.

הפואנטה התחתונה
כאשר אתם בוחרים קופירייטר או מבצעים את הכתיבה השיווקית בכוחות עצמכם שימו לב לנקודות הבאות:
* מה התועלת העיקרית של הלקוחות מהמוצר או החברה?
* מה הפואנטה של המוצר או החברה שאתם מפרסמים?
* מה היתרון שלכם מול המתחרים (איכות, מחיר, אחר)?
* איך ניתן להבדיל ביניכם לבין המתחרים?
* האם הטון השיווקי מתאים לקהל היעד?
* האם המסר השיווקי אחיד?

הפואנטה להיום
לקופירייטר חייבת להיות אהבה לפואנטות. הוא זה שרוקם, כבמטה קסם, את הקשר בין הלקוח למוצר - בעזרת המילים הנכונות.
בין אם אתם בוחרים קופירייטר או כותבים את המסר השיווקי בעצמכם אפשרו לפואנטות שכתובות לאורך המאמר לעמוד מול עיניכם לאורך המסע המופלא של סיעור המוחות, גיבוש האסטרטגיה והכתיבה השיווקית.
וזאת... הפואנטה להיום.





אסף גופר- קופירייטינג | קופירייטר בפואנטה - נקודת יתרון מפורסמת http://www.puenta.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב