דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה מטעמים בריאותיים או אסתטיים 

מאת    [ 19/12/2010 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 2588 פעמים ]

מקור המילה דיאטה מגיע מהשפה היוונית ומשמעות המילה היא אורח חיים. בעבר תפריט סטנדרטי כלל את סוגי המזונות שהיה ניתן להשיג בסביבה הקרובה. בעולם המודרני אפשר להשיג בכל מקום כמעט כל מאכל אפשרי ולקיים תפריט אשר מכיל את כל אבות המזון החיוניים: פחמימות, חלבונים, שומנים, מינרלים וויטמינים.

ישנם אנשים אשר בכדי לשמור על בריאותם חייבים לשמור על אורח חיים בריא שמגביל את התפריט שלהם, ובעצם חיים תחת דיאטה תמידית ולא לשם ההרזיה. למשל חולי סכרת שצריכים להקפיד על רמות סוכר מאוזנות בגופם או אנשים אשר רגישים למאכלים מסוימים.

דיאטה קבוצתית

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מחליטים לעשות דיאטה בשל הרצון להוריד במשקל הן מטעמי בריאות והן מטעמי מראה ואסטטיקה. שינוי משמעותי בהרגלי התזונה אינו כל כך פשוט ופעמים רבות מצריך התמודדות לא קלה, השקעה וסובלנות.

רבים מוצאים שדווקא דיאטות קבוצתיות עוזרות להם להתמודד עם הקשיים בתהליך ההרזיה. השתייכות לקבוצה גורמת לתחושת מחויבות לתהליך ומעניקה תמיכה של אנשים שעוברים בדיוק את אותו הדבר כמוך. המסגרת נותנת כוחות ומוטיבציה להמשך התהליך ועוזרות להימנע ממשברים שעלולים להביא אתכם להפסיק את הדיאטה.

דיאטה קבוצתית כוללת בדרך כלל מפגש שבועי בו כל אחד מהמשתתפים נשקל ורואה כיצד וכמה התקדם כלפי היעד האישי שלו. במפגש זה יכול כל אחד להעלות את הבעיות האישיות בהן הוא נתקל ולקבל עצות הן מהמנחה והן משאר המשתתפים. אם אתם בוחרים בתהליך הקבוצתי, דאגו להוציא ממנו את המיטב, לא להיות נבוכים ולשתף. המנחה וחבריכם לקבוצה יכולים רק לתרום לכם.

דיאטה בהתאמה אישית

יכול להיות שאינם חשים נוח בקבוצה ומתביישים לחשוף את המשקל שלכם ואת הקשיים שבהם אתם נתקלים בתהליך ההרזיה. אם כך אתם מרגישים, אתם יכולים לבחור בדיאטנית או במומחה תזונה אשר יעבדו איתכם אחד על אחד ויתאימו לכם תפריט דיאטה אישי על פי ההעדפות שלכם.

דיאטנית מקצועית וטובה תתאים לכם תפריט מגוון הכולל את כמות הקלוריות המתאימה למשקל אליו אתם רוצים להגיע. תפקידה לתמוך בכם לאורך הדרך ולוודא כי אינכם מחסירים מגופכם מרכיבים החיוניים להתנהלות תקינה של הגוף. דיאטה כזו תבטיח שאתם מפחיתים משקל בצורה בריאה ולא מזיקים לגופכם באחת מאותן דיאטות הבזק הקיימות בשוק.

כיום ניתן לפנות לשירותי דיאטנית גם באופן פרטי וגם דרך קופות החולים השונות. פניה דרך קופת חולים פירושה לעיתים סבסוד של המחיר. לכל דיאטנית יש את דרך העבודה שלה והדבר החשוב ביותר בבחירתה הוא לא אם היא פרטית או דרך קופה, אלא אם נוח לכם איתה ואתם סומכים עליה ועל הדרך שלה.

לא רק תזונה נכונה

אחד הדברים הנחוצים ביותר לתהליך דיאטה אפקטיבי ומוצלח הוא שילוב של כושר ופעילות גופנית בנוסף לשמירה על תפריט דיאטה מאוזן. פעילות גופנית עוזרת לתהליך חילוף חומרים תקין, לעיצוב וחיטוב הגוף והיא המפתח להשלת המשקל העודף.

גם כאן רצוי לקבל הדרכה מאיש מקצוע אשר יתאים לכם את התרגילים הנכונים לכם ולדיאטה הספציפית אותה אתם עושים. אימון גופני נכון ישמור על הגוף שלכם ויכשיר אותו באופן הדרגתי ומבוקר בלי לגרום לנזק.

גם אם אתם פונים לעזרתם המבורכת של אנשי מקצוע, האחריות על התהליך היא עליכם - שימו לב בכל שלב שאתם מרגישים טוב, חיוניים ומתחזקים, ואם קורה ההפך - פנו לאיש המקצוע שלכם, ייתכן שאתם צריכים לחשוב על דיאטה חדשה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב