דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין לרכישת דירה 

מאת    [ 19/12/2010 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 1845 פעמים ]

כשאתם מחליטים לרכוש טלוויזיה חדשה, כמה השוואות מחירים אתם עורכים? בודקים בעיתונים על מבצעים, שואלים חברים מה לדעתם איזו פירמה מהווה את האיכות הטובה ביותר כיום?

משעשע שאנשים רבים, המשקיעים מזמנם וממרצם כדי לרכוש מוצר יומיומי כמו טלוויזיה ומכונית, ומוכנים לשלם יותר בשביל פירמה ידועה רק כדי שלא יצוצו בעיות לא צפויות אחר כך, מקמצים דווקא בסעיף החשוב ביותר, כשהם רוכשים דירה: השקעה בעו"ד לרכישת דירה מומחה ובעל שם. כשקונים דירה, ואנשים רבים יכולים להעיד על כך ממקור ראשון, לצערם – עלולות לצוץ המון בעיות. חלק מהבעיות הן משום שמוכרי דירה רבים הם נוכלים, בגלל שהדירות לא שוות את המחיר שננקב עבורן ורוכש הדירה לא יכול לדעת את זה, משום שהדירה סובלת ממספר בעיות כמו טאבו חסר ועוד ועוד בעיות, מוקשים ותקלות שעלולות להסב צרות רבות לרוכש הדירה.

תחשבו על מצב שבו אתם נאלצים – בצו בית משפט – לשלם כל חודש 4000 שקל לבנק, למשך עשרות השנים הבאות, על דירה שלעולם לא תהיה שלכם.

אתם יודעים כמה אנשים חיים את המציאות העגומה הזאת? כולנו מכירים את "הסיפורים הגדולים", האנשים האומללים שרכשו דירה במיטב כספם, ובגלל תמימותם או בגלל חוסר ידע (ובינינו, כל אחד שאיננו עו"ד לרכישת דירה יכול ליפול בפח) אינם יכולים לגור בדירה שרכשו, והיא כלל איננה רשומה על שמם. הם נאלצים להמשיך לשלם על דירה שאיננה שלהם, לעבוד כל החיים ולשלם משכנתא בשביל דירה שלא תהיה שלהם לעולם. היש מצב נורא מזה? לרוב אנשים אלה גם לא יכולים לרכוש דירה אחרת, בגלל שהמשכנתא על הדירה שנגזלה מהם חונקת אותם ואין להם אפשרות כלכלית לשים כסף בצד ולחסוך לדירה אחרת. אנשים אלה לא חיפשו קומבינה מיוחדת, אלא קנו דירה באופן הרגיל ביותר, מאדם פרטי או מקבלן, אבל בגלל שלא הצטיידו בעו"ד לרכישת דירה הם לא ידעו שעליהם לחתום על מסמך אחד קטן, שבזכותו היו יושבים היום בכיף בדירתם, ובלעדיו אין להם כלום, לא דירה ולא שלווה, רק חוב ענק בבנק.

אז מה עושים? אין מקום בטוח שבו ניתן לשלוח אתכם לרכוש דירה, ושם בטוח לא ירמו אתכם. ראיתם בעצמכם, קבלנים ידועים קורסים אבל בדרך מושכים אתם לתהום חלק מהלקוחות שלהם, ועל אנשים פרטיים שמוכרים דירות בכלל אין מה לדבר: כמות הנוכלים היא פשוט מטורפת, ואנחנו לא מדברים רק על נוכלים מקצועיים שמשתלטים על דירות שאינן שייכות להם אלא גם על "פושעים מזדמנים". למשל, כאלה שלא רוצים לחכות לצו ירושה על דירה וממהרים למכור אותה, ואז הקונה האומלל מגלה כמה דברים לא נעימים על הדירה, כמו למשל שהיתה אמורה להימסר לכמה אנשים ולא רק לזה שמכר אותה,  ואולי חלק מהיורשים האחרים בכלל לא רצו למכור אותה, או שהם תובעים עכשיו את חלקם בעסקה מהקונה ההמום, רק בגלל שהמוכר הערמומי נעלם עם כל הכסף.  

כשאתם בוחנים דירה ומעוניינים לקנות אותה, אתם משלבים מיד בסיפור עו"ד לרכישת דירה. לא מחכים עד למעמד החתימה ובטח לא חוסכים את הסעיף הזה על ידי כך שנותנים לעורך דין ידיד לעשות את החוזה. אנשים שמעדיפים לחסוך סעיף של עו"ד לרכישת דירה, פונים בדרך כלל לידיד או בן משפחה עורך דין, ולא משנה להם שמדובר בעורך דין שמתמחה בכלל בתחומים אחרים – מבחינתם יש לו ידע בסיסי ותעודה על הקיר וזה מספיק. אבל זה לא מספיק בכלל. רק עו"ד לרכישת דירה יודע לזהות מראש את כל המוקשים שעלולים לסבך לכם את החיים במקרה הקל, ולגרום לכם לאבד את הדירה במקרה הקשה. עו"ד לרכישת דירה יכול לבדוק את הנכס ואת המוכרים בצורה יסודית וילווה אתכם באופן צמוד. לצורך הדוגמא – בהתמוטטות האחרונה של חברת בנייה גדולה שאירעה בשנה האחרונה, נפגעו אנשים שקנו את הדירה מהקבלן, אך לא חתמו על מסמך אחד שמבטיח להם ביטוח כספי מלא,  למקרה שהחברה תתמוטט, לא תוכל להשלים את הבנייה ועוד. אותם אנשים פשוט לא היו מלווים בעו"ד לרכישת דירה אלא הסתפקו בעורך דין של הקבלן עצמו, ואלה אותם אנשים שמצאו את עצמם ללא דירה, למרות שכבר שילמו עליה סכום כסף שכל חייהם ייאלצו להחזיר. אנשים אחרים שקנו באותה חברה דירה אך היו מלווים בעו"ד לרכישת דירה חתמו על המסמך הזה, כי זה מה שעו"ד לרכישת דירה מייעץ לעשות, וקיבלו את כל כספם בחזרה מהבנק שליווה את הפרוייקט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב