דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכן שיווקי ברשת חברתית - 

מאת    [ 19/12/2010 ]

מילים במאמר: 630   [ נצפה 1434 פעמים ]

בין אם אתם בעלי עסק קטן או גדול, פרילאנסרים כטכנאי מחשבים או אולי שכירים במחלקת שיווק של חברה גדולה - התנהלות נכונה ברשת חברתית (social media) עשויה להיטיב עם האינטרסים העסקיים והכלכליים שלכם. במה בדיוק מדובר? בלהיות בזירת השיחות הוירטואליות, להשתתף, להקשיב, ולהעלות תכנים מקצועיים הקשורים לתחום מומחיותכם. מה תרוויחו? אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאלים, פידבקים מלקוחות קיימים ואפשרות למתג עצמכם כברי-סמכא בתחומכם.

בחרו רשת חברתית מתאימה לפתיחת הבלוג

אם אתם מכוונים לבני 30 ומעלה? לבני נוער? או לנשים בלבד? חשוב שתבחרו את הפלטפורמה הנכונה לתחילת הפעילות. הזמן שלכם יקר מפז, וקיימות אין ספור פלטפורמות בזירת האינטרנט לפעילות. אחרי שתחליטו באיזה מהן לצור נוכחות, בהתאם לקהל היעד שלכם כמובן, התחילו לחשוב על הבלוג: תכנים, עריכה, ומטרות שיווקיות.

פתחו בלוג

לא, אין מדובר בבלוג קליל של בת טיפש-עשרה. בלוג יכול להיות מקצועי וממתג. התייחסו לבלוג שלכם כאל זרוע שיווקית ממדרגה ראשונה, ממש כמו האתר שלכם. אם אין לכם אתר, עדיין תוכלו להשתמש בבלוג כאתר לכל דבר, ואף ליהנות מהיתרונות הרבים שהוא מציע.

מה מעלים בבלוג: חשיבות התכנים

התייחסו לבלוג כאל נייר שיווקי המדגים את מקצועיותכם. מנגד, מדובר בבלוג ולא באתר. ובתור שכזה, אתם יכולים להצטייר דרכו כמומחים מבלי להידרש לחליפת עסקים מעונבת אלא להישאר עם הג'ינס והטי-שירט. משמע, העלו תכנים הקשורים למומחיות שלכם, אך כאלה הקשורים יותר לטיפים, המלצות וסקירת מגמות עולמיות. לא בשפה גבוהה או מקצועית מדי שאיש לא יבין.

לדוגמא, אם אתם בעלי חברה לדשא סינטטי תרצו ודאי לעניין את האנשים בעלי הגינות הפרטיות במוצר שלכם. גם בעלי גני אירועים או טכנאי מחשבים עשויים להיות לקוחות פוטנציאלים ולמעשה גם כל השוק המוסדי.

לצורך כך, העלאת בלוג המכיל תכנים הקשורים לנושא חיסכון במים, יתרונות הדשא הסינטטי ופירוט עלויות אחזקה וקנייה, עשויים מאוד לעניין קהלים אלה. גם אנשים אחרים, שאינם הלקוחות הפוטנציאלים הישירים שלכם כגון טכנאי מחשבים מנהלים ונהגים, עשויים להיחשף לתכנים ובהמשך, כאשר יצוץ להם הצורך, הם יפנו אליכם. בנוסף, הם עשויים בהחלט להמליץ לחברים על הטיפים שקראו בבלוג שלכם, ומכאן יש אפשרות סבירה שאלה ייכנסו לאתר שלכם או אפילו ירימו אליכם טלפון להתעניין.

תוכן שיווקי אינו פרסומת

גם אם אתם משווקים חברה המתמחה בטיפולים אסתטיים כמו ניתוחי אף, הרמת עפעפיים או הגדלת חזה יש לתת את הדעת לכך שתוכן שיווקי אינו צריך "לצעוק" את שם החברה שאתם מייצגים. הבאת מידע עדכני אודות שיטות הטיפול או ההרדמה, הליווי המקדים וזה שלאחר הניתוח והסברים איך הולך התהליך, יעשו את העבודה וימתגו אתכם כמומחים בתחומכם. זהו שיווק תוכני אלגנטי, מחוכם ועדין.

התנהלו בדיונים

החוכמה בהתנהלות בזירה חברתית היא העברת המסרים ויצירת אינטראקציה עם הקהל הרחב הווירטואלי בקהילות (פורומים וכד') השונים. דמיינו שמאחורי כל ניק-ניים (השם הוירטואלי של הגולש) ומאחורי כל מסך מחשב אכן יושב מישהו מאוד אמיתי. תפקידכם להגיע אליו, לשוחח עמו ולגרום לו להתעניין בשירות או במוצר שלכם. ואם לא עכשיו, אז בעתיד - מתי שיתעורר בו הצורך.

הכלל הוא פשוט: ככל שתגיבו יותר ותתערבו יותר בקהילות, ובצורה מחוכמת ועדינה, כך תגבירו תנועה (טראפיק) לבלוג שלכם ולתכנים השיווקיים שלכם. בנוסף, עצם התגובות בדיונים בפורומים יגלו עליכם רבות: שאתם מובילים בתחומכם, מקצועיים ובהחלט ניתן להפנות אליכם שאלות בנושאים הקשורים אליכם (יהא התחום אשר יהא - שיאצו, אינטרנט, מזגנים או רכב).

לעולם לא חסר

התייחסו אל התוכן שלכם בבלוג כאל מעיין המתגבר... לעולם אינו מתכלה, כל פעם יש מה לכתוב. אם אתם חשים ביטחון ויודעים רבות על השירות או המוצר שלכם, שתפו כל פעם מחדש את הגולשים בעולמכם המקצועי.

לעולם אין צורך, אגב, לחשוש, שמא תגלו סודות מקצועיים. התכנים השיווקיים שאתם אמורים לעלות הם חלק מעולם התוכן שלכם, ולא מדובר בחשיפת תזרים המזומנים של החברה, מידע אודות מכירות או מידע אודות תוכניות שיווקיות עתידיות.

לסיכום , העלאת בלוג והזנתו בתוכן שיווקי בתוך רשת חברתית עשויה להיות צעד חכם, יעיל, תורם וכלכלי מאוד לכל חברה, גדולה כקטנה. צריך להשקיע בכך זמן, אך לא רב מדי. התוצאות החיוביות מובטחות למתמידים.

 

פיני-קפלן : http://pinitv.blogspot.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב