דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קינוחים בטעם קפה 

מאת    [ 19/12/2010 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2675 פעמים ]

קפה הוא בין המשקאות הנפוצים והאהובים ביותר מזה שנים רבות, לקפה טעם ייחודי, דומיננטי ומודגש וארומה נפלאה. בנוסף לשתיית קפה כמשקה, נפוצו במשך השנים מתכונים רבים של קינוחים בטעם קפה. החל מעוגות ועד לגלידה, קפה הוא טעם אהוד במגוון רחב של קינוחים. להלן הסבר קצר וכמה טיפים לאפיה עם קפה.

 

קפה ואפיה

כאמור, רבים הם המתכונים המשלבים בתוכם קפה על סוגיו השונים. יתכן שהנפוצים ביותר הם מתכונים לעוגות. עוגות בטעם קפה הן תוספת נהדרת לרפרטואר האפייה של כל חובב קונדיטוריה. מכיוון שטעמו של הקפה מורגש מאוד ואינו דוהה באפיה ניתן להשתמש בו כמרכיב טעם מרכזי. כמו כן, טעמו של הקפה יכול לשמש גם כמדגיש לטעמים אחרים בעוגות. ניתן לשלש קפה בעוגות שמרים, עוגות ספוג, עוגות קפואות ועוד. טעם הקפה והארומה ישמרו לאורך האפייה.

 

כאשר אנו משתמשים בקפה לצורכי אפייה רצוי כמובן להשתמש בקפה איכותי, בדומה ליין בבישול – מבשלים עם מה ששותים, לא פחות ולא יותר. שימוש בקפה שיאנו איכותי יגרע מטעמה של העוגה. אין בכך לחייב שימוש באספרסו מהודר במיוחד, גם קפה נמס מסוג טוב יספיק לשם כך. טרם הוספת קפה למרכיבי העוגה מומלץ להמסו בכוס מים פושרים ולסנן את הגרגרים שלא נמסו. לחלופין, ניתן להשתמש במים רותחים (או קפה חם ממכונת קפה) ולהניח לקפה להתקרר לטמפרטורת החדר טרם הוספתו לבלילת העוגה. אם המתכון אינו לוקח בחשבון את המים להמסת הקפה יש לגרוע כמות זו מן הנוזלים במתכון (חלב למשל).

 

עוגיות קפה

בעת הכנת עוגיות בתוספת קפה, כמו בעוגות יש לוודא כי המסתם היטב את הקפה וכי הוא בטמפרטורת החדר טרם הוספתו ליתר הרכיבים של בצק העוגיות. אם המתכון אינו דורש זאת והחלטתם להוסיף מעט קפה לבצק וודאי כי הקפה מעורבב היטב בבצק. ישנם סוגי בצק עוגיות המתאימים במיוחד לטעמו של הקפה כמו בצק עוגיות חמאה ועוגיות חול. ישנן מתכונים נפלאים של עוגיות קפה או עוגיות בתוספת מעט קפה להדגשת הטעם.

 

קפה וקינוחים קפואים

גלידת קפה, טרמיסו קפוא וקינוחים קפואים אחרים מומלץ להכין אך ורק מקפה משובח. שלא כמו בעוגה, כאן הטעם של הקפה הוא המרכזי ואין מרכיבים אחרים שישתלבו וידגישו את טעם הקפה. כאשר אנו מכינים קינוחים קפואים מומלץ לוודא כי הקפה מעורבב היטב על מנת לא ליצור "קיטעי קפה" לא אחידים. הוספת פולי קפה שלמים או טחונים גס לגלידת קפה בייתית תשדרג את הגלידה פי כמה וכמה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב