דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרוזיה - הרים סביב לה 

מאת    [ 18/12/2010 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 3661 פעמים ]

גרוזיה


כשמזכירים לנו את המילה טיול לחו"ל ישר עולות לנו מחשבות על אירופה, ארצות הברית, דרום אמריקה וכמובן הודו ותאילנד המדהימות. אך בשנים האחרונות גילו התיירים והטיילים מביני הדבר עוד מקום שהפך ליעד מועדף, הטומן בחובו מקומות קסומים ונופים מדהימים, הכוונה לגרוזיה או בשמה השני גאורגיה.


גרוזיה הינה מדינה שנמצאת ממש על הגבול בין אירופה לאסיה ועל כן כל מי שנוסע אליה יכול ליהנות משני העולמות של שתי היבשות. מצד אחד גרוזיה עדיין שבויה במסורות היסטוריות ועתיקות אך מצד שני משלבת בחלקים ממנה סממנים אירופיים (ויש שיגידו מזרח אירופאים) קצת יותר מודרניים - מה שהופך אותה למדינה רב תרבותית האהובה על תיירים.

גרוזיה שוכנת על הרי הקווקז המכילים פלאי טבע נדירים, על כן טיולי ג'יפים לאורכה ולרוחבה של המדינה הפכו לדבר די נפוץ בקרב כל הגילאים (טיולי משפחות, בודדים, צעירים) שמגיעים מכל רחבי העולם לצפות במגוון העצום שהיא מציעה, החל מאזורים מדבריים מלאי סלעים ציוריים ועתיקות יפיפיות ועד לפסגות הרים מושלגות ואזוריי קרחונים מדהימים שסוחפים חובבי טבע וצלמים.

ישנם כמה מקומות שעליהם שום מטייל אסור שיוותר. קודם כל חובה לבקר בעיר הבירה טביליסי. גרוזיה הייתה שייכת לאורך שנים לברית המועצות וטיביליסי נחשבה לאחת הערים החשובות והמובילות בה. טביליסי היא עיר עתיקה ותוכלו למצוא בה מבנים ישנים מרהיבים ביופיים שמחברים את כל קבוצות העולם, החל מכנסיות מפוארות, דרך מסגדים בעיצובים ייחודים ועד לבתי כנסת קטנים שנשמרו לאורך השנים.

ממזרח לטיביליסי ישנו עוד אזור שבדרך כלל הוא חלק מכל מסלול ג'יפים שתבחרו, הכוונה למקום מושבו של מפיץ הנצרות דויד גארג'ה שם תוכלו לגלות מעין עיר קסומה של מערות החצובות בתור ההרים, ובמספר רב של כנסיות וכמה מנזרים שאחד מהם אפילו פעיל ומאפשר סיור והתרשמות מאורך החיים השונה והפשוט של הנזירים.

אזור נוסף שמושך רבים הוא גורי - עיר הולדתו של סטאלין אחד משליטי ברית המועצות הידועים מכולם. כאשר מלבד האטרקציות הרבות הקשורות בעיקר בשימור זכרו תוכלו לסייר בכפרים הרבים המקיפים את גורי ובנהרות הזורמים שנמצאים בקרבתה.

יש כמובן לשקול ביקור גם בבאטומי ובקאחטי המיוחדות אולם זוהי רק סקירה קצרה ולמרות שגרוזיה מדינת קטנה יחסית, תוכלו למצוא בה עוד מקומות נסתרים ומסתוריים רבים שחבויים להם בין ההרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב