דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עכשיו אני 

מאת    [ 28/06/2007 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 2804 פעמים ]

ארקדי דוכין, האמן המצליח במדינה לומד קבלה כבר ארבע שנים. בראיון עם הרב לייטמן הוא מברר האם דרוש ש?כל מפותח כדי להתקדם בדרך הרוחנית, שואל כיצד ניתן לפשט את המסר הקבלי ומביע רצון להוציא אלבום מוזיקה המבוסס כולו על תכנים מהקבלה

ארקדי: בשנים האחרונות, אחד האנשים שמשפיעים עליי בצורה הכי משמעותית הוא הרב מיכאל לייטמן. לראיון הזה אני מגיע עם המון שאלות שבוערות בי, ואני מקווה ששאלות כאלה יעלו גם בכם תוך כדי קריאה.

הסיפור שלי עם הקבלה הוא כזה: לפני כארבע שנים אבי גסס ממחלת הסרטן ועברתי תקופה מאוד לא קלה. יום אחד התקשר אליי חבר ואמר לי: "יש איזשהו מקום מאוד מיוחד שמלמד את חכמת הקבלה ואתה מוכרח להגיע...". בהתחלה זה נשמע מאוד מסתורי, ואפילו די הרתיע אותי, בעיקר כשהחבר הוסיף ואמר שצריך להגיע בשעת לילה מאוחרת...

אבל באתי, ומאז אני מרגיש שאני לא יכול לעזוב. גם בתקופות שאני לא כאן פיזית, אני תמיד מחובר לספרים וגם לשיעורים דרך הטלוויזיה והאינטרנט. אני מתחבר פה למשהו מאוד רגשי שלא תמיד מובן. אני מרגיש שאני נמצא כאן וזה ה"תדר" שלי.

אני זוכר ששנתיים לפני שפגשתי בקבלה, לא הייתי מאושר במיוחד וחיפשתי כל הזמן, בעיקר באינטרנט, תשובות לשאלות שהציקו לי. בהתחלה התעניינתי בבודהיזם ובכל מיני שיטות אחרות ובאיזשהו שלב גם נתקלתי בשיעור קבלה שלכם. ברגע הראשון זה נשמע לי כמו מתמטיקה, אז חשבתי שכנראה זה לא בשבילי, כי תמיד הייתי גרוע במתמטיקה...

אז השאלה היא, עד כמה הבנה שכלית של מושגים קבליים חשובה יותר מתחושה ברגש?

הרב לייטמן: בקבלה, ההבנה השכלית אינה חשובה כלל. זה לימוד מאוד שונה מכל התחומים שאנחנו מכירים. אדם נכנס אל העולם הרוחני דרך הרגש ולא דרך הש?כל.

אם בזמן הלימוד על החיבור בין הנשמות שלנו למעלה, נרצה שכך יקרה לנו כאן למטה,אנו נגלה את החיבור הזה ונרגיש בו את הרוחניות.

ארקדי: כתבת באחד הספרים שלך, ש"ההתעסקות עם העבר מיותרת לגמרי" למה התכוונת?

הרב לייטמן: מי שמתעסק בחכמת הקבלה לא צריך לחטט סתם בעבר שלו. הוא יכול לבחון את המצבים הקודמים, ולראות אם הם משמשים אותו להתעלות הרוחנית, אבל לא יותר מכך. אולם אסור סתם להסתכל לאחור ולחשוב שמשהו היה תלוי בנו. עם הזמן תגלה שכל הדברים שעשית, מהטובים ועד הזוועתיים ביותר, היו חתומים מראש. היית חייב לעבור אותם וזהו. חכמת הקבלה אומרת: עזוב את העבר, התרכז רק בהווה, כי אותו אתה יכול לשנות.

ארקדי: אני מאוד רוצה להפיק בקרוב אלבום שיהיה לו איזשהו שורש קבלי. מיכה שטרית ואני כבר דיברנו על זה, שנינו מאוד רוצים להעביר דרך המוזיקה את ההרגשה המיוחדת שקיימת אצלנו מתוך לימוד הקבלה. אנחנו נשתדל למצוא יחד את הנוסחא שבה נוכל להעביר את הרגש החזק הזה אל הקהל.

הרב לייטמן: זה יהיה נפלא כשתצליחו לעשות זאת. קבלה היא באמת כולה הרגשה, רגש. היא מאפשרת לאדם להרגיש איך שהאור העליון ממלא את הנשמה שלו. וזה פשוט תענוג עצום, אדיר, שלעומתו כל מה שאנחנו מרגישים ברמת העולם הזה הוא ממש תפל ועלוב.

רק ברגע שנמצאים בעולם הרוחני, מגלים עד כמה העולם הזה הוא כמו לגעת במשהו דרך כפפות מבלי להרגיש את הדבר האמיתי. מקובל שנמצא בהרגשת העולם הרוחני, מרגיש את הנשמה, את הכלי שניצב גלוי מול האור העליון. וזו הרגשת החיים האמיתית, הרגשה של נצחיות ושל שפע אינסופי.

נקווה שבקרוב על ידי מוזיקה, קולנוע ואמנות נצליח לספר לאנושות על העולם הקסום הזה של הקבלה.

ארקדי: אני מצטרף לרצון הזה. נהנתי מאוד לשוחח איתך הרב לייטמן, תודה רבה.

הרב לייטמן: תודה לך ארקדי, ונמשיך יחד בלימוד וביצירה...

www.kab.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב