דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רילוקיישן - ישראל ארץ של אפשרויות ופוטנציאל 

מאת    [ 16/12/2010 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 2237 פעמים ]

בשנת 2009, ישראל סבלה מן המשבר בו-זמנית עם שאר העולם, והדבר השפיע על כל ענפי הכלכלה, כולל ניוד עובדים (רילוקיישן) ברמה הבינלאומית. הייצוא הצטמצם, ההשקעות מחו"ל צנחו, משקיעים זרים הפכו נדירים, וההיי-טק – אחת ההצלחות העיקריות של ישראל וספינת הדגל הכלכלית שלה -- נכנס לתקופה של אי-וודאות זמנית. מספר התחלות הבנייה קטן, והאבטלה גברה. בסוף שנת 2008 ותחילת 2009 ישראל נאלצה לפתוח במבצע צבאי ברצועת עזה, והדבר לא בישר טובות לכלכלת ישראל. אחת התוצאות המיידיות של צעד זה היה נפילה חדה בתיירות נכנסת. לעומת זאת, החדשות הטובות הן שהממשלה לא התבקשה להתערב ולהציל שום חברת ביטוח, שום בנק או שום חברה גדולה אחרת. פרט למקרה של בנק גדול אחד שנאלץ למחוק סכומים ניכרים בניירות ערך שהתבססו על משכנתאות-לדיור בשוק האמריקאי, בקווים כלליים הבנקים בישראל החזיקו מעמד. בישראל שפע של מיזמים בתחום התשתיות, ונמשך פיתוחם של פרוייקטים חדשים. בין אלה אפשר למנות כבישים וגשרים חדשים, המנהרה שתקשר את צידה האחד של חיפה עם הצד השני (שש מאות פועלים זרים מסין עמלים על כך), הרחבת רשת מסילות הברזל, ועוד; כאשר מטרתם המוצהרת של המיזמים הגדולים היא ליצור תעסוקה ולצמצם את האבטלה. 

כלכלת ישראל הוכיחה עצמה כאחראית וגמישה, בעלת יכולת התאוששות. בין הסיבות לכך הנהגה מפוכחת ורצינית מצד הממשלה והבנק המרכזי, וכן שיתוף פעולה בין הגורמים השונים. אפשר לתאר את כלכלת השוק בישראל כגמישה, בעלת אוריינטציה גלובאלית, עם הפנים לשוק הבינלאומי, ומתקדמת מבחינה טכנולוגית. במרוצת שני העשורים האחרונים ישראל עשתה לעצמה שם בזכות היכולות הגבוהות שלה בטכנולוגיה עילית, בפרט בטלקומוניקציה, טכנולוגיית מידע, אלקטרוניקה ומדעי החיים. במשך עשרים השנים האחרונות, ישראל, בעלת אוכלוסיה של 7 מליון נפש בלבד, דורגה בין חמשת השווקים המתעוררים בעלי קצב הצמיחה המהיר ביותר בעולם.

ענף רילוקיישן

רילוקיישן – ניוד עובדים אל ישראל וממנה – הוא תהליך נפוץ בישראל ומתרחש בקנה מידה גדול. אצל חברות רבות, מרכזי המחקר והפיתוח נמצאים בישראל בעוד שמרכז המכירות נמצא באירופה, אסיה או ארה"ב. בשנים האחרונות קיימת גם נטייה להעביר את ההנהלה והמשרד הראשי אל מחוץ לישראל. כתוצאה, רילוקיישן הוא תהליך נפוץ, אך אין להסיק מכך שנעשה שימוש נרחב בשירותי רילוקיישן. גם המצב הכלכלי בשנים האחרונות תרם לכך שחברות שוקלות מחדש את אופציית הרילוקיישן בחפשן אחר פתרון אחר לתהליך המקובל של העברת משפחה שלמה לארץ אחרת לתקופה של שנתיים-שלוש. רילוקיישן לישראל מושפע מאד מאירועים פוליטיים וצבאיים באזור ברמת המיקרו והמאקרו כאחד, ובשנים האחרונות היה שפע של אירועים כאלה, החל במלחמות בעירק ופקיסטן וכלה בהתקוממויות בשטחים הפלסטינאים והמלחמות עם חמאס ברצועת עזה ועם החזבאללה בלבנון. הן העובד המיועד והן החברות נאלצות לשקול מחדש את אפשרות הרילוקיישן בעתות משבר בישראל, ואם כי פעילות הרילוקיישן מעולם לא נפסקה לגמרי, אופיו של התהליך השתנה ותדירותו השתנתה בתקופות קשות. למעשה, עובד מחו"ל שמגיע לישראל לעתים מופתע מכך שישראל היא מקום נורמלי לחיות בו, נעדר סכנה ומתח מן הסוג המתואר בעיתונות ובתקשורת הבינלאומית. לישראל כל המרכיבים הנחוצים להפוך אותה למקום לרילוקיישן מוצלח ומספק – מזג אוויר טוב, נופים יפים ושפע של מקומות לתור בהם, מקומות קדושים לכל שלוש הדתות, אפשרויות דיור מעולות, בתי ספר טובים, שירותי בריאות מצויינים, וכן הקירבה לאיי הים התיכון ולאירופה. לפעמים קשה לשכנע את המועמד להסכים לרילוקיישן לישראל, ולפעמים נחוצה לשם כך עבודת-הכנה, שילוח חפצים ואף ביקור מקדים. לעומת זאת קשה הרבה יותר לשכנע את העובד לעזוב את הארץ בתום התפקיד.

 

עידן רילוקיישן בו אנחנו חיים מציב אתגרים חדשים ופותח הזדמנויות, אך עם זאת, כרוך גם בהתמודדויות שלא הכרנו, הדורשות טיפול על ידי מקצוענים. בצומת הזה, בין מדינה למדינה, בין תפקיד לתפקיד, בין שפות ותרבויות – אנחנו נמצאים. הטיפול כולל את כל ההיבטים – החל מהייעוץ המקדים, הכנת המשפחה למעבר ושילוח החפצים, ועד להתבססות בארץ היעד והליווי השוטף לכל אורך תקופת המשימה. הידע והניסיון שצברנו עומד לרשותך בכל מעבר, בכל פינה בעולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב