דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לאבד פחות שיער 

מאת    [ 27/06/2007 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 8469 פעמים ]

אחד מכל שלושה ישראלים מבוגרים סובל מנשירת שיער ברמה זו או אחרת. רבים מהם רוצים למנוע ולטפל בבעיה ולשפר את מצבם. בחלק מהמקרים הנשירה קשורה לגורמים תורשתיים ובמקרים אחרים הנשירה מושפעת מגורמים הורמונאליים או סביבתיים שונים. היכולת לטפל בנשירה משתנה בהתאם לגורמי הנשירה.

- לסובלים מנשירת שיער כתוצאה מקשקשים בקרקפת מומלץ לחפוף את השיער עם שמפו נגד קשקשים. אין להשתמש במרכך.

- לבעלי קרקפת שמנונית יחסית, מומלץ מאוד להשתמש בשמפו המייבש את עור הקרקפת וכתוצאה מכך גם נשירת השיער נעצרת. אין להשתמש במסכה או במרכך ומומלץ לחפוף את השיער מדי יום ביומו.

- אם חובשים אביזר הדוק מדי לקרקפת, התוצאה יכולה להיות אובדן שיער. התופעה זה נקרא בלועזית TRACTION ALOPECIA. אם הלחץ הופסק טרם היווצרות צלקות בקרקפת, השיער יצמח בשנית למצבו הנורמלי. לעומת זאת, הצטלקות עלולה לגרום לנשירת שיער בלתי הפיכה.

- בחלק ממקרי הנשירה ניתן לטפל באופן יעיל וכולל על ידי שימוש בתכשירים ובטיפולים נגד נשירה. המוצרים הקיימים בשוק המתמודדים עם תופעת נשירת השיער מתאפיינים במגוון רחב של פתרונות ואפשרויות: תרופות מרשם, תכשירים קוסמטיים, ויטמינים ותוספי תזונה, תחליפי שיער ואף השתלות ומרכזי טיפול.

- יש לשים לב כאשר קונים תכשיר שהוא מתאים לכם, ישנם תכשירים המותאמים לגברים ותכשירים המותאמים לנשים. סדרת פולטן פארמה מציעה מגוון מוצרים ייעודיים לנשים וגברים לטיפול בשיער דליל ושביר ולטיפול בקשקשים. כל סדרת מוצרים מכילה ערכת אמפולות ושמפו טיפולי.

- שימוש ממושך בשמן חם או בתכשירים כימיים שונים עלול לגרום לדלקת ונפיחות של זקיקי השיער. התוצאה הסופית של התהליך היא הצטלקות ואובדן שיער לצמיתות.

- ידוע כי מתח, עצבנות וחרדות עלולים לגרום לעיתים לנשירת שיער מוגברת ואפילו להתקרחות במקומות מסוימים בראש. תופעה זו מוכרת ועל מנת לטפל בה מומלץ ליטול כדורי אבץ הניתנים לרכישה בבתי מרקחת ובבתי טבע ללא מרשם רופא, לחיזוק שורשי השיער.

- לסובלים מנשירת שיער כתוצאה משינויים הורמונאליים מומלץ לקצר את השיער לאורך קצר כדי שלא יכביד ולא יחליש את שורשיו. כמו כן מומלץ לוותר על השימוש במרכך.

- תזונה לקויה יכולה להשפיע על השיער. השיער עשוי מחלבון אותו מייצר הגוף כאשר אדם בריא ואוכל בצורה מאוזנת. דיאטה בה צריכת הקלוריות היומית נמוכה מדי ודלה עלולה לגרום לנשירת שיער. תזונה כזאת עלולה לגרום לכך שלגוף לא יהיו מספיק אנרגיה וחומרים ליצירת שיער.

- מחסור בברזל עשוי להיות קשור לנשירת שיער. תוספי ברזל ניתנים לרכישה ללא מרשם, ועשויים להיות יעילים כנגד נשירת שיער. רצוי להשתמש בהם רק תחת פיקוח של רופא.
ד"ר צחי שלקוביץ הוא מומחה ברפואת עור
בחברת טבע
http://hebrew.tevapharm.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב