דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סגולותיהן הנפלאות של אבני החן 

מאת    [ 15/12/2010 ]

מילים במאמר: 2057   [ נצפה 5512 פעמים ]

עוד מתחילת ההיסטוריה אבני חן היו לעזר רוחני, רגשי וריפוי פיזי, הם שימשו במשך אלפי שנים תרביות שונות, דתות, קיסרים ומלאכים.
כיום מרפאים אלטרנטיביים מכל העולם משתמשים באבני חן, הם מדהימים בצבעם המגוון, מיסטיים והם הכלי הנחרץ לטיפול אנרגטי.

על מנת לבחור את אבן החן המתאימה לך קודם כל הרגשתך לאבן צריכה להיות חיובית, מומלץ לבחור אבן שלדעתך היא יפה וגווניה נעימים לך ובנוסף להתחשב בסגולותיה. ענידת האבן בתכשיט מאוד נעימה לעין ובנוסף עצם ענידת התכשיט לזמן ממושך מועילה פי כמה.

מספר אבני החן הקיימות בעולם הוא גדול מאוד על מנת להקל את בחירתכם, בחרתי כמה אבני חן מגוונות המוכרות בסגולותיהן המצוינות והייחודיות וביופיין הבלתי רגיל.


טורקיז- אבן ההצלחה

צבע: טורקיז מגיעה בעיקר בגווני ירוק לעיתים עם נגיעות של כחול, חום או שחור.

היסטוריה: טורקיז זאת האבן הכי עתיקה המוכרת לאדם, זאת אבן חן נחשקת מאוד עוד מימי המצרים הקדמונים, שושלת פרעה היו עונדים על צווארם את אבן הטורקיז הנחשקת.
בצד השני של העולם גם האינדיאנים הראשונים היו בעלי משיכה רבה לאבן חן זו, הם היו נוהגים לענוד אותה כחלק מהלבוש הטקסי בזמן טכסים שמאנים, היא שימשה לקידום מעמדם ולעושר. למשך כל ההיסטוריה הייתה נחשבת לאבן חן מאוד נחשקת בקרב שבטי אינדיאנים והייתה נהוגה להיענד בסוגי תכשיטים שונים.

כוחות ריפוי: טורקיז זאת אבן ריפוי נגד כל המחלות, היא מסייעת לחידוש הרקמות ומעדנת עמידה זקופה וחיזוק הגב.

כוחות מיסטיים: טורקיז נחשבת כאבן המזהירה מפני סכנה או מחלות ע"י שינוי בגווניה. במאה ה13 נחשבה כאבן המגנה מפני נפילות, במיוחד מסוסים. בנוסף מוכרת כאבן המביאה שמחה ומזל בכל, היא נחשבת כמושכת רוחות ריפוי, מה שהופך אותה לאבן הריפוי המתקדמת ביותר להצלחה בחיים.
היא נחשבת כאבן מגנה מפני אלימות ותאונות, ומוכרת כקמע למטיילים.



טייגר איי- מציעה אומץ, אנרגיה ומזל

צבע: הטייגר איי הקלאסית מגיעה בצבע צהוב זהוב בגוונים שונים ומכילה גם פסים שחורים, ישנן גם טייגר איי בצבעים אדום ושחור.

היסטוריה: חיילים רומאים נהגו לענוד טייגר איי להגנה בקרב. טייגר איי נחשבת לאבן כל רואה בשל המראה שלה.

כוחות ריפוי: טייגר איי משחררת לחץ דם גבוה, היא נורא מועילה ועוזרת במיוחד למחלות לב, אסטמה, מחלות אוזניים ופסוריאזיס.

כוחות מיסטיים: טייגר עוזרת לפיקוס התודעה, נחשבת לאבן מצוינת להגנה בזמן טיול, מחזק מצוין לביטחון עצמי, ומוכרת כאבן האומץ.



ג'אספר- מכניסה עליזות לחיים

צבע: ג'אספר מגיעה בגוונים של חום, בדרך כלל מעוטרת בפסים גליים.

היסטוריה: ג'אספר מוכרת בתור מביאת הגשם הנהדרת, מוכרת בתור אחת אבני החן בקומסאו, שיטה לעיצוב תמונות בעזרת חיתוך דק ושימוש בצבעים באמצעות אבנים יקרות, שפותחה בפירנצה במאה ה16.

כוחות ריפוי: ג'אספר עוזרת בריפוי בעיות קיבה וחיזוק שרירי הבטן. בנוסף גם עוזרת לבעיות גניקולוגיות.

כוחות מיסטיים: לג'אספר יש איכויות רבות, ג'אספר מכניסה שמחה לחיים, מביאה לאחד את מה שצריך, גא'ספר עוזרת להירדם, לשינה טובה, לגירוש רוחות ומגנה מפני עקיצות של עכבישים.



אמטיסט- אבן הילינג מצוינת

צבע: אמטיסט אבן חן בעלת גוון סגול עמוק, אבן שקופה כאשר בתוכה מלאה בקווים מפותלים כמעט בלתי נראים.

היסטוריה: מקור האגדה של האבן אמטיסט מקורו ביון: בכחוס אל היין יום אחד נעלב על ידי בן תמותה פשוט, הוא נשבע שהבן תמותה הבא שיעבור בדרכו יותקף על ידי נמרים. עד שיום אחד הגיעה עלמה יפיפייה ושמה אמטיסט, לפני שהגיע לדרכה האלה דיינה פנתה לעלמה היפיפייה והביאה לה פסל עשוי מקוורץ על מנת לשמור עליה מתפרי הנמרים. שהגיע אמטיסט לאל בכחוס הוא היה מלא חרטה והוא בכה דמעות של יין על הפסל של העלמה, מה שיצר אבן יפיפה בעלת גוון סגול חי ועמוק.
הצבע הסגול כבר זמן ממושך נחשב לצבע מלכותי, כך שזה לא מפתיע שלאורך כל ההיסטוריה אמטיסט כל כך פופולארית. אמטיסט הייתה מעוטרת על הכתר של מלכת אנגליה והייתה האבן המועדפת על מלכות מצריים. ובטיבט מוכרת בתור האבן הקדושה של בודהה. אמטיסט פופולארית כיום כמו שהיא הייתה עוד בזמנים עברו.

כוחות ריפוי: אמטיסט מעצימה כוחות נפשיות ופעילות הצד הימני של המוח, היא מחזקת חסינות, ממריצה ומרפאת את מחזור הדם. אמטיסט מקלה על כאבי ראש ומחזקת חוסר איזון של סוכר בדם. אמטיסט מחזקת את האחד המנסה להפטר מהתמכרויות במיוחד מאלכוהול.

כוחות מיסטיים: המילה היוונית אמטיסטוס פירושה בפשטות "לא שיכור" ומשם מגיעה גם האמונה כשעונד האמטיסט נשמר מידי שכרות, המיתוס אומר שהשותה יין מגביע עשוי אמטיסט לא יגיע לשכרות. אמטיסט אבן חן המסמלת פיכחות וצלילות, היא נחשבת כבעלת קסם אהבה, וכהגנה מפני גנבים. אמונה אומרת שלהניח אמטיסט מתחת לכרית בלילה מפיקה שינה רגועה ושלווה. אמטיסט היא סמל של כנות ביטחון ונפש שלווה.



אגאט- אבן לתקשורת ויציבות בחיים

צבע: אגאט מגיעה בשלל צבעים וגוונים ומתחלקת להרבה סוגים שונים של אגאט בעלי אותה המולקולה, לדוגמה יש את האגאט ההודי שמגיע בגוונים של חום, חום בהיר וצהבהב ומורכבת מגוונים, נקודות ופסים מפותלים. עוד דוגמה היא באנדד אגאט המגיעה בצבעים של שחור ולבן ולעיתים עם גוונים של חום ומורכבת מפסים רחבים ויפים. כמות סוגי האגאט היא גדולה כאשר למראה כל אחת שונה לחלוטין מהאחרת.

היסטוריה: אגאט ובעברית מוכרת בשם ברקת. המצרים הקדמונים נהגו לענוד אגאט עוד בשנת 3000 לפני הספירה. אגאט הייתה בעלת ערך רב בהרבה תרבויות קדמוניות. מוכרת על ידי הקדמונים כהופכת את העונד לבלתי נראה מפני רוע.

כוחות ריפוי: אגאט זאת אבן מקררת, עוזרת להורדת חום בזמן מחלה, היא מטיבה לאזור הבטן ומרגיעה את דופק הלב. אגאט מבטיחה בריאות טובה וחיים ארוכים ומשגשגים.

כוחות מיסטיים: אגאט שומרת מפני סכנה, העונד נהפך למתון, מרוסן וזהיר. היא עוזרת לעונד לראות את העולם בעין רחבה ועוזרת בתקשורת טובה עם האנשים הסובבים. אגאט עוזרת מפני נדודי שינה ומבטיחה חלומות נעימים.



בלאדסטון- עוזרת לאחד להיות בעל ידע בדרכי העולם

צבע: בלאדסטון אבן חן בעלת צבע חום אדמדם עם גוונים של ירוק ולעיתים גם חום שמגיעים על האבן בנקודות פסים וכתמים.

היסטוריה: בימי הביניים נחשבה כמסמלת את דמו של ישו הנוצרי, היא הייתה משומשת הרבה בפסלים שמסמלים את הלקאתו ומותו הקדוש.

כוחות ריפוי: בימים קדמונים הייתה מוכרת כאבן העוזרת לעצירת דימומים רק בעזרת מגע קל של האבן. בלאדסטון משחררת כאבי בטן וכאבי מעי, היא עוזרת לטיהור וניקוי האיברים הפנימיים, משפרת את סירקולציות הדם ומשפרת את פעילות השלפוחית.

כוחות מיסטיים: בלאדסטון עוזרת לאחד להיות בעל ידע בדרכי העולם, היא נחשבת לאבן חן בעלת קסם רב.



לאפיס לאזולי- מוכרת בתור האבן של דוד המלך

צבע: לאפיס האבן הכחולה היפה מגיעה בצבע כחול בעלת כתמים קלים של לבן ונקודות בצבע זהב, לעיתים הנקודות בצבע זהב מסודרות כפסים המורכבים מנקודות.

היסטוריה: הסיפורים מספרים שלפני שדוד הלך להילחם עם גוליית הוא ירד לנהר לאסוף אבנים והוא אסף חמישה אבנים, כאשר הוא נלחם עם גוליית אז הוא זרק את האבן הראשונה והחטיא לאחר מכן הוא זרק את האבן השנייה וגם אותה הוא החטיא ואז הוא זרק את האבן השלישית ופגע לגוליית בדיוק במרכז המצח ואז גוליית נפל ומת, האבן השלישית הייתה לאפיס לאזולי שלפי האמונה הגיעה כמתנה משמיים.
מאז אותו הסיפור העבריים הקדמונים נהגו לענוד על עצמם לאפיס לאזולי בעת מלחמה.

כוחות ריפוי: לאפיס מוכרת כמגבירה יכולות נפשיות ויכולות המדיום של החוש השישי, היא נחשבת כתרופה נגד דיכאונות ועוזרת עבור סוגים מסוימים של חום. היא עוזרת לכאבי גרון ומבטלת רגשות שליליים.

כוחות מיסטיים: לאפיס לאזולי מוכרת בתור האבן המבצעת נאמנות, היא מגדילה בהירות נפשית ורוגע. היא מפקסת אנרגיה אצל מורים ומרצים, ומשפרת יצירתיות וביטוי עצמי.



מארלקייט- אבן החן ליציבות וסבלנות

צבע: מארלקייט היא אבן חן בצבע ירוק ומכילה גוונים של ירוק בהיר בדרך כלל בעיגולים אחד בתוך השני, במקרה כזה היא מזכירה גזע עץ חתוך.

היסטוריה: בימי הביניים מארלקייט הייתה נהוגה להיענד כהגנה מפני מאגיה שחורה וכישוף. ביוון העתיקה הייתה נהוגה להיענד על ילדים בתור קמע להגנה ושמירה.

כוחות ריפוי: מארלקייט מסייעת בהתחדשות תאי הגוף, היא יוצרת שלווה ונחת ועוזרת לשינה.

כוחות מיסטיים: מארלקייט זאת אבן חן מדהימה העוזרת לאיתור וזיהוי סכנה, אבן החן מציעה פסים וגוונים יפיפיים של ירוק והאמונה אומרת שענידה או בהייה במארלקייט מרגיעה את מערכת העצבים ורגשות סוערים. מארלקייט מסייעת לעונד באנרגיה חיובית.



הונקס- אבן החירות וצחות הלשון

צבע: הונקס מגיעה בשלל צבעי הקשת לרוב היא חלקה ובעלת גוון אחיד בצבע מסוים ולעיתים שקופה למחצה, קיימת הפלקס הונקס שמגיעה מלאה בפסים שמרכיבים גוונים שונים.

היסטוריה: חיילי האימפריה הרומאית נהגו לענוד הונקס כקמע לחרות וסמל לאלים גיבורים כגון הרקולס, או מרס אל המלחמה. הם האמינו שהעונד מתמלא באומץ ונועזות. בתקופת הרנסנס הייתה מוכרת כאבן חן הנותנת צחות לשון לעונד, והייתה בעלת ערך רב לדוברי ציבור ונואמים. לתקופה קצרה הייתה בעלת ערך רב יותר מאשר זהב.

כוחות ריפוי: הונקס עוזרת לפעילות הכליות, העצבים והנימים. היא מחזקת את השיער והציפורניים ומשפרת את הראייה. היא עוזרת לסלק אדישות לחץ ונוירולוגיה (מחלות המשפיעות על מערכת העצבים ותפקוד המוח).

כוחות מיסטיים: הונקס מבטלת מחשבות שליליות, מחדדת את השכל של העונד ומביאה השראה רוחנית.



אופל- אבן לשמחה תקווה ואמת

צבע: אופל מגיעה בדרך כלל בצבע לבן, לעיתים בירוק או בשחור, ישנן כמה סוגים של אופל לדוגמה האופל הלבן או השחור שהם נוצצים מאוד, ישנו גם דנטריק אופל שמגיע בצבע לבן עם נקודות וקוים לבנים, הדנטריק אופל מוכר בזכות זה שהוא בצבע לבן ועליו הקווים המתפתלים לציורים יפיפיים, נורא מזכיר יום שלג חורפי.

היסטוריה: אופל מוכרת בתור אבן חן יקרה מאז תקופת האימפריה הרומאית, היא מוכרת בתור אבן האצולה ונחשבת האבן השנייה ביוקרה אחרי אמרלד בתקופת הרומאים. על כתר הקיסר הרומי הקדוש הייתה משובצת אופל הנקראה אורפנוס, היא תוארה כשלג לבן וטהור המבזיק קרינה יפיפייה. אופל הייתה גם משובצת בכתר המלכות בצרפת. רוב אבני האופל הם בני מעל 60 מיליון שנים, עוד מהתקופה שהדינוזאורים הסתובבו על פני הארץ.

כוחות ריפוי: אופל תוארה בתקופת ימי הביניים כתרופה לטיפול מחלות הקשורות לעיניים. אופל מאזנת את המוח הימני והשמאלי וממריצה כדוריות לבנות בדם.

כוחות מיסטיים: אופל נחשבת מאוד בתור אבן מזל, בימים קדמונים הייתה מקובלת כאבן נאמנות ואמון. אופל בעלת הרבה מוניטין כאבן חן לריפוי בעיקר כדי להגביר יכולות נפשיות כגון דמיון יצירתי. אופל נהוגה להיענד על שרשרת וכך היא קרובה ללב ובכך להגן מפני עין הרע וכהגנה לנוסעים לנסיעה רחוקה. אופל הייתה נהוגה בשימוש שיקויי קסם כדי לרפא את הגוף והנפש, היא מוכרת כנותנת אנרגיה והודפת חלומות רעים.



רובי- מלכת המלאכים של אבני החן

צבע: רובי מגיעה בצבע אדום עמוק, לעיתים אדום כהה הנראה כמעט כבורדו, הרובי בדרך כלל בעלת צבע אחיד לעיתים בעלת כתמים קטנים ושחורים, ישנה גם הרובי סטאר המגיעה בצבעים של אדום ואפור, הרובי סטאר אבן נורא בוהקת ומשם הגיעה לה השם רובי סטאר.

היסטוריה: רובי זאת אחת אבני החן היקרות ביותר, היא מוכרת כמלכת המלאכים של אבני החן, היא מוכרת גם כאבן האצולה, היא נבחרה על ידי מלאכים ומנהיגים במשך מאות. שמאנים ואנשי רפואה נהגו להשתמש רבות באבן החן האצילית רובי, לחלק היא הייתה ייצוג של השמש. לוחמים נהגו לענוד רובי כקמע להביא גבורה לשדה הקרב.

כוחות ריפוי: רובי זאת אבן חן של אנרגיית כוח גבוה שמקדמת ריפוי בכל הרמות. היא עוזרת השתנות ולעשות את המעבר מהאדם שאתה היום, לאדם שאתה רוצה להיות באמת בתוך ללבך, ולהפוך לאדם שנועדת להיות.

כוחות מיסטיים: רובי מביאה ומגבירה אהבה רומנטית, היא האבן של התשוקה ורצון הלב. בנוסף רובי מתריעה נגד סכנה ואסונות, מביאה שלום ומבטיחה בריאות טובה.



סודאלייט- לתקשורת טובה

צבע: סודאלייט היא אבן חן בצבע כחול לעיתים כחול בהיר כמעט תכלת, היא מגיעה עם כתמים ונקודות קטנים בצבע לבן ולעיתים גם נקודות קטנות בשחור.

היסטוריה: גילוי האבן הראשון נרשם בשנת 1806 בגרנלנד, לעיתים נקראת אבן החן "הנסיכה הכחולה" לאחר שהנסיכה פטרישה, הנכדה של מלכת אנגליה ויקטוריה, התאהבה באבן החן אחרי ביקור באונטריו קנדה שהיא בחרה לקשט את אחוזת מרלבורו באבן החן היפיפה והכחולה סודאלייט.

כוחות ריפוי: סודאלייט טובה מאוד לטיפול בעיות קשר כגון שותפויות, מערכות יחסים, ושסעים חברתיים. היא מסייעת לקץ ויכוחים או חילוקי דעות. אבן חן מצוינת לשיפור כל מיומנויות התקשורת. סודאלייט היא גם סיוע נפלא בהרזיה.

כוחות מיסטיים: סודאלייט מסייעת ביטול פחד או אשמה יותר טוב מכל אבן אחרת! היא מנקה את הבלבול המנטאלי ומביאה שלווה פנימית. היא מחזקת את כוחה של הנפש על הגוף ומגשרת על הפער שבין המחשבות לרגשות.



לאברדורייט- אבן של חוכמה

צבע: לאברדורייט היא אבן חן בצבע ירוק כהה בעל קוים שחורים שנראים לעיתים כמו סדקים באבן, המיוחד בלאברדורייט שעם קצת אור היא מאירה בצבע כחול עם גוונים של צהוב וירוק אור זוהר יפיפה, יש האומרים שזה נראה כאילו האבן חיה מבפנים.

היסטוריה: לאברדורייט גם מוכרת בתור האבן של אטלנטיס. לאברדורייט יחד עם יהלום נקראת פנינת החורף, האגדה מספרת שהיא נלקחה על ידי אלי החורף בגלל הברק המיוחד שמכיל את כל הצבעים והגוונים של היקום. לאברדורייט ויהלום הם האבנים היחידות המכילות זוהר בשלל צבעים.

כוחות ריפוי: לאברדורייט עוזרת לחשוף את הגורל הרוחני שטמון בך, היא שימושית על מנת לסלק פחדים, היא מביאה בהירות למחשבה ואת החוכמה של עולמות אחרים הטמונים בנו.

כוחות מיסטיים: לאברדורייט יעילה מאוד בזמן מדיטציה כדי לחזק את האינטואיציה ויכולות המדיום, היא מקדמת כוח רצון, הבנה עמוקה יותר של האני, ומעוררת תהליכים נפשיים. אבן חן זו מעוררת השראה ויצירתיות על ידי רעיונות מקוריים ופתרונות לבעיות.



אבני חן הם נעימים לתת או לקבל כמתנות, הם מרפאים טבעיים של אמא אדמה, לתת במתנה למישהו אבן חן זה זהה כמו לתת ריפוי, תכשיטים הכוללים אבני חן יכולים להיות פתרון מצוין, כך גם אנו מרוויחים מסגולה המיוחד של האבן וגם מרוויחים תכשיט יפיפה הכולל את צבעיה המרהיבים של אבן החן.

אודות המחבר:
אופיר זיו, אמן המתמחה באבני חן, ובתכשיטים בעלי שילוב צבעים בעבודות יד בשיטת מקרמה, שיטה קדומה הנעשית על ידי קשירות חוטים.
 
ליצירת קשר:
 
href="mailto:tutumacrame@gmail.comtutumacrame@gmail.com">">tutumacrame@gmail.com
 
052-3759935
 
לחנות האינטרנט: http://www.zionjewelry.etsy.com
 
לבלוג התצוגה: http://www.zionjewelry.blogspot.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב