דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי השקעות - האלטרנטיבות 

מאת    [ 15/12/2010 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 1662 פעמים ]

 

אם יש ברשותכם סכומי כסף משמעותיים, או רכוש נדל"ן או אחר, ייתכן שחשבתם על דרך בה תוכלו להשקיע את כספכם, ואולי להגדיל אותו. אחת הדרכים היא על ידי השקעה באפיקים שונים- אגרות חוב, ניירות ערך, מטבע חוץ ועוד. אפשר ללמוד את הנושא ולנסות להשקיע בעצמכם, אך רוב האנשים מעדיפים לתת למנוסים מהם לטפל בעניינים אלו, לייעץ להם ולעזור להם להגדיל את הרווחים שלהם.

כיום יש שתי אפשרויות עיקריות לניהול תיקים, אפשרות אחת היא דרך הבנקים השונים, והאפשרות השנייה היא דרך בתי השקעות. יש בשוק בתי השקעות רבים, והבחירה לא קלה. מבחינת עמלות, נהוג לומר כי העמלות שנגבות בבנקים עבור ניהול תיקים, הן גבוהות הרבה יותר מאשר בבתי השקעות. הבנקים גובים עמלות גבוהות על ניהול התיק, ועל הפעולות שעושים בו.

בבתי השקעות, ניהול התיקים נעשה בצורה מעט שונה. בתי השקעות מציעים ללקוח ליווי אישי- מצוותים לו אדם, שתפקידו לייעץ, ללוות ולעזור ללקוח בכל שאלה ובעיה בנוגע להשקעות שלו. כמו כן, מסחר בבורסה זול יותר, כאשר הוא נעשה דרך בתי השקעות, לעומת בנקים. רוב האנשים נהנים מליווי אישי, ואוהבים להכיר מקרוב את האדם שמבצע עבורם פעולות שעלולות לסכן את כספו, ולכן נטיית לבם היא לבחור בניהול בבנקים. אך הליווי האישי שמציעים בתי השקעות, מביא לכך שתוכלו לחוש תחושת אמון וביטחון בניהול התיקים שלכם על ידי בית השקעות.

נושא נוסף שמהווה קטגוריה בהחלטה האם לבחור בבנק או בבתי השקעות, הוא כל המשתמע מחוץ הייעוץ. חוץ הייעוץ קובע כי לעובדי בנק אסור לבצע ניהול תיקים, ולכן כל מה שמותר להם לעשות הוא לייעץ, והם אינם מורשים לבצע בעצמם את הפעולות. דבר זה מכריח את הלקוח להיות זמין, לפעול בעצמו ולבצע פעולות נוספות, שלא תמיד יש לו זמן או פנאי אליהם.

לעומת הבנקים, מציעים בתי השקעות ניהול תיקים מלא- והם אחראיים על כל הפעולות שמתבצעות בו, וגם עושים זאת בעצמם, על ידי ייפוי כוח מטעם הלקוח. התיק נבנה בהתאם לצורכי הלקוח, והוא יכול לבחור מבין מסלולים שונים, בהתאם לסיכון שהוא מוכן לקחת בהשקעת כספו. ישנם מסלולי השקעות סולידיים, מסלולי השקעות נועזים ומסוכנים יחסית, וכמובן כל מה שבאמצע.

את התיק מנהלים על פי מודלים עסקיים מוכרים ואמינים, וכמובן שמנסים לשמור על רמת סיכון נמוכה ככל האפשר, ועל שמירת ניהול תיקים באופן המשתלם ביותר. ישנם כמה מודלים מוכרים וידועים, שרוב בתי ההשקעות מיישמים, כל אחת בצורה מעט שונה, אך הבסיסי הוא לרוב דומה מאוד. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב