דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש במשאבות חום 

מאת    [ 15/12/2010 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2183 פעמים ]

מבין אמצעי החימום הקיימים לחימום הבית, נדמה כי משאבות חימום הינן מאמצעי החימום הפחות מוכרים על ידי מרבית האוכלוסייה. כולנו שמענו על מזגנים, תנורים, קמינים ומפזרי חום, חלקנו מכירים אפילו חימום תת רצפתי – אולם משאבות חימום הינן די לוטות בערפל עבורנו. חבל, מכיוון שמדובר על אמצעי חימום מעניין, חדשני, חסכני ואפילו ידידותי לסביבה מהרבה אמצעי חימום חלופיים אחרים. על כן הגיע הזמן לערוך לכם היכרות עם שיטת חימום מפתיעה ביתרונותיה: קבלו את משאבות החימום.

 

איך זה עובד?

 

בדיוק כמו שזה נשמע. משאבות חימום הן סוג של מכשיר בעל משאבה, השואבת חום ממקור אחד. המכשיר מעצים את החום השאוב, ומעביר אותו אל מקור אחר, בו נדרש חימום. למשל, לתוך חדר קריר שאנו רוצים לחמם, ולחילופין, ישנן משאבות חימום שלמעשה פועלות כמו דוד מים, בכך שהן מנתבות את החום שהן שואבות לחימום המים. משאבות חימום אחרות נועדו באופן ספציפי לבריכות, על מנת ליצור בריכות מחוממות ונעימות לשחייה גם בימים קרים יותר.

 

מאיפה שואבות משאבות חימום את החום?

 

כאמור, משאבות חום למעשה מעבירות חום ממקור אחד למקום שני פחות חם. מקור השאיבה הוא לרוב אחד מהשניים: אוויר או אדמה. הבחירה בין השניים תלויה בתנאי האזור – איזה מקור בתנאי הסביבה השוררים במקום יפיק חום באופן יעיל ורב יותר? כמובן שבאזור קר מאוד (משאבות חימום יפעלו גם בטמפרטורה של אפס מעלות), עדיף יהיה לבחור במשאבות חימום השואבות מחום האדמה, שכן האוויר יהיה קר יותר. במקומות חמים יותר, חומו של האוויר יהיה רב יותר מן האדמה, ולכן יהיה כדאי לבחור משאבות חימום השואבות את החום ממנו.

 

ישנן גם משאבות חימום השואבות חום ממקורות אחרים פרט לאדמה ולאוויר. למשל, ממקורות מים.

 

לאחר השאיבה

 

לאחר שהחום נשאב, הוא עובר אל המדחס של משאבת החימום. מדחסי משאבות חימום פועלים בצורה דומה למדחסי מזגן, שפעולת הדחיסה שלהם מעלה את הטמפרטורה של החום. אחר כך מוזרם החום המוגבר למקום הרצוי – למשל, היישר לתוך החימום התת רצפתי.

 

מדוע בעצם כדאי להשתמש דווקא במשאבות חימום לחימום הבית?

 

חימום תת רצפתי רגיל יכול לפעול באמצעות חשמל. אם כן, מדוע יש לנו צורך בכלל בהתקנת משאבות חימום, תשאלו? זאת מכיוון שמשאבות חימום אינן פועלות על חשמל, אלא על אנרגיית החום שהן שואבות. לפיכך הן לא מבזבזות אנרגיה, אינן משתמשות במקור אנרגיה מזהם, והן ידידותיות לסביבה ויותר מזה – ידידותיות לחשבון הבנק שלנו. כולנו מכירים מקרוב כיצד בחורף עלויות החימום גורמות להוצאות הצריכה שלנו לטפס מעלה בתלילות. שימוש במשאבות חימום ימנע זאת, שכן הוא חוסך עד שמונים אחוז מכל עלויות החימום.

 

בנוסף, נהנה אמצעי חימום זה מיתרונות נוספים: ניתן לחבר משאבות חימום גם לרדיאטורים שיש בבית, התחזוקה שלהן נוחה, ואפילו ההתקנה קלה ואינה מסובכת. כאמור, משאבות חימום הם אמצעי חימום רב יתרונות, ידידותי לכדור הארץ ולחשבונות החימום כאחד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב