דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טרמיטים - הדברת המזיקים 

מאת    [ 14/12/2010 ]

מילים במאמר: 328   [ נצפה 1849 פעמים ]

 

הטרמיטים הם חרקים קטנים ומזיקים, בצבע שקוף עד לבנבן ודומים במראם הכללי לנמלים. טרמיטים מוצאים את מזונם בתאית העץ, והנזק שהם גורמים לבתי מגורים ולבתי עסק יכול להיות גדול מאוד, ולהוביל לבעיות רבות וקשות. אם נדמה לכם שטרמיטים פלשו לביתכם, עשו את הבדיקות הדרושות וודאו שאכן אלו טרמיטים. אם זהו המצב, הרי שכדאי להזמין הדברה במהירות האפשרית.

מה עושים הטרמיטים? טרמיטים חודרים למקומות שבהם הם יכולים להסתתר, ומכרסמים את תאית העץ. קירות גבס, רהיטי עץ ופריטים נוספים מהווים מזון עבורם. הטרמיטים אוכלים לאט לאט את החפצים, ומבחוץ קשה לראות שיש פגישה בחפץ. רק כאשר מוצאים עקבות של טרמיטים אפשר לשים לב לתעלות, לפירורי אבק ובעיקר לחפצים חלולים ומתפרקים.

הטרמיטים בונים את מחילותיהם באדמה ובקירות הבית, והמחילות יכולות להגיע לאורכים של כמה קילומטרים, וכמה מטרים לתוך האדמה. בקנים ממוצעים של טרמיטים, תמצאו בין אלפי פריטים לעשרות אלפי פריטים. בקן הטרמיטים יהיה זוג מלכותי שאחראי על התרבות הטרמיטים, מספר קטן של חיילים וכמות גדולה ועיקרית של פועלים- שתפקידם להמשיך ולתחזק את הקן, לטפל בוולדות, להרחיב את הקן ולמצוא מזון.

הדברת טרמיטים היא בעיה לא פשוטה, והדבר מצריך ידע מקצועי וניסיון רב. אם תנסו להדביר בעצמכם, לרוב לא יהיה לכך שום אפקט. גם אם עשרות ואפילו מאות טרמיטים ימותו נקודתית במקום שבו תרססו בחומר כלשהו, הרי שבתוך הקירות והמחילות מסתתרים להם אלפי טרמיטים נוספים, שיחכו עד שהשפעת החומר תתפוגג, יחזרו לעבודה כרגיל וישקמו את הנזק שנגרם למחילות, אם נגרם נזק שכזה.

להדברת טרמיטים אפקטיבית, כדאי לקרוא לחברת הדברה מנוסה שמבינה בנושא, ושתדע כיצד לטפל בבעיה. לרוב הפיתרון הוא קידוח של הרצפה בנקודת ההשקה של הקירות והרצפה, ולאורך המשקופים כולם, והחדרת חומר לחורים האלו. מכיוון שתעלות הטרמיטים ארוכות ומפותלות, אי אפשר לדעת בדיוק היכן הן מסתיימות, ויש צורך בפעולת הדברה בכל רחבי הבית.

גם בחצר כדי לבצע הדברה, והיא תבוצע בצורה דומה- קידוח של חורים במרחקים שווים אחד מהשני, החדרת חומר הדברה וחזרה על הפעולה אם יש  צורך בכך, לאחר תקופה מסוימת. בכל מקרה לאחר שביצעתם הדברת טרמיטים, מומלץ להיות ערניים, כדי להבטיח שהבעיה לא תחזור.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב