דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מספר עקרונות רעיונאיים לפרסום ממומן באינרטנט 

מאת    [ 14/12/2010 ]

מילים במאמר: 1379   [ נצפה 1871 פעמים ]

שלום חברים,

במאמר זה אתייחס לעניין הפרסום הממומן ברשת האינטרנט, ואביא מספר עקרונות רעיונאיים ואבארם באופן פרקטי בהתייחסותי לדרכי הפעולה שבהם.

המאמר מתאים לבעלי מקצוע בתחום והן למשתמשים ובעלי עסקים המעוניינים להגדיל את נפח הפעילות שלהם ושוקלים את עניין הפרסום הממומן ברשת האינטרנט.

נתחיל ?

בראש ובראשונה צריך להבין ולהגדיר את העניין החשוב ביותר שעל הפרק, אפילו לפני שנכנס לפרטים מדוקדקים יותר, והוא עניין האסטרטגיה. גדולי עולם, מדינאים ומצביאים תמיד זכורים לנו בכישרונם להבין את חוקי המשחק ולחשוב 6 צעדים קדימה בהסתכלותם הרחבה.

עניין זה נקרא אסטרטגיה נכונה. קודם נגדיר את המטרה, מה אנחנו רוצים ?  התשובה פשוטה - אנחנו רוצים להגדיל את נפח הפעילות העיסקית שלנו, או במילים פשוטות, מעונינים בהכנסה יותר גבוהה בסוף החודש.

ברור לנו, שאם לא נשקיע בפרסום יהיה לנו קשה מאוד להגיע למטרה הזאת.

כאמור, אנחנו מתייחסים כאן לפרסום ברשת האינטרנט, לכן אחסוך מכם את שאר השיקולים והאסטרטגיות בנושא השיווק האופן כללי ואתרכז רק בעניין זה.

כולנו שמענו בעלי עסקים שאומרים "השקעתי בפרסום באינטרנט ולא יצא לי כלום". לאחר מעט בירורים, אפשר למייד להבין שהאפיק הפרסומי בו הם בחרו ו/או אופן הפרסום שלהם לא היה אפקטיבי. אם היה אפקטיבי, היו מצליחים.

כמה מילים באופן כללי - לא כל עסק מתאים לשיווק ופרסום ברשת האינטרנט, ושימו לב, אני מדבר על שיווק ופרסום. אתר אינטרנט זה לא פרסום. נכון שלפעמים חושבים ככה, אבל מה לעשות, זה לא כ"כ נכון. אתר אינטרנט הוא עזר מכירתי בלבד. נכון, עזר מכירתי אפקטיבי ובעל עוצמה גדולה, אבל עדיין - עזר מכירתי. הסיבה היא שאתר אינטרנט הוא אינו מדיה ממוקדת, אלא מדיה רחבה שבקלות אפשר להתבלבל בעניין המסרים העולים ממנה, קשה מאוד למקד אתר אינטרנט למסר אחד יחיד וחד.

פרסום אמיתי וטוב באינטרנט עולה כסף. אני לא מחדש, אבל אם חשבתם שקיבלתם שובר של 200 ש"ח מגוגל ועכשיו שיחקתם אותה בשוק הגלובלי, אתם צפויים להתאכזב. 200 ש"ח לא כ"כ יזיזו לכם את העניינים. לכן העניין דורש השקעה מינימלית של לפחות 1,000 ש"ח בחודש (לא כולל מע"מ). אם אתם לא מתכננים על הסכום הזה, אתם מוזמנים להתקשר לבית הדפוס ולהזמין שוב 5,000 פליירים.

יכול להיות, שהעסק שלכם לא מתאים לשיווק באינטרנט, נניח אם אתם נותנים שירות מקומי, כמו קוסמטיקאית "פשוטה", שעוסקת באותה איכות שמו כולן, אין סיבה שלקוחה מת"א תמצא את עצמה ברעננה לצורך הוצאת שחורים מהפנים.

רק אם השירות שלכם יכול להיות בפריסה רחבה, או לחלופין אם אתם מאוד מאוד מאוד טובים ומיוחדים ומבודלים במה שאתם עושים, כן, יש לכם סיכוי טוב להגדיל את המכירות באמצעות האינטרנט.

גם אופטיקאי מכרמיאל יכול לקבל פניות מת"א במידה והוא יודע להמציא פתרונות קסם אפקטיביים ויעילים לתחומים ספציפיים. אבל סתם לצורך משקפיים, סביר להניח שלא הייתם נוסעים.

בקיצור, הגדרתם שאת העסק שלכם כדאי לפרסם ברשת - יופי, נמשיך :)

כאן נעשה בירור קצר לגבי תקציבאות. כמה לקוחות אתם צריכים כדי להחזיר את ההשקעה - אני מזכיר - 1,000 ש"ח בחודש מינימום לא כולל מע"מ. אם תגידי לי שאתם צריכים 50 לקוחות בשביל זה, אני לא בטוח שהייתי ממליץ לכם. ז"א, אם הרווח שלכם הוא 20 ש"ח מכל לקוח, כנראה שלא כדאי.

אבל אם תגידו, שהרווח שלכם הוא 20 ש"ח לחודש, ואתם סוגרים חוזה עם כל לקוח ל-36 חודשים שבכל 36 החודשים האלו תקבלו 20 ש"ח לחודש מהלקוח, הרי שמדובר בעיסקה אחת ששוייה הוא 1,800 ש"ח, כך שצריך לשקול כל דבר לגופו.

חוק האצבע הוא, שאם אתם סוגרים את ההשקעה ב-2-3 עיסקאות - לכו על זה. אחרת זה גבולי, ושוב, כל דבר לגופו.

אני לא אכנס להדרכה עניינית בהקשר המעשי. כי מה שאני יכול להגיד לכם בהקשר המעשי הוא פשוט. אם אתם לא מומחים בפרסום באינרטנט, ויש לכם עסק מסויים ואתם חושבים שתוכלו לעשות את זה לבד, לא תקבלו כ"כ את המלצתי. זאת האמת, ומי שיגיד אחרת.. יגיד :)

לא אשלה אתכם. ואני לא יודע למה יש כאלו שעוסקים באשליות. נכון,אתם יכולים להתחיל לסד, ואני אפילו ממליץ להתחיל לבד ! למה - כי זה יתן לכם הרבה אבחנות לגבי רשת האינטרנט והפרסום היעיל בה, וע"י הבנה זו תוכלו לנצל באופן יותר יעיל את ההתערבות העתידית של בעל המקצוע. בקיצור, אם אתם רוצים פרסום יעיל, תשלמו כסף לבעל מקצוע. מאוד פשוט, ואסביר מדוע. יש המון דקויות והמון אפשרויות שטעות אחת יכולה לעלות לכם ביוקר, נניח ב-GoogleAdwords, רכשתם דף נחיתה, עיצבתם אותו, כתבתם את התכנים שלכם באופן שאתם חושבים שיכול להיות מספק.

ראשית, הצעה מספר אחת - תבדקו מה עושים המתחרים שלכם ותנסו להיבדל. תציעו משהו שאחרים לא מציעים, תתקפו את הנושא מזויות נוספות מהמתחרים, כך, שכשהלקוח יבקר באתרים של כולכם, הוא יתפעל מדף הנחיתה שלכם, ויקבל סוג של "וואו" קטן, או איזו התרגשות קטנה, או איזה חידוש קטן, שלא מצא אתם האחרים.

שנית, הצעה מס. 2 - תשלחו את דף הנחיתה שלכם להרבה מאוד מכרים שלכם, משפחה, חברים וכו' ותבקשו דעה אמיתית לגבי דף הנחיתה. טיפ קטן - תשנו את שם העסק - אל תציגו את זה כפרסום שלכם, אלא פרסום של מתחרים שלכם. תשלחו להם את זה ותגידו להם - תראו מה עושים המתחרים שלי - מה דעתכם ?  כך תקבלו דעות אמיתיות לגבי דף הנחיתה.

הצעה מס. 3 - לאחר קבלת כל הדעות לגבי דף הנחיתה שלכם, תכנסו שוב למערכת דפי הנחיתה שרכשתם, ותתחילו לשנות את דף הנחיתה בהתאם לכל ההערות שאספתם. חשוב מאוד להתייחס לכל הערה - גדולה כקטנה, גם מאנשים שאתם כביכול מחשיבים יותר או פחות. כאן זה לא משנה. דעה זו דעה, ואם מישהו או מישהי חושב/ת כך על דף הנחיתה שלכם, סימן שיש עוד המון המון המון אנשים שיחשבו כך. זה כמו בכל סקר - אם שלחתם את זה ל-20 אנשים, ורק ל-2 מהם יש איזו שהיא דעה נוקבת מוזרה ומשונה שאתם לא רוצים כ"כ להתייחס לזה, תבינו שבזה הרגע נישלתם 10% מהקהל מהבנת המסר השיווקי שלכם.

הצעה מס. 4 - שיניתם את דף הנחיתה - יופי, תשלחו שוב, הפעם תגידו שזה שלכם ואתם מבקשים לדעם האם ההערות הקודמות שלהם תוקנו או לא, ושאתם מבקשים הסתכלות והתבוננות אמיתית על דף הנחיתה, מכיוון שזה עניין מכריע לגבי הפרסום שלכם.

הצעה מס. 5 - יש לכם דף נחיתה מנצח (או לפחות עשיתם כל מה שאפשר), הגיע הזמן לפרסם. תריצו גוגל על "כלי מילות החיפוש" ותנסו לברר מה מקישים בד"כ האנשים המחפשים את השירות שלכם. זאת חקירה מאוד מאוד קריטית, והאמת, אני לא בטוח שלמי שאין ניסיון יוכל להגיע לחקירה אופטימלית - אבל תנסו, זה טוב.

הצעה מס. 6 - אירגנתם את כל מילות החיפוש, יופי, תפתחו אקסל ותקבצו קבוצות קבוצות את כל מילות החיפוש שלכם, כל מה שדומה תגדירו בקבוצה אחת. למה - מכיוון שלכל קבוצה אתם צריכים להקצות דף נחיתה משלו.

הצעה מס. 7 - אני תומך במערכת דפי הנחיתה: LandMeIn בכתובת: http://www.landmein.co.il, מכיוון שהמערכת הזו נותנת אפשרות נוחה לעבודה יעילה לגבי כל מה שאמרתי ועוד אגיד.

הצעה מס. 8 - לכל קבוצת מילות חיפוש תכתבו מודעות מתאימות, הכוללות לפחות פעם אחת את עיקר מילות החיפוש, שוב, תנסו. הגדרתם את כל המודעות - מצויין נמשיך.

הצעה מס. 9 - לפי מספר הקבוצות - תגדירו דפי נחיתה, ותשנו כל דף נחיתה כך שיענה בדיוק על מילות החיפוש ועל המודעה שכתבתם, כך אתם יוצרים סינרגיה איכותית בין מילות החיפוש לבין המודעה ולבין דף הנחיתה.

הצעה מס. 10 - בדף הנחיתה אתם חייבים לעבוד על ה-META, קרי, כותרת, מילות חיפוש ותיאור העמוד. לא אכנס בדיוק למה שזה אומר (אם אינכם יודעים תחפשו מאמרים על זה - יש המון). מה שחשוב לדעת הוא שכותרת, מילות החיפוש ותיאור העמוד של דף הנחיתה יהיו מותאמים למודעה ולמילות החיפוש אותם קבעתם בקובץ האקסל.

הצעה מס. 11 - תקימו קמפיין - הגיע הזמן. כאן אתם צריכים לשים לב טוב, מכיוון שטעויות קטנות יכולות לעלות ביוקר רב, ולא תדעו על זה. לכן תבדקו טוב, שהגדרתם הזנה ידנית של התשלום עבור כל קליק, שהגדרתם מסגרת תשלום יומית, שאתם משלמים על קליקים ולא על הופעות. ואם אתם לא בטוחים איך לעשות את זה, כאן אני אומר לכם, אל תעשו. בפירוש. זה יכול לעלות לכם ביוקר רב. תבקשו עזרה מבעל מקצוע לעניין.

הצעה מס. 12 - בקמפיין, תגדירו את מילות החיפוש כאשר מילות החיפוש יימצאו בין מרכאות מרובעות [ככה]. מכיוון שזה ימקד את החיפוש רק במילים האלו. ואם עשיתם חקירה טובה ומקיפה ויסודית, זו הדרך לעבוד - הסתייגות קלה - זה לא תמיד כך, אבל מרוב מוחלט של המקרים.

זהו לבנתיים חברים, אני מאחל לכם מכל הלב שיהיה לכם בהצלחה, ואל תשכחו - גם אם זה לא הלך, זה בגלל שלא עברתם להצעה האחרונה והיא לשלב בעל מקצוע באופן זה או אחר בקמפיין.

אם עשיתם את כל השלבים באופן סביר, חסכתם סכום נכבד מהתערבותו של בעל המקצוע, אשר יוכל לבצע אופטמיזציית קמפיין על העבודה שנעשתה. אם עשיתם מלאכה זו ברישול מסויים, מקסימום לא תחסכו, אבל מכל מקרה, אל תתייאשו.

 

ניר קרבנר, ארט דירקטור אולפרינט גרפיק דיזיין
www.allprint.co.il
graphics@allprint.co.il  
077-700-1458 077-4000-250




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב