דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קנדידה וחלל הפה 

מאת    [ 13/12/2010 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 5104 פעמים ]

קנדידה הנה פטרייה שמושבה השכיח בפלורת המעי אשר הנה חלק ממערכת העיכול. כאשר מערכת העיכול פועלת באופן תקין ומערכת החיסון מתמודדת היטב עם הפטרייה, הסימפטומים הנלווים להימצאותו של זיהום קנדידה אינם מורגשים. לעומת זאת, במצבים מסוימים אשר מקורם בשילוב של מספר גורמים חיצוניים ופנימיים עשוי להיווצר תהליך התפשטות של הפטרייה. בשלב הראשון, במערכת העיכול עצמה ובהעדר טיפול נאות גם במערכות גוף אחרות.

הגורמים החיצוניים העיקריים להתפשטותה של הקנדידה הנם:
• הרגלים תזונתיים.
• זיהום סביבתי.

מזונות מסוימים, מעודדים את התפשטות פטריית קנדידה ואת שגשוגה והימנעות ממזונות אלו תהיה הבסיס הטיפולי הראשוני במאבק בפטריית קנדידה. לצד הגורמים החיצוניים ישנו גורם פנימי והוא, רמת המתח (Stress ) היום יומית. מחקרים מדעיים רבים הראו את הקשר הישיר בין רמות מתח ולחץ גבוהות ובין החלשות של מערכות הגוף ככלל ומערכת החיסון בפרט. לפיכך, השילוב של טיפול תזונתי נכון, ניקוי רעלים מבוקר וטכניקות להפגת מתחים יצור תשתית טובה להתמודדות מוצלחת עם זיהום קנדידה.

חלל הפה:

חלל הפה, הלשון והושט הם מקומות מוכרים להתפשטותה של פטריית קנדידה. חשוב לזכור כי במקרים רבים, קנדידה אשר נוכחת בחלל הפה ואשר ניתן לאתרה ולזהותה באמצעות "משטח לשון" תהיה נוכחת גם במערכות גוף נוספות ולכן הטיפול בחלל הפה רצוי שיהיה מלווה בטיפול רב מערכתי כולל. אחד הסימנים הבולטים המעידים על נוכחותה של פטריה בלשון יהיה "צבעה הלבנבן של הלשון". בנוסף, שכבה לבנה על רקמות חלל הפה (דוגמת החלק הפנימי של הלחיים) יכולים אף הם להעיד על נוכחותה של הפטרייה בחלל הפה. שינוי בזיהוי טעמים ובמיוחד תחושה של טעמים שונים שלא בזמן האוכל, יכולים גם הם להעיד על נוכחות קנדידה בחלל הפה.

תופעה מוכרת הנה, התפשטותה של פטריית קנדידה לאחר צריכת אנטיביוטיקה. במקרים רבים, מפרה האנטיביוטיקה את האיזון העדין במערכת העיכול. האנטיביוטיקה, פועלת נגד החיידקים "הרעים" וה"טובים" כאחד. הפרת האיזון הטבעי במעי, עשויה במקרים מסוימים להביא להתפשטותה המהירה של פטריית קנדידה. כאמור, אחד האזורים אליהם עשוי זיהום קנדידה להתפשט לאחר טיפול אנטיביוטי, יהיה חלל הפה.


טיפול כימותראפי – קנדידה וחלל הפה:

אחת מתופעות הלוואי של טיפולים כימותראפיים מסוגים שונים תהיה שגשוג של פטריית קנדידה במערכות גוף השונות וביניהן, בחלל הפה.
קנדידה בחלל הפה, פוגעת באיכות החיים וזאת במיוחד כאשר מדובר בנוכחות בולטת של הפטרייה אשר עשויה להגיע ללשון, לדפנות חלל הפה ואף לוושט.
החדשות הטובות הן, שניתן לטפל בזיהום קנדידה של חלל הפה ביעילות ובמקרים מסוימים אף במהירות. הגישה הישירה לחלל הפה, באמצעות שטיפות, משחות וחומרים נוספים, מזרזת את התהליך הטיפולי ומשפרת את היעילות. כדאי להדגיש, כי הפוטנציאל הרב-מערכתי של פטריית קנדידה מחייב טיפול מקצועי אשר יודע לקחת בחשבון את כלל הנתונים הרלוונטיים. הדבר נכון שבעתיים, כאשר מודבר במטופלים אשר נמצאים במהלך של טיפול כימותראפי, רדיו תראפי וכדומה.

לפיכך, גם כאשר נראה כי הופעתה של פטריית קנדידה מוגבלת לאזור חלל הפה, ישנה חשיבות רבה לגישה הרב מערכתית. הטיפול המשולב יסייע בהתמודדות הנקודתית עם הסימפטומים השונים ולצד זה, יפעל בכדי לחזק את מערכות הגוף הרלוונטיות במטרה למנוע התפשטות של הפטרייה לאזורים רגישים נוספים.

קנדידה סנטר ישראל – המרכז הישראלי הראשון המוסמך לטיפול בקנדידה המאחד רופאים קונבנציונלים יחד עם מרפאים טיבעיים תחת קורת גג אחת. מרכז קנדידה סנטר פועל לאבחון מעבדתי ומרכז שיטות טיפול בקנדידה מתחום הרפואה הקונבנציונלית והמשלימה לאנשים הסובלים מתופעות קלות עד קשות מזיהום פטרייתי אקוטי או כרוני.


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב